Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Osobnosti a životopisy

Když jsme u Jana Novotného, bývalého továrního jezdce týnecké Jawy byli naposledy a domlouvali další návštěvu po zimě, ani ve snu nás nenapadlo, že se už nikdy neuskuteční. Na samém konci roku přišla velmi smutná zpráva.. 

Po naprosto nepovedené sezóně 1986 přišlo zlepšení a první postup - do Přeboru ČSR 350 ccm. Byl zahájen závodní provoz na novém autodromu v Brně, v kalendáři ale stále převažovaly přírodní okruhy. V tomto roce také začal závodit Martin Markalous; s jeho týmem jsme se spojili a jezdili na závody společně.

Hodně divoká a ve svém konečném výsledku nejméně povedená sezóna. Ani jeden závod Milan nedokončil buď pro technické závady anebo havárie. Přesto stále dál věří, že příští rok musí být lepší...

Přestupem Milana na vysokou školu do Moskvy, kde v té době pracovali jeho rodiče, byla naděje na slušné celkové umístění a případný postup pryč. Do Československa se dostal až v červnu. Mezitím se bez jeho účasti odjely čtyři mistrovské závody krajského přeboru A+B..

První rok závodění ve sdruženém krajském přeboru A + B ve třídě 250 ccm přinesl především technické problémy s motocyklem Jawa Junior, které vyplývaly z naší nezkušenosti. Většina závodů končila poruchou, přišlo ale také první umístění na stupni vítězů...

Nedávné 30 výročí tragické havárie Oldřicha Káby mladšího při závodě M-ČSSR silničních motocyklů v Příměticích si připomeneme malou vzpomínkou na dvě legendy týnecké Jawy…

Dnes si budeme vyprávět o jednom neskutečně talentovaném jezdci, který se jmenuje Johnny Cecotto. Narodil se 25.2. 1956 italským emigrantům ve Venezuele a jeho touhou bylo stát se automobilovým závodníkem.

Bohumil Staša mladší: začínal s motokrosem, svůj první silniční závod absolvoval v roce 1988, kdy jeho otec ukončil svou aktivní kariéru. Po 6ti domácích titulech a účasti v závodech ME, MS a IDM se opět vrátil k motokrosu nejen jako jeho jezdec, ale i konstruktér motocyklů VM Motor…

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „stále jsem jel špičku, takže to nešlo jen tak skončit, ono se sice říká v nejlepším přestat, ale jednomu to nedá. Konečně se i u nás zase jely půllitry a půjčená Suzuki 500 mi hodně zvedla náladu. Potom přišla Honda a byl zde v roce 1985, ten dvacátej titul.

 

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „přišel rok 1977 a Jawa konečně vypotila pořádnou motorku. Hodně se angažoval Peter Baláž a byl ve výborné formě. Já jsem věřil, že s pořádnou motorkou mě to zase chytne, že krize pomine. Dá se říct, že to vyšlo, na konci roku byl doma další titul, ale boje byly velmi tvrdé“.

Nejnovější komentáře

Orlando6 napsal komentář k Nepomucký trojúhelník 2020 - fotogalerie..
Mooc hezká fotogalerie a moc hezký závody ...
Nádhera Je moc fajn, že si dali tu práci a takhle staré boxy vylepšili. Je to přeci jen velký kus...
Raptor41 napsal komentář k Jana Petáková - můj příběh..
Zajímavý počtení, musela to bejt opravdu blbá doba.. ...
Závody byly letos napoprvé parádní, jen škoda chybějícího MotoGP.. Velká gratulace Filipovi za krásn...