web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Bývalé slovenské okruhy

V rubrice „bývalé slovenské okruhy“ jsou neustále všechny články průběžně aktualizovány a doplňovány o nové informace, dokumenty a fotografie a to i v jejich podstránkách - ve fotogaleriích, startovních listinách a dokumentech…

Interaktivní mapa s polohami okruhů

Další město v záhoráckém regionu, kde se jezdily motocyklové závody. Městský okruh v Malackách byl po dostavbě bratislavské dálnice dosažitelný pro jezdce z celého Československa. Pořadatelským motorem zde byl p. Arnold Gašpar, silniční závody se jezdily až do roku 1984.

Silniční motocyklové závody se na středním Slovensku jezdily v letech 1979 - 1985 také v Poltári. Sklářské město u řeky Ipeľ se nachází asi 220 kilometrů jihovýchodně od Bratislavy. Na jednoduchém a rychlém městském okruhu se jezdily závody o body do slovenského mistrovství..

Stejně jako sousední Kopčany i Holíč byl velmi výhodně položený silniční motocyklový okruh pro závodníky z celého Československa. Na městské trati se v osmdesátých letech odjelo celkem šest ročníků. Novodobé závody veteránů se sice pořádají na jiném, kratším okruhu, zato jezdců sem jezdí téměř jednou tolik než dříve..

 

Silniční závody, původně pořádané přímo v ulicích Žiliny se v roce 1979 přestěhovaly na plochu nedalekého letiště v Dolním Hričově. Pořadatelé zde každoročně vytyčili trať z kuželů, pneumatik a balíků slámy. Na jezdecky oblíbeném a bezpečném okruhu závody vydržely s malou přestávkou až do nového tisíciletí…

Ve východoslovenské metropoli se silniční závody jezdily v ulicích města do roku 1967. S přidělením závodů mistrovství republiky se následující roky pořadatelé přesunuli na superrychlý okruh na dálnici za město. Přesto, podobně jako ve městě i zde se závodilo v těsné blízkosti tramvajových kolejí..

Jedno ze dvou nejvýchodnějších měst, kde  se jezdily motocyklové silniční závody v bývalém Československu. Pořadatelé zde vypsali celkem 31 ročníků. O body do MR se jezdilo od roku 1988 na dálničním okruhu, který byl umístěn  za městem na začátku dálnice na Košice.

Na piešťanském letišti se v minulosti pořádaly největší mezinárodní silniční závody motocyklů na Slovensku.  Velice rychlá trať přitahovala svého času renomované světové jezdce. Plánovala se zde  i výstavba speciální permanentní trati.  Závodit se v Piešťanech začalo už v roce 1949 a to na okruhu v samotném městě..

Historie motocyklových závodů v Banské Bystrici  je poměrně dlouhá: do roku 1970 se jezdilo na několika variantách městských okruhů, v sedmdesátých až osmdesátých letech na známé dálniční trati u Badína a nakonec v devadesátých letech na letišti ve Sliači ještě za asistence sovětských okupačních vojsk...

Další klasická přírodní trať na Slovensku byla v malé vesnici nedaleko břehu řeky Moravy. Přesto, že se rychlý a zároveň technický okruh proplétal celou svou délkou mezi domy, pro svou výhodnou polohu, neopakovatelnou atmosféru a srdečnost místních obyvatel se sem jezdci vždy rádi vraceli…

V Bratislavě se jezdily závody po válce až do roku 1956. Na návratu silničních motocyklů zpět do hlavního města Slovenska měl v roce 1972 velký podíl téměř „domácí pretekár“ z.m.s. František Srna. Je ironií osudu, že právě jemu se stal o rok později Slavínský okruh  jeho posledním závodem…

 

Nejnovější komentáře

Jiří Sláma napsal komentář k Jan Novotný - vzpomínka na závodníka
S Honzou jsem byl v učení v Pankrácké Jawě v padesátých letech a vzpomínám na něj jako na príma kama...
Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...