Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Bývalé české okruhy

V roce 1972 se v Dobrušce jel poprvé na tříkilometrovém okruhu oblastní závod silničních motocyklů. Následující rok tam už bojovali o body do mistrovství republiky také nejlepší jezdci třídy 50ccm. O "Pohár města Dobrušky" se závodilo naposledy v roce 1975. Část trati v centru musela ustoupit výstavbě nového sídliště…

Ve Velkém Oseku u Kolína se rychlostní závody motocyklů jely poprvé v roce 1957. Závodní okruh tvořila úzká, převážně dlážděná silnice vedená ulicemi obce. Po třech ročnících, tak jako mnoho podobných městských okruhů u nás na začátku šedesátých let zanikl a upadl v zapomění…

Slavkov a jeho okolí jsou známé především bitvou tří císařů v roce 1805. Další velké bitvy se zde odehrávaly i ve století dvacátém a to přímo v ulicích samotného města - při rychlostních motocyklových závodech jezdců moravského přeboru..

Geniální myšlenku propojit část staré a nové silnice za městem v silniční okruh realizovali členové místního AMK v roce 1981. S jedinečnou přírodní tratí, která vedla zcela mimo zástavbu, měli další velké plány. Kvůli nedostatku financí však tento pěkný okruh zanikl už po třech letech, škoda!

Jeden z našich nejrychlejších přírodních okruhů se jezdil v sedmdesátých letech u obce Damníkov u České Třebové. Závody mistrovství republiky se tam pořádaly do roku 1979. Jistou zajímavostí bylo, že závodní dráha zde křižovala pětkrát železniční koleje...

Asi nejkratší motocyklový okruh u nás se jezdil v Letohradě - jeho obdélníkový tvar byl v roce 1979 nahrazen trojúhelníkem v nedalekých Mistrovicích. Kontrolní závody reprezentantů a závody MR nejslabších kubatur se díky tehdejší účasti televizních kamer tak zapsaly nesmazatelně do podvědomí diváků..

Přesně dvacet let po vítězství Gustava Havla v závodě „Kolem Strahova“ uspořádal AMK ŽSP v roce 1981 v Praze poprvé závod mistrovství republiky sólo motocyklů na novém silničním okruhu v Malešicích. Okruh dálničního typu byl vytyčen zčásti na budoucí důležité dopravní tepně a měl tedy předem limitující životnost..

Velmi rychlá trať, tři zatáčky, tři kilometry, nejkvalitnější povrch u nás a navíc známé rekreační místo v těsném sousedství. To byl škrdlovický okruh, možná nejjednodušší, na kterém se kdy jezdilo mistrovství republiky. Ale i na takovém okruhu lze udělat velké závody!

Typický městský okruh padesátých let umístěný v samotném centru města, převážně s dlážděným povrchem. Později, na novém a delším okruhu vedeném částečně mimo město, závodila celá naše tehdejší jezdecká špička. Na začátku šedesátých let, stejně jako většina nebezpečných okruhů té doby pak nadobro zanikl…

17. ročníků silničních závodů se odjelo na zajímavé Hrbovsko - Svařenovské přírodní trati. Pořadatelé měli s tímto okruhem vždy hodně starostí. Nejprve jim komplikovala život výstavba sousední dálnice, po jejím dokončení pak vojenské letecké cvičení, které tyto závody nakonec i pohřbilo..

Nejnovější komentáře

Nádhera Je moc fajn, že si dali tu práci a takhle staré boxy vylepšili. Je to přeci jen velký kus...
Raptor41 napsal komentář k Jana Petáková - můj příběh..
Zajímavý počtení, musela to bejt opravdu blbá doba.. ...
Závody byly letos napoprvé parádní, jen škoda chybějícího MotoGP.. Velká gratulace Filipovi za krásn...
Tomáš napsal komentář k Sedmá sezóna Michala Brožoviče..
neskutečnej závod s výbornými výsledky. byl jsem tam a stálo to za to od riky jsem dostal i přilbu...