Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Osobnosti a životopisy

Mnoho knih a článků se napsalo o našich největších hvězdách motocyklových závodů. Kromě nich, však kouzlu tohoto sportu propadlo i stovky, možná tisíce dalších, kterým však nebylo z nejrůznějších důvodů, umožněno vyniknout. Přitom ale bez těchto, mnohdy už zapomenutých závodníků, by ti slavní nikdy slavní být nemohli. Vždyť vítězit bez soupeřů se nedá..

 

Miroslav Dvořák: vzpomínky na minulost /1

Mnoho knih a článků se napsalo o našich největších hvězdách motocyklových závodů. Kromě nich, však kouzlu tohoto sportu propadlo i stovky, možná tisíce dalších, kterým však nebylo z nejrůznějších důvodů, umožněno vyniknout. Přitom ale bez těchto, mnohdy už zapomenutých závodníků, by ti slavní nikdy slavní být nemohli. Vždyť vítězit bez soupeřů se nedá..

ing. Stanislav Gregora - jezdec, mechanik a konstruktér

Významný  závodník regionu Zábřeh, pravidelný účastník závodů mistrovství ČR a v minulosti rovněž ČSR a ČSSR, zábřežský jezdec, mechanik, konstruktér, dnes již sedmdesátitříletý ing. Stanislav Gregora.

Miroslav Kratochvíl – průkopník motorismu na Zábřežsku

Jedním z průkopníků motoristického sportu na Severní Moravě byl ve třicátých letech minulého století zábřežský rodák Miroslav Kratochvíl. Právě v těchto dnech si připomínáme sté výročí od jeho narození, tak mi dovolte na Miroslava Kratochvíla trochu zavzpomínat.

Ferdinand Hroch - severomoravský silniční a plochodrážní závodník

V letošním roce oslavíme 70 let od konce II. světové války. Při této příležitosti nesmíme zapomenout na oběti, které má tato válka na svědomí. Jedním z padlých den před koncem byl motocyklový závodník s velkým talentem a budoucností, rodák z Jestřebí u Zábřeha, Ferdinand Hroch.

Giancarlo Morbidelli

Morbidelli je slavná italská značka, která vznikla díky velké lásce Giancarla Morbidelliho k závodním motocyklům. Firma začínala jako výrobce dřevoobráběcích strojů. Morbidelliho firma měla až 300 zaměstnanců, nicméně jeho největší vášeň byla u motocyklů a motocyklových závodů a tak použil všechny prostředky z podnikání k financování výroby závodních motocyklů a i k samotnému závodění. Největší úspěchy dosáhla firma ve třídě 125ccm, kde získala tituly mistra světa v letech 1976, 1977, 1978 a také ve třídě 250ccm v roce 1977.

Milan Vláčil: modrý sešit - rok 1990

V našem mistrovství se začaly pomalu objevovat čtyřtaktní motocykly, které během pár let zcela ovládly závody vyšších kubatur. Zvýšené finanční nároky a reorganizace závodů ale znamenaly také postupný konec závodní kariéry mnoha tehdejších jezdců.

Milan Vláčil: modrý sešit - rok 1989

Těžký byl pro Milana začátek závodění mezi nejlepšími českým a slovenskými jezdci té doby v rámci federálního mistrovství. Prasklá ojnice v Brně potom znamenala předčasný konec sezóny. Pozitivem byl alespoň stříbrný věnec ze závodu v Tachlovicích.

Milan Vláčil: modrý sešit - rok 1988

Nový motocykl Yamaha a výborně zajetý přeborový závod v Brně (2. místo) pomohl k dalšímu postupu – tentokrát již do Mistrovství ČSSR nejsilnější kubatury 500 ccm. Nebýt nečekaných technických závad, mohlo být těch věnců v roce 1988 víc...

Jan Novotný - vzpomínka na závodníka

Když jsme u Jana Novotného, bývalého továrního jezdce týnecké Jawy byli naposledy a domlouvali další návštěvu po zimě, ani ve snu nás nenapadlo, že se už nikdy neuskuteční. Na samém konci roku přišla velmi smutná zpráva.. 

Nejnovější komentáře

tomini napsal komentář k 1979
Pěkně udělaný přehled silničních závodů, zatím v létech 1975 až 79 dle dostupných mater...
Vladik58 napsal komentář k Divišov 1955
Parádní fotky, ta nostalgie!
Škoda, že tu nejsou i okruhy předválečné.. ve třicátých letech se jezdilo taky skoro každ...
Roman napsal komentář k Závody ve Staré a Nové Pace....
Podle vzpomínek už nežijící babičky se můj děda závodu I. nopopackého okruhu účastnil. M...