Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Bývalé slovenské okruhy

V rubrice „bývalé slovenské okruhy“ jsou neustále všechny články průběžně aktualizovány a doplňovány o nové informace, dokumenty a fotografie a to i v jejich podstránkách - ve fotogaleriích, startovních listinách a dokumentech…

Interaktivní mapa s polohami okruhů

Další město v záhoráckém regionu, kde se jezdily motocyklové závody. Městský okruh v Malackách byl po dostavbě bratislavské dálnice dosažitelný pro jezdce z celého Československa. Pořadatelským motorem zde byl p. Arnold Gašpar, silniční závody se jezdily až do roku 1984.

Silniční motocyklové závody se na středním Slovensku jezdily v letech 1979 - 1985 také v Poltári. Sklářské město u řeky Ipeľ se nachází asi 220 kilometrů jihovýchodně od Bratislavy. Na jednoduchém a rychlém městském okruhu se jezdily závody o body do slovenského mistrovství..

Stejně jako sousední Kopčany i Holíč byl velmi výhodně položený silniční motocyklový okruh pro závodníky z celého Československa. Na městské trati se v osmdesátých letech odjelo celkem šest ročníků. Novodobé závody veteránů se sice pořádají na jiném, kratším okruhu, zato jezdců sem jezdí téměř jednou tolik než dříve..

 

Silniční závody, původně pořádané přímo v ulicích Žiliny se v roce 1979 přestěhovaly na plochu nedalekého letiště v Dolním Hričově. Pořadatelé zde každoročně vytyčili trať z kuželů, pneumatik a balíků slámy. Na jezdecky oblíbeném a bezpečném okruhu závody vydržely s malou přestávkou až do nového tisíciletí…

Ve východoslovenské metropoli se silniční závody jezdily v ulicích města do roku 1967. S přidělením závodů mistrovství republiky se následující roky pořadatelé přesunuli na superrychlý okruh na dálnici za město. Přesto, podobně jako ve městě i zde se závodilo v těsné blízkosti tramvajových kolejí..

Jedno ze dvou nejvýchodnějších měst, kde  se jezdily motocyklové silniční závody v bývalém Československu. Pořadatelé zde vypsali celkem 31 ročníků. O body do MR se jezdilo od roku 1988 na dálničním okruhu, který byl umístěn  za městem na začátku dálnice na Košice.

Na piešťanském letišti se v minulosti pořádaly největší mezinárodní silniční závody motocyklů na Slovensku.  Velice rychlá trať přitahovala svého času renomované světové jezdce. Plánovala se zde  i výstavba speciální permanentní trati.  Závodit se v Piešťanech začalo už v roce 1949 a to na okruhu v samotném městě..

Historie motocyklových závodů v Banské Bystrici  je poměrně dlouhá: do roku 1970 se jezdilo na několika variantách městských okruhů, v sedmdesátých až osmdesátých letech na známé dálniční trati u Badína a nakonec v devadesátých letech na letišti ve Sliači ještě za asistence sovětských okupačních vojsk...

Další klasická přírodní trať na Slovensku byla v malé vesnici nedaleko břehu řeky Moravy. Přesto, že se rychlý a zároveň technický okruh proplétal celou svou délkou mezi domy, pro svou výhodnou polohu, neopakovatelnou atmosféru a srdečnost místních obyvatel se sem jezdci vždy rádi vraceli…

V Bratislavě se jezdily závody po válce až do roku 1956. Na návratu silničních motocyklů zpět do hlavního města Slovenska měl v roce 1972 velký podíl téměř „domácí pretekár“ z.m.s. František Srna. Je ironií osudu, že právě jemu se stal o rok později Slavínský okruh  jeho posledním závodem…

 

Nejnovější komentáře

Standa napsal komentář k Mít či nemít aneb jak na Hyperpro
Ahoj, kde jsi sehnal vsechna ta tesneni. Ceka me taky repas. Diky moc....
Dobrý den, prosím Vás, dokázal by někdo identifikovat jezdce na obrázku? Děkuji předem. V. Volf...
Dobrý den, závody na okruhu Slatina se pořádaly od roku 1962. Přehled závodů v Moravském Krumlově - ...
Ahoj, dobrý večer. Prosím vás, neměli byste někdo nějaké podrobnosti k závodům v Moravském Krumlově?...