Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Motocykly a technika

Vstanete z postele, dnes nemáte žádný plán, když předpověď počasí nebyla zrovna příjemná. Kouknete ven z okna a zjistíte, že rosnička se, jak už to tak často bývá, opět spletla, a venku je nádherné počasí lákající na projížďku na motorce. Rychle se oblečete, sbalíte to nejnutnější a už se nemůžete dočkat nádherně stráveného dne projížďkou na motorce. V garáži vám však zkazí náladu pohled na špinavou motorku, kterou jste nestihli po minulém výletu vypucovat. Co teď? Vytáhnou hadici, domácí wapku, kýbl s vodou nebo zajet na benzínku k samoobslužné myčce a nechat tam drobné… Než však budete moci sednout a vychutnat si jízdu na motorce, uběhne spousta času, který strávíte drhnutím zaschlé špíny, měněním špinavé vody a leštěním vašeho drahokamu několika čistícími prostředky.

“Italské stroje jsou nespolehlivé.” Možná jste už takové tvrzení slyšeli. Platí to ale pro vše, co se k nám z Itálie dostane? Pro Alfu Romeo nejspíš ano. Co ale Aprilia nebo Ducati? Zaměřme se na Aprilii, konkrétně model Shiver, který patří k nejkrásnějším a cenově dostupným sportovně-cestovním motocyklům.

Ve vývoji je nový typ helmy s navigací, uvnitř má být Android se zjednodušeným ovládáním hlasem. Tvůrci už prý mají prototyp, ale potřebují vybrat peníze na náročnou výrobu přileb tlakovým vstřikováním.

Další díl video série o vývoji Desmosedici RR se zaměřuje na konstrukci výfukového systému, dále je řečeno pár slov o palivové nádrži a největší prostor je dán snad těm nejdůležitějším podvozkovým komponentům - a to tlumičům, které jsou od renomovaného výrobce Öhlins. Konec tohoto dílu je věnován letmému pohledu na brzdy a kola. Opět nás celým dílem provází technický ředitel Ducati - Andrea Forni.

Myšlenka na počátku byla jasná - vzít motor spolu s kyvkou z Fireblada 954 a postavit okolo toho motorku, která by byla lehčí, užší a ve všech směrech lepší než původní CBR. Ne, tohle není žádná přestavba nebo něco podobného, to je nový naprosto ohromující motocykl postavený ze stárnoucí Hondy.

Bezpochyby jeden z nejexkluzivnějších motocyklů světa a zároveň homologovaná replika závodního motocyklu. Nyní z pohledu vývojářů a konstruktérů na videích.

V motocyklovém průmyslu se již objevilo mnoho vymožeností jako jsou: ABS, kontrola trakce, vstřikování paliva, dokonce i airbagy a spousta dalších. Nyní by měla přijít další vymoženost a to bude právě noční vidění na motocyklu.

Kawasaki ZRX 1200 - Retro raketa

Když jsem tuhle motorku viděl poprvé, říkal jsem si s despektem velká hora železa a nic víc. Jaké však bylo moje překvapení po usednutí za řidítka – příjemná motorka s velkou a dobře dávkovatelnou silou a se super podvozkem a kvalitními brzdami v dané třídě. Hned při prvním svezení mi nabídla efektní powerslide a od té doby k ní chovám úctyhodný respekt – prostě jsem si ji zamiloval.

Pětitaktní motor Ilmor

Vývojářská společnost Ilmor, známá například ze závodů motoGP vyvíjí pětitaktní tříválcový motor o obsahu 700ccm, který by se jednou mohl použít i na motocyklech. Jak vlastně motor pracuje a jaké budou jeho výhody?

Suzuki SV 650 N ABS

Když se v roce 1999 na prodejnách poprvé objevila Suzuki SV 650, nikdo ani snad nečekal takový úspěch. Za tu dobu co existuje, si však zajistila po celém světě spousty příznivců a není divu – lehká, pro spoustu jezdců dostatečně silná, líbivá a s nezaměnitelným charakterem V-twinu. Tak takhle nějak se dá popsat malé SVčko…

Nejnovější komentáře

Katka napsal komentář k Košice
Dnes 28.08.2019 si pripomíname 50 rokov od nešťastnej udalosti. Hľadáme v novinách nejaký čl...
Ještě mi na e-mail: napište prosím svou adresu. Děkuji
Dobrý večer zítra fotky balím a pošlu ...
Dobrý den, pokud máte nějaké fotografie, pošlete nám je naskenované nebo poštou (obratem po...