web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Bývalé české okruhy

V rubrice „bývalé české okruhy“ jsou neustále všechny články průběžně aktualizovány a doplňovány o nové informace, dokumenty a fotografie a to i v jejich podstránkách - ve fotogaleriích, startovních listinách a dokumentech.

Interaktivní mapa s polohami okruhů

Historie Slováckého okruhu ve Starém Městě u Uherského Hradiště sahá až do 50. let minulého století a zdejší závody patří ke stále živým motocyklovým podnikům na našich přírodních okruzích. Z tohoto malebného kraje pod hradem Buchlovem vzešlo mnoho úspěšných motocyklových závodníků a u mnohých se motorismus v krvi dědí po několik generací.

Jihomoravská Břeclav byla v minulosti významným průmyslovým městem a také důležitým železničním uzlem. Na konci 2. světové války postihl Břeclav spojenecký nálet na místní nádraží, který však značně poničil centrum. Po válce a novém osídlení města se v Břeclavi začal rozvíjet kulturní i společenský život. Významný rozmach zažil také motorismus a hlavně motoristický sport. Právě v motosportu zanechala Břeclav významnou historickou stopu.

Jihomoravská obec Rohatec leží jen pár kilometrů od Hodonína a na první pohled se moc neliší od ostatních sousedních obcí. Rohatec a zejména motocykloví závodníci z této nenápadné obce však zanechali nesmazatelnou stopu v historii závodů silničních motocyklů. Někteří zdejší jezdci to dotáhli až do mistrovství světa. V 70. letech se v ulicích Rohatce odjelo také několik závodů silničních motocyklů.

První motocyklový závod v jižních čechách se jel v Třeboni už v roce 1937. O putovní cenu "Zlaté kolo" se jezdilo do roku 1953 a jediný, kdo ji získal po třech vítězstvích po sobě byl Ladislav Štajner. Celkem se v Třeboni odjelo 14 ročníků na třech variantách okruhu. Bídný stav silnic ve městě tuto tradici ukončil v roce 1964..

 

Členové berounského autoklubu uspořádali svůj první motoristický podnik v roce 1951: rychlostní závod motocyklů na okruhu v sousední obci Králův Dvůr...

Silniční motocyklové závody se na členitém, čtyřkilometrovém okruhu u Olbramovic jezdily v padesátých letech minulého století. Naposledy, v roce 1959 za účasti našich reprezentantů a se závodem sajdkár…

Do paměti motoristů se město Rakovník zapsalo nejen rychlostními závody na městském okruhu, ale i dalšími motoristickými aktivitami v minulém století, včetně výroby legendárních mopedů..

Most

Motocyklové a automobilové závody mají v Mostě velkou tradici, vždyť první rychlostní závod na okruhu se tam jel už v roce 1947. Naposledy, před otevřením nového autodromu, závodily ve městě na trati "u nádraží" sportovní vozy legendární Intersérie v roce 1982...

Historie silničních závodů, pořádaných v Brně – Pisárkách, se začala psát v roce 1930. Masarykův okruh automobilů částečně procházel touto městskou částí Brna. "Pisárecká zatáčka" byla součástí tratě Velké ceny až do roku 1974. Kromě toho se ale v Pisárkách pořádaly i další závody...

Jeden z mnoha motocyklových závodů pořádaných v padesátých letech na Moravě se jezdil v Boskovicích. Tehdejší okruh vedoucí ulicemi města měl převážně dlážděný povrch. Oblastní závody se na něm pořádaly v letech 1950 - 1954…

Nejnovější komentáře

Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...
Zdravím. Ano, Karel Pomikálek z Liberce na Jawě 250 - nahlížím do programu závodu v roce 1956. Pokud...