Když jsem tuhle motorku viděl poprvé, říkal jsem si s despektem velká hora železa a nic víc. Jaké však bylo moje překvapení po usednutí za řidítka – příjemná motorka s velkou a dobře dávkovatelnou silou a se super podvozkem a kvalitními brzdami v dané třídě. Hned při prvním svezení mi nabídla efektní powerslide a od té doby k ní chovám úctyhodný respekt – prostě jsem si ji zamiloval.
Vývojářská společnost Ilmor, známá například ze závodů motoGP vyvíjí pětitaktní tříválcový motor o obsahu 700ccm, který by se jednou mohl použít i na motocyklech. Jak vlastně motor pracuje a jaké budou jeho výhody?
Když se v roce 1999 na prodejnách poprvé objevila Suzuki SV 650, nikdo ani snad nečekal takový úspěch. Za tu dobu co existuje, si však zajistila po celém světě spousty příznivců a není divu – lehká, pro spoustu jezdců dostatečně silná, líbivá a s nezaměnitelným charakterem V-twinu. Tak takhle nějak se dá popsat malé SVčko…
Nejčastějším doplňkem, který je kupován na motocykl, je asi laděný výfuk, přesněji laděná koncovka výfuku. Relativně snadná montáž, excelentní zvukový projev a někdy i zvýšení výkonu. Vždy je tu však vidina toho, aby to jelo prostě víc. Nicméně zrychlit motocykl nemusíme jenom zvýšením výkonu motoru, existuje tu i jiná, řekl bych efektivnější cesta – a tou je zlepšení jízdních vlastností.
Určitě se vám to již někdy stalo – jedete po silnici a před vámi je dobře známá zatáčka, rychle na brzdy, podřadit, zvolit nájezdovou rychlost a vlítnout do ní. Kolenní slider škrtá o asfalt, mírně narovnat a už v menším náklonu pravé zápěstí již dává povel k ostrému výjezdu. Plynový heft se otočí o citelný kousek a v okamžiku to zuřivé stádo několika desítek koní už natírá zadní gumu na asfalt...