web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Osobnosti a životopisy

Bohumil Staša mladší: začínal s motokrosem, svůj první silniční závod absolvoval v roce 1988, kdy jeho otec ukončil svou aktivní kariéru. Po 6ti domácích titulech a účasti v závodech ME, MS a IDM se opět vrátil k motokrosu nejen jako jeho jezdec, ale i konstruktér motocyklů VM Motor…

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „stále jsem jel špičku, takže to nešlo jen tak skončit, ono se sice říká v nejlepším přestat, ale jednomu to nedá. Konečně se i u nás zase jely půllitry a půjčená Suzuki 500 mi hodně zvedla náladu. Potom přišla Honda a byl zde v roce 1985, ten dvacátej titul.

 

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „přišel rok 1977 a Jawa konečně vypotila pořádnou motorku. Hodně se angažoval Peter Baláž a byl ve výborné formě. Já jsem věřil, že s pořádnou motorkou mě to zase chytne, že krize pomine. Dá se říct, že to vyšlo, na konci roku byl doma další titul, ale boje byly velmi tvrdé“.

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Celej rok posloucháme, že silnice skončí. ČZ má nového ředitele a ten naslouchá šeptandě, že se má dělat jen motokros. Prej skončíme už po Brně. Jsem z toho celej špatnej a chci mít jasno, ale soudruh ředitel mě odmítl přijmout! Je to klasická soudružská habaďůra.“

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice:  Bohoušova kariéra se neskládala jen z vrcholných podniků - závodů MS. Jezdil vše, kde se mohl svézt, pouťáky, mistrovství republiky, volné mezinárodní závody doma i venku. Už v roce 1962, v Krajském přeboru přišly první vítězné vavříny….

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Hvězdy! Většinou to byli obyčejní kluci jako my. Jejich láskou byly motocykly. Taky se našly primadony, ale to je ve všech lidských činnostech. Poznal jsem mnoho jezdců, ale asi největším byl Agostini. I když kdo byl opravdu nejlepším jezdcem se nedá říct.“

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Po startu mi Ago ukázal, ať se za něj zavěsím, odtáhl mě od ostatních na 30 vteřin. Pak prásknul do koní  a byl pryč. Já byl spokojenej, druhej flek za Agostinim - co můžu chtít víc? Ale Ago najednou zvolnil, měl potíže. Najednou  vedu Velkou cenu!“

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „hned na začátku tréninku jsem byl jeden z prvních, kdo projížděl kolem Ivyho havárie. Když to vypadalo, že silnice opět půjde u nás nahoru, takováhle rána. S odstupem času se to dá hodnotit jako jedna z prvních ran, které smetly silniční závody u nás...“

Je všeobecně známo, že Italové jsou národ umělců, vynálezců a sportovců. Celý svět zná jména jako Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarrotim, Alessandro Volta, Rossi, Biaggi či Capirossi, ale i technické klenoty jako Ferrari, Ducati, Aprilia, MV Agusta, Pinifarina, Bertone a další. Dnes bych Vám chtěl představit jednoho malého muže s velkým srdcem pro techniku a sport - jeho jméno je Gabriele Gnani.

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „K mistrovství světa jenom tolik, je to absolutní vrchol, nikde jinde se rychleji nejede. Byla to moje touha a taky jsem se pěkně načekal. V roce 1964 jsem si myslel, že mi svět leží u nohou. Cha, cha. Bylo to úplně jinak. Takhle to fungovalo venku, ale ne u nás."

Nejnovější komentáře

Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...
Zdravím. Ano, Karel Pomikálek z Liberce na Jawě 250 - nahlížím do programu závodu v roce 1956. Pokud...