web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Závody motocyklů 1964

  • Kategorie: Historie
  • 04.01.2021
  • Aktualizováno: 23.01.2024

Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1964..

Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1964..

Pro tovární jezdce Jawy a ČZ začala sezóna jako každoročně účastí v několika přípravných závodech v zahraničí. Už v březnu tak stál na startu v italské Modeně a Ricione, poprvé po těžkém úrazu nohy, František Šťastný spolu s Gustavem Havlem a Stanislavem Malinou. V dubnu na okruhu v Imole toto trio doplnil ještě Pavel Slavíček, jako třetí jezdec Jawy pro závody MS 1964. Zatímco Šťastnému, vzhledem k ještě nedoléčenému zranění nohy, dělalo velký problém roztlačování motocyklu, Slavíček měl v Imole ve třídě 250 po zadření motoru těžký pád ve vysoké rychlosti, při kterém utrpěl otřes mozku a zranění v obličeji. V nemocnici byl lékaři několik dnů udržován v bezvědomí a do Prahy byl převezen až po deseti dnech. Následky této havárie pro něho znamenaly předčasný konec sezóny a jak se později ukázalo i konec jeho závodní kariery.

Jawa pro sezónu 1964 inovovala své čtyřdobé stroje z loňského roku. Továrna ČZ nasadila do závodů MS nový dvouválec 125 OHC typ 858 a od poloviny roku pak i ČZ 300 2xOHC typ 857 pro třídu 350 ccm.

Česká účast v závodech MS 1964:
Anglie-TT: 350cc: Šťastný na start o berlích, v závodě musel odstoupit z druhého místa kvůli prasklému ramenu zadní kyvné vidlice, Havel: po zadření motoru pád v závodě ze šestého místa, Malina 125cc: 4., 250cc: 4.,
Holandsko-Assen: 125: Malina odpadl pro poruchu řazení, 250: Malina odstoupil pro závadu výpletu zadního kola, 350: Havel 7., Šťastný 10., 500: Šťastný 11.,
NSR-Solitude: 350cc: v pátečním tréninku měl Šťastný těžký pád ve 180km rychlosti, když v rychlé levé zatáčce před cílem najel na olejovou skvrnu a vletěl i s motocyklem do ochranné sítě lemující silnici na vnějšku. Utrpěl 6x tříštivou zlomeninu levé nohy v bérci těsně pod zlomeninou z předchozího roku a luxaci pravého ramenního kloubu, což pro něj znamenalo opět nucený konec sezóny. Havel: odstoupil ze 4. místa pro poruchu. 500cc: Havel odpadl pro stejnou závadu,
NDR-Sachsenring: 350cc: Havel 2., Chalupník 9., Srna nedojel, 500cc: Havel 7., 250cc: Chalupník odstoupil pro poruchu ze 6. místa.
Severní Irsko-Dundrod: 350cc: Havel 3., 125cc: Malina 8., 250cc: Malina 8.,
Finsko-Imatra: Malina 125 i 350cc odpadl,
Itálie-Monza: 350cc: Malina 3. (ČZ 300), 125cc: zadřel motor, 250cc: 11..
Celkové umístění našich jezdců v MS 1964: 350cc: Havel 5., Malina 10., 250cc: Malina 19., 125cc: Malina 16., 500cc: Havel 24..

Zatímco již dva roky byla třída 50 ccm součástí závodů MS, u nás v roce 1964 vypsalo padesátky zatím jen několik pořadatelů na Moravě v rámci krajských přeborů. Na zařazení do závodů mistrovství republiky si však museli počkat ještě dlouhých pět let..! Po odvolání plánovaného závodu MR ve Znojmě (13.9.) se jezdcům započítávaly body jen ze tří mistrovských závodů.

MR-350cc: nově vypsaná třída 250 dle technických pravidel Formule Junior donutila továrnu ČZ převrtat jejich speciál 250 OHC na obsah 297 ccm, se kterou se Stanislav Malina zúčastňoval od brněnského závodu třídy 350cc. František Boček převzal dočasně tovární Jawu OHC F. Šťastného od brněnského závodu a okamžitě se usadil na špičce této třídy (jel mimo bodování v MR). Skvělou formu potvrdil Gustav Havel na Jawě OHC ziskem mistrovského titulu právě před Malinou na jednoválci ČZ 300.
MR-125cc: tři vítězství stačily Malinovi na továrním dvouválci ČZ OHC k titulu.
MR-175cc: ve druhém roce třídy Formule Junior 175 obhájil loňské prvenství celkem suverénně František Kročka.
MR-250cc: propastný rozdíl mezi továrními motocykly a motocykly soukromých jezdců mělo smazat zavedení třídy Formule Junior i do kubatury 250 ccm a umožnit tak vyniknout více jezdcům. Mezi hlavními parametry motorů této třídy u dvoutaktů byly: rozvod pístem, chlazení vzduchem a maximálně 5-ti stupňová převodovka. Technicky se tedy jednalo jednoznačně o krok zpět a jezdci byli v mezinárodních závodech na dlouhé roky bez šance na slušný výsledek. Současně s touto třídou byla vypisována i třída závodních strojů, jejichž výsledky se však nezapočítávaly do mistrovství. Startovali zde nepravidelně František Srna na dvoudobém šoupátkovém motocyklu Ravo, Stanislav Malina a Václav Parus na ČZ OHC, Gustav Havel a František Šťastný na Jawě OHC a také Jiří Komberec. A právě na tyto jezdce byla upřena veškerá pozornost diváků, neboť boj o body do mistrovství mezi jezdci na jednoválcích Formule Junior se odehrával vždy až daleko za nimi. Mistrovský titul ve třídě Junior 250 získal vyrovnanými výkony Antonín Pražák na jednoválci Jawa, když v rozhodujícím závodě měl vedoucí Kročka poruchu a dojel až pátý.

Teprve dvacetiletý Bohumil Staša z Malenovic u Gottwaldova koncem roku ukončil dvouletou prezenční vojenskou službu, během které skončil v celkovém pořadí třídy MR 175cc vždy na třetím místě. Už pro brněnský mezinárodní závod mu továrna ČZ zapůjčila závodní motocykl ČZ 125 OHC Stanislava Maliny. Staša tuto šanci využil a závod dojel jako nejlepší z našich jezdců. Sezónu zakončil třemi vítězstvími v jednom dni na závodech ve Znojmu. Dobré výsledky mu otevřely dveře do továrního týmu a proto se hned v říjnu stěhoval do Strakonic. Zatímco tovární tým ČZ tak získal mladého, talentovaného jezdce, krátce po tom o svého nejlepšího přišla. V noci 6. listopadu, se ze Strakonic do světa šířila těžko uvěřitelná, šokující zpráva: nedaleko svého domova, těsně po půlnoci smrtelně havaroval mistr sportu Stanislav Malina, když se na cestovním motocyklu vracel domů z práce. Deník Jihočeská pravda tuto tragedii tehdy doslovně popsal: „při projíždění levotočivé zatáčky ve Zvolenské ulici Malina nezvládl řízení, zajel do vodního příkopu souběžného s vozovkou, tam narazil na strom, zachytil ho pravou nohou a byl vyhozen hlavou na druhý strom. Těžkému zranění hlavy při převozu podlehl“. Další tragédie se v roce 1964 stala při závodech krajského přeboru ve Skutči, ve třídě 175 ccm. Náraz do můstku ve vysoké rychlosti nepřežil nadějný, teprve 22-letý Jan Stružka z Jaroměře..

Snaha brněnských pořadatelů zařadit jejich trať do seriálu mistrovství světa v tomto roce vrcholil. Zkrácení okruhu o 3 km, včetně položení nového povrchu od úseku Veselky po Libušino údolí se jim podařilo dokončit do termínu Velké Ceny Československa. Pozvaný delegát FIM pan Otto Sensburg s těmito úpravami i s  organizací závodu projevil velkou spokojenost a na základě toho podal návrh na zařazení brněnského závodu do kalendáře závodů MS na kongresu FIM. Ten se shodou okolností konal na podzim v Praze. Tam byl návrh odsouhlasen, ovšem s podmínkou úpravy povrchu a okolí tratě i na zbývající části okruhu. Velká Cena Československa tak byla předběžně zařazena do kalendáře MS 1965. Dokončení úprav delegáti FIM požadovali od brněnských pořadatelů splnit do konce června 1965. Okruh se tak stal opět staveništěm a pro brněnské začal závod s časem. V sázce nebylo nic menšího než závod mistrovství světa..!

Legenda: MEZ-mezinárodní závod, MR-mistrovství republiky, KP-krajský přebor, KKP-kvalifikace pro krajský přebor, VZ-volný závod..
V roce 1964 se v Československu pořádaly závody v tomto sledu:

19.4.1964 - Olomouc: Svatý Kopeček

„Kopecký okruh“, kvalifikace pro krajský přebor. Okruh Samotišky-Droždín-Bukovany..

Výsledky:
KKP-50: 1.F.Sobol
KKP-125: 1.J.Vavrla, 2.Šimoník, 3.Poledník
KKP-175: 1.A.Rybka, 2.B.Lakomý, 3.M.Pastrňák
KKP-250: 1.A.Pražák, 2.B.Lakomý, 3.J.Hoben
KKP-350: 1.J.Vavrla, 2.A.Pražák, 3.M.Pobořil

26.4.1964 - Nepomuk:

XVI. „Nepomucký trojúhelník“. Krajský přebor..

Výsledky:
KP-125: 1.K.Bojer, 2.F.Boček
KP-175: 1.V.Parus, 2.J.Kamarád, 3.J.Lindauer
KP-250: 1.M.Chalupník, 2.J.Kamarád, 3.K.Bojer
KP-350: 1.F.Helikar, 2.V.Parus, 3.J.Lukšík 

26.4.1964 - Neratovice: Libiš

I. „Libišský trojúhelník“, okruh 3,8 km v Libiši u Neratovic. Kvalifikace pro přebor Středočeského kraje a Prahy. Vítěz třídy 350 ccm F. Šťastný jel mimo pořadí..

Výsledky:
KKP-175: 1.J.Vichera, 2.M.Maťátko, 3.J.Lonský
KKP-250: 1.M.Klíma, 2.Mára, 3.J.Stloukal
KKP-350: 1.F.Šťastný, 2.?

Neratovice 1964: Jiří Vacek #47Neratovice 1964...Neratovice 1964: #49 Jiří Průcha...Neratovice 1964: #20 J.Novotný, #9 L.Štajner..Libiš 1964: start třídy 250 ccm...Neratovice 1964: "Velká cena leštěnky"... (F.Šťastný)Neratovice 1964: po startu...Olomouc 1964...

1.5.1964 - Příbram:

VIII. „Hornickou Příbramí“. Kvalifikace pro přebor Středočeského kraje. Okruh 6,2 km..

Výsledky:
KKP-125: 1.M.Bursík, 2.V.Holý, 3.A.Nácovský
KKP-175: 1.J.Pták, 2.B.Lidmanský, 3.J.Jindra
KKP-250: 1.M.Klíma, 2.J.Navrátil, 3.A.Ondrik

1.5.1964 - Moravský Krumlov:

"Moravskokrumlovský okruh" u Petrovic, délka 4,1 km..

Výsledky:
KKP-50: 1.M.Štěpán, 2.V.Pejzl, 3.B.Kovář, 4.L.Mühlhandl, 5.B.Fendrich, 6.J.Hanák, 7.J.Nešpůrek
KKP-125: 1.J.Hejmala, 2.M.Plachý, 3.J.Tůma, 4.Z.Židlík, 5.T.Hrušecký, 6.L.Neubauer, 7.J.Hudec, 8.V.Pařízek, 9.F.Štrajt
KKP-250: 1.J.Reimer, 2.F.Zezula, 3.J.Vyňuchal, 4.J.Novosad, 5.D.Matoušek, 6.V.Drachovský, 7.J.Ludvík
AUTA-F-3: 1.?

1.5.1964 - Jilemnice:

Soustředění pro vybrané jezdce Východočeského kraje na části Krkonošského okruhu mezi Jílemnicí a Roztoky se konaly opět za vedení Antonína Vitvara, tentokrát bez kontrolního závodu..

2.5.1964 - Plzeň:

Okruh Doudlevce-Radobyčice-Litice na okraji Plzně se jel jen jednou. Délka 7,4 km...

Výsledky:
KP-125: 1.V.Parus, 2.F.Boček, 3.K.Bojer
KP-175: 1.V.Parus, 2.V.Vališ, 3.Lindauer
KP-250: 1.K.Bojer, 2.O.Kába, 3.J.Křížek
KP-350: 1.V.Parus, 2.J.Lukšík
AUTA-1150: 1.K.Jílek
AUTA-F-3: 1.M.Vlček, 2.J.Barcal, 3.O.Šusta

2.5.1964 - Ústí nad Labem: Chlumec

II. „Chlumecká osma“. Podruhé se závody konaly ve Chlumci nedaleko Ústí nad Labem, tentokrát i za účasti několika východoněmeckých jezdců, kteří jeli mimo bodování..

Výsledky:
KP-125: 1.P.Forster NDR, 2.P.Weis NDR, 3.J.Musel
KP-175: 1.H.Görner, 2.B.Špic, 3.J.Marek
KP-250: 1.W.Schulz NDR, 2.J.Korous, 3.L.Pluhař
KP-350: 1.J.Korous, 2.M.Jiráček, 3.K.Mojžíš

9.5.1964 - Ústí nad Orlicí:

Kvalifikace pro Východočeský přebor. Výsledky bohužel nemáme..

Výsledky:
KKP-125: 1.?
KKP-175: 1.?
KKP-250: 1.?
KKP-350: 1.?

8.-9.5.1964 - Rosice:

XIV. „Hornická rubačka“. Mistrovství republiky. 350cc: vítěz tréninku Šťastný se z první řady na startu propadl při roztlačování stroje až  na místo sedmé. Vedl Srna před Čadou a Havlem. Ve druhém kole spadl nejprve Havlovi řetěz, hned v dalším mu řetěz praskl. Na tu samou závadu odstoupil i Malina. To už jel v čele Šťastný a zvítězil, když zajel i nejrychlejší čas. Čtvrtý Chalupník měl kolo ztrátu. 250cc: společný závod třídy Junior a závodních strojů s oddělenou klasifikací. Nejlepší Junior Karla Bojera dojel až na čtvrtém místě. V čele jel Malina před Srnou na novém Ravu. Tomu však po lehké havárii začal z motoru unikat olej a musel zpomalit. Šťastnému v posledním kole praskl řetěz. 125cc: Malina zvítězil systémem start-cíl. 175cc: Kročka zvítězil, pěkně zajeli Tůma a Tofel. Tučně jsou označeni jezdci kategorie závodní stroje 250cc - mimo bodování..

Výsledky:
MR-125: 1.S.Malina, 2.F.Boček, 3.K.Bojer, 4.V.Parus, 5.J.Žípek, 6.J.Hejmala, 7.O.Krmíček, 8.M.Kubánek, 9.Vl.Rain, 10.J.Sloup, 11.B.Staša, 12.P.Mikeš, 13.S.Jindrák, 14.J.Musel, 15.J.Tůma
MR-175: 1.F.Kročka, 2.J.Kamarád, 3.J.Tůma, 4.J.Vališ, 5.B.Staša, 6.F.Tofel, 7.F.Svítil, 8.J.Novosad, 9.J.Petrinec, 10.T.Smatlánek, 11.B.Pieš, 12.J.Pěnička, 13.R.Russ, 14.M.Cimmermann, 15.J.Tázler
MR-250: 1.S.Malina, 2.V.Parus, 3.F.Srna, 4.K.Bojer, 5.A.Pražák, 6.F.Helikar, 7.O.Kába, 8.J.Novotný, 9.A.Gorus, 10.J.Křížek, 11.J.Vaněk, 12.J.Drahno, 13.M.Jindra, 14.Zd.Petrák, 15.M.Cimmermann, 16.T.Deliman
MR-350: 1.F.Šťastný, 2.F.Srna, 3.M.Čada, 4.M.Chalupník, 5.J.Hlaváč, 6.S.Klátil, 7.J.Lukšík, 8.F.Helikar, 9.J.Hejmala, 10.J.Srkal, 11.Zd.Petrák, 12.M.Cimmermann, 13.T.Deliman

Příbram 1964: start KP 250... Rosice 1964, MR 125: #22 V.Parus, #21 K.Hejda, #2 F.Boček...1964: F.Kročka u motocyklu Ravo 250 F. Srny...Rosice  1964: po startu MR 250 - #19 J.Matys, #14 M.Stružka ml., #7 J.Lukšík...Rosice u Brna 1964, MR 250: #36 Šťastný, #1 Pražák, #2 Chalupník, #14 M.Stružka...Hočice 1964, MR 175: #12 Báče, #11 Vojáček...Hořice 1964: #14 Miroslav Stružka ml., v rádiovce M. Stružka starší...Hořice 1964, Pod Borkem třída MR 250: #2 Kročka, #14 Stružka, #4 Deliman, #23 Gorus...

17.5.1964 - Trnava:

„Jesenného okruh“ ve městě, 3,2 km..

Výsledky:
KP-175: 1.?
KP-250: 1.?
KP-350: 1.?

16.-17.5.1964 - Hořice:

IV. „300 zatáček v Podkrkonoší“. Mistrovství republiky. 15.000 diváků. Několikrát přeložený termín závodu. MR-125cc: v úvodu závodu odpadl z vedení Malina, následně i Boček, oba pro technickou závadu. Třetí Parus se tak ujal vedení, které udržel do cíle. Čtvrtý Hejda jel poprvé na novém motocyklu ČZ OHC. MR-250cc: vedoucímu Malinovi ve druhém kole spadl řetěz a musel odstoupit. Závod vedl Srna na Ravu těsně před Havlem, který v závěru odstoupil, kvůli zadřenému pístu. Pro druhé místo se ztrátou 2.20 minut na Srnu si před Parusem dojel Antonín Pražák, který byl zároveň vítěz třídy Formule Junior. MR-175: Parus vybojoval druhé vítězství dne, tentokrát jen o 0,2 sekundy před Kročkou! MR-350: od 4. kola jezdil v čele Havel s náskokem před Malinou a Srnou. V posledním kole však zadřel motor a přesto, že musel 2 km tlačit do cíle, uhájil páté místo!! V závodě zajel ještě vedoucí Gustav Havel nejrychlejší kolo 2:53,4 min, které bylo překonáno až v roce 1973. Tučně jsou označeni jezdci kategorie závodní stroje 250cc - mimo bodování..

Výsledky:
MR-125: 1.V.Parus, 2.K.Bojer, 3.J.Žípek, 4.K.Hejda, 5.J.Vavrla, 6.J.Sloup, 7.M.Kubánek, 8.J.Havrlík, 9.Vl.Rain, 10.M.Fiala, 11.J.Musel, 12.J.Kinzl, 13.J.Křížek, 14.F.Sobolík, 15.O.Krmíček
MR-175: 1.V.Parus, 2.F.Kročka, 3.F.Svítil, 4.J.Petrinec, 5.T.Deliman, 6.J.Kamarád, 7.J.Novosad, 8.J.Tůma, 9.J.Pěnička, 10.F.Tofel, 11.J.Vališ, 12.B.Staša, 13.J.Tázler, 14.B.Pieš, 15.R.Russ
MR-250: 1.F.Srna, 2.A.Pražák, 3.V.Parus, 4.F.Kročka, 5.T.Deliman, 6.J.Matys, 7.K.Bojer, 8.O.Kába, 9.M.Chalupník, 10.A.Gorus, 11.J.Křížek, 12.J.Novotný, 13.J.Drahno, 14.M.Kudrnáč, 15.Z.Petrák, 16.M.Jindra
MR-350: 1.S.Malina, 2.F.Srna, 3.M.Chalupník, 4.F.Šťastný, 5.G.Havel, 6.M.Čada, 7.F.Mrázek, 8.J.Hejmala, 9.J.Lukšík, 10.O.Kába, 11.J.Srkal, 12.V.Zita, 13.J.Keglovič, 14.J.Reimer, 15.M.Špak

17.5.1964 - Nový Bor:

XI. „Borský okruh“. Přebor Severočeského kraje, 14.000 diváků. V závodě „O nejlepšího sajdkáristu ČSSR“ byly posádky rozděleny do dvou rozjížděk, z nichž vždy první čtyři postoupily do hlavního, finálového závodu. Štajnerův spolujezdec Verner v rozjíždce vypadl z vozíku jejich Jawy 500 v rychlosti 100km/hod, přesto ve finále zvítězili před Rubošem na Nortonu..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Nosek, 2.R.Fišer, 3.J.Beránek
KP-175: 1.M.Karfík, 2.H.Görner, 3.Z.Havrda
KP-250: 1.K.Mojžíš, 2.J.Vacek, 3.V.Reichl
KP-350: 1.K.Vlach, 2.L.Štajner, 3.Z.Pospíšil
SIDE: 1.L.Štajner/J.Verner, 2.O.Ruboš/F.Černoch, 3.V.Kinzl/E.Kinzlová

23.-24.5.1964 - Mladá Boleslav: Bělá pod Bezdězem

„Mladoboleslavský okruh“ pod Bezdězem, mezi obcemi Čistá - Bělá, 6.2 km. Mistrovství republiky. Pořadatelé z AMK Svazarmu AZNP Mladá Boleslav měli problém s čerstvým asfaltem, který se v horkém počasí roztékal a odskakovaly z něj kamínky. MR-125: Za suveréním Malinou postupně ze závodu odstoupili Parus i Boček pro závadu. Druhý Bojer měl ztrátu 1.30 minuty na prvního. MR-175: s vítězným Kročkou dokázal držet tempo jen Petrinec. MR-250: zvítězil Srna před Parusem a Havlem, Šťastný odpadl pro utržený ventil v 8. kole. Až za nimi dojel první Chalupník na Junioru jen o 0,4 sek. před Pražákem. MR-350: Havlovi tentokrát stroj vydržel a poprvé zvítězil. Malina s ním držel krok až do 7. kola, ve kterém havaroval. Spadl také Lukšík a lehce se zranil. Rozestupy prvních čtyř jezdců byly vždy kolem jedné minuty. Tučně jsou označeni jezdci kategorie závodní stroje 250cc - mimo bodování..

Výsledky:
MR-125: 1.S.Malina, 2.K.Bojer, 3.J.Hejmala, 4.K.Hejda, 5.O.Krmíček, 6.S.Jindrák, 7.J.Sloup, 8.M.Kubánek, 9.J.Vavrla, 10.V.Rain, 11.J.Musel, 12.J.Křížek, 13.F.Boček, 14.J.Havrlík, 15.P.Mikeš
MR-175: 1.F.Kročka, 2.J.Petrinec, 3.B.Staša, 4.V.Parus, 5.F.Svítil, 6.J.Novosad, 7.T.Deliman, 8.J.Vališ, 9.R.Russ, 10.J.Kamarád, 11.J.Pěnička, 12.A.Rybka, 13.B.Pieš, 14.J.Vojáček, 15.M.Cimmermann
MR-250: 1.F.Srna, 2.V.Parus, 3.G.Havel, 4.M.Chalupník, 5.A.Pražák, 6.K.Bojer, 7.J.Novotný, 8.M.Stružka, 9.O.Kába, 10.J.Matys, 11.J.Drahno, 12.T.Deliman, 13.J.Vaněk, 14.M.Kudrnáč, 15.M.Cimmermann, 16.M.Jindra, 17.B.Lhotka
MR-350: 1.G.Havel, 2.M.Chalupník, 3.F.Helikar, 4.J.Hlaváč, 5.J.Hejmala, 6.F.Mrázek, 7.O.Kába, 8.L.Štajner, 9.J.Komberec, 10.M.Čada, 11.J.Reimer, 12.V.Zita, 13.M.Špak, 14.J.Keglovič
AUTA-1150: 1.J.Vidner, 2.V.Bobek, 3.Š.Hrdina
AUTA-1300: 1.O.Horsák, 2.J.Bobek, 3.K.Jílek

24.5.1964 - Uherský Brod:

I. silniční okruh. Kvalifikační závody Jihomoravského kraje..

Výsledky:
KKP-125: 1.?
KKP-175: 1.?
KKP-250: 1.?
KKP-350: 1.?

24.5.1964 - Vrchlabí:

 „Vrchlabský trojúhelník“. Jediný ročník závodu na okruhu 1,6 km. Pro velký počet jezdců byla třída 175 rozdělena do dvou skupin..

Výsledky:
175-A: 1.Z.Havrda, 2.M.Valenta, 3.V.Samšeňák
175-B: 1.O.Červený, 2.J.Stružka
KKP-175: 1.Z.Havrda, 2.O.Červený, 3.J.Stružka = celkové pořadí dle dosažených nejlepších časů
KKP-250: 1.V.Reichl, 2.J.Laňar, 3.?
KKP-350: 1.J.Trejbal, 2.R.Hýrek, 3.F.Kocián

31.5.1964 - Jaroměř:

VI. „Pohár města Jaroměře“, kvalifikační závody. Tři kilometry dlouhý městský okruh ve tvaru trojúhelníku se dvěma podjezdy železniční tratě..

Výsledky:
KKP-175: 1.Z.Havrda, 2.B.Vaňous, 3.V.Samšeňák
KKP-250: 1.J.Bartůšek, 2.V.Reichl, 3.M.Motyčka
KKP-350: 1.R.Hýrek, 2.J.Treybal, 3.F.Kocián

Mladá Boleslav 1964, MR-125: na výjezdu z depa stojí #22 Parus, #10 Havrlík..Mladá Boleslav 1964: start MR 175...Mladá Boleslav 1964, MR 125: v lese nad Bělou je #10 Havrlík - ČZ OHC...Mladá Boleslav 1964, MR 250: #14 M.Stružka, vedle stojí jeho otec-mechanik...Uherský Brod 1964: #46 Miloš Sedlák...Mladá Boleslav 1964: mezi fandy byli i  Waldemar Matuška a Eva Romanová...Nový Bor 1964: L.Štajner/J.Verner - Jawa 500..Mladá Boleslav 1964: mohutné betonové patníky podél silnice - M. Stružka dojel v MR 250 na 5. místě...

31.5.1964 - Třeboň:

XI. „Zlaté kolo“. 3,2 km dlouhý okruh ve tvaru trojúhelníku ve městě. Vzhledem ke špatnému stavu silnic se jelo v Třeboni naposledy..

Výsledky:
KP-125: 1.K.Bojer, 2.S.Jindrák, 3.J.Sloup
KP-175: 1.V.Parus, 2.J.Kamarád, 3.J.Báče
KP-250: 1.M.Chalupník, 2.K.Bojer, 3.O.Kába
KP-350: 1.M.Chalupník, 2.V.Parus, 3.O.Kába, 4.F.Helikar

31.5.1964 - Valašské Meziříčí:

„Okruh městem Valašské Meziříčí“...

Výsledky:
KP-125: 1.J.Vavrla, 2.M.Kubánek
KP-175: 1.A.Rybka, 2.J.Sulický
KP-250: 1.A.Pražák
KP-350: 1.M.Jelínek, 2.J.Vavrla

7.6.1964 - Zábřeh:

XIV. „memoriál Ferdy Hrocha“..

Výsledky:
KP-175: 1.B.Staša
KP-250: 1.V.Parus
AUTA-1300: 1.?
AUTA-F-3: 1.?

7.6.1964 - Telč:

„Mezi dvěma branami“, okruh 2,5 km..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Hejmala
KP-175: 1.J.Novosad
KP-250: 1.J.Reimer
KP-350: 1.M.Čada

7.6.1964 - Karviná:

Okruh na sídlišti Stalingrad v Karviné - Novém Městě..

Výsledky:
KP-50: 1.F.Sobol
KP-125: 1.J.Vavrla
KP-175: 1.F.Tofel
KP-250: 1.A.Rybka
KP-350: 1.A.Gorus

7.6.1964 - Trenčín:

XI. „Strieborný štít Trenčína“. Přebor Západoslovenského kraje..

Výsledky:
KP-175: 1.F.Kročka, 2.T.Smatlánek, 3.F.Chrappa
KP-250: 1.F.Kročka, 2.Havala, 3.J.Lakatoš
KP-350: 1.F.Srna

7.6.1964 - Vysoké Mýto:

„Vysokomýtský okruh“, délka 2,4 km. Kvalifikace pro krajský přebor. Třídy 125 a 250 ccm jely dvě rozjížďky kvůli velkému počtu jezdců..

Výsledky:
KKP-125: 1.Z.Havrda, 2.L.Číža, 3.J.Stružka
KKP-250: 1.V.Zvára, 2.J.Bartůšek, 3.B.Vaňous
KKP-350: 1.O.Čada, 2.F.Kocián, 3.V.Zvára

21.6.1964 - Dvůr Králové nad Labem:

XII. „Královédvorský okruh“..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Srkal, 2.J.Křížek, 3.J.Nosek
KP-175: 1.Z.Havrda, 2.J.Pěnička, 3.V.Samšeňák
KP-250: 1.M.Stružka, 2.M.Kudrnáč, 3.J.Pěnička
KP-350: 1.J.Srkal, 2.R.Hýrek, 3.M.Stuchlík

Jan Stružka s mechanikem a snoubenkou Aničkou - vzít se už nestihli...Skuteč 1964: na okruhu ve Ždírci jel svůj poslední závod Jan Stružka #17Ždírec 1964, KP 175 ccm: po startu...Dvůr Králové nad Labem 1964: Miroslav Stružka ml. jako vítěz KP-250, v rádiovce M. Stružka starší...1964: Jan Stružka - ČZ 175..Mladá Boleslav 1964: František Šťastný - Jawa 250 OHCPiešťany 1964, 125 ccm: #16 J.Musel-Jawa, #21 Karel Hejda-ČZ OHC..1964: Stanislav Klátil - Jawa 350 OHC1964: Stanislav Malina měl v roce 1964 životní formu ...

21.6.1964 - Český Těšín:

„Modrá stuha Olzy“. Krajský přebor s účastí několika polských jezdců..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Sulický, 2.Golla POL, 3.Kaczorowski POL
KP-250: 1.Mankiewicz POL, 2.V.Parus, 3.M.Kubánek
KP-250: 1.F.Tofel, 2.A.Gorus, 3.V.Parus
KP-500: 1.S.Hennek POL, 2.F.Helikar, 3.F.Tofel

28.6.1964 - Hlohovec:

VI. „Hlohovecký okruh“..

Výsledky:
KP-175: 1.?
KP-250: 1.?
KP-350: 1.F.Srna

28.6.1964 - Skuteč: Žďárec

Závod se jel na novém okruhu ve Žďárci u Skutče, délka 3,2 km. Ve třídě 175 ccm došlo k tragedii, když havaroval vedoucí jezdec Jan Stružka. Ve výjezdu z levé zatáčky u Gregorova mlýna byl ve velké rychlosti vynesen až na vnější okraj silnice, kde narazil do mostku u náhonu ke mlýnu. Při nárazu si zlomil páteř a na místě skonal…

Výsledky:
KP-125: 1.V.Rain, 2.J.Srkal, 3.M.Fiala
KP-175: 1.J.Pěnička, 2.V.Samšeňák, 3.B.Vaňous
KP-250: 1.B.Vaňous, 2.J.Lanar, 3.J.Pěnička
KP-350: 1.J.Stuchlík, 2.B.Palička, 3.F.Kocián

28.6.1964 - Kutná Hora:

XI. „Stříbrný havíř“. Závody v Kutné Hoře na okruhu dlouhém 5,5 km se konaly naposledy. Za deštivého počasí havaroval ve třídě 350 ccm z prvního místa Milan Chalupník. Ve třídě 125 a 250 startovaly nové tovární motocykly ČZ OHC s jezdci F. Bočkem a K. Bojerem..

Výsledky:
KP-125: 1.F.Boček, 2.K.Bojer, 3.J.Křížek
KP-175: 1.F.Svítil, 2.B.Pieš, 3.B.Lidmanský
KP-250: 1.M.Chalupník, 2.K.Bojer, 3.J.Novotný
KP-350: 1.L.Štajner, 2.O.Kába, 3.F.Helikar

28.6.1964 - Teplice:

XI. „Teplický okruh“ byl zároveň posledním ročníkem závodu. Délka tratě 2,1 km..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Beránek, 2.J.Salač, 3.J.Urban
KP-175: 1.M.Karfík, 2.H.Görner, 3.B.Špic
KP-250: 1.M.Karfík, 2.O.Schmuttemajer, 3.B.Špic
KP-350: 1.K.Vlach, 2.H.Görner, 3.Z.Pospíšil

4.-5.7.1964 - Jičín:

VIII. „Cena Prachovských skal“. Mezinárodní závody. Některé úseky okruhu měly nově položený povrch. 125cc: z prvního místa nejprve odstoupil pro poruchu zapalování ve 4. kole Malina a v 6. kole i Boček. 250cc: Malina na startu ztratil 5 minut, přesto dojel na 7. místě. Vedoucímu Srnovi na Ravu se v 9. kole uvolnil karburátor a musel opravovat. Vítězství tak spadlo do klína Kročkovi na ČZ Junior před Bočkem na Parusově ČZ 175cc. Pátý Chalupník dojel závod s prasklou zadní kyvnou vidlicí v místě uchycení hřídele kola. Šestý Rakušan Richter jel na zapůjčeném motocyklu Ravo. 350cc: Malina po vítězství v tréninku o dvě vteřiny před Šťastným v závodě havaroval a zranil si koleno. Šťastný dojel s poruchou 2. převodového stupně až osmý. Helikar odstoupil s utrženým ventilem. Ze dvou amerických jezdců byl úspěšnější Woodman na AJS…

Výsledky:
MEZ-125: 1.G.Visenzi IT, 2.J.Reisz H, 3.J.Žípek CS, 4.K.Bojer CS, 5.Vl.Rain CS, 6.O.Krmíček CS, 7.J.Sloup CS, 8.S.Jindrák CS, 9.J.Musel CS
MEZ-250: 1.F.Kročka CS, 2.F.Boček CS, 3.A.Pražák CS, 4.F.Srna CS, 5.M.Chalupník CS, 6.Richter A, 7.S.Malina CS, 8.A.Gorus CS, 9.J.Novotný CS
MEZ-350: 1.G.Havel CS, 2.F.Srna CS, 3.M.Chalupník CS, 4.M.Čada CS, 5.Kurucz H, 6.Lenz A, 7.A.Woodman USA, 8.F.Šťastný CS
AUTA-F-3: 1.M.Bretschneider NDR, 2.J.Gajdoš CS, 3.J.Pělucha CS, 4.A.Gbelec CS, 5.O.Šusta CS, 6.O.Buchberger CS

11.-12.7.1964 - Piešťany:

VI. „Cena Slovenska“. Mezinárodní závody na letišti. 80.000 diváků. 125cc: bez zraněného Maliny obsadili prvních pět míst jezdci na továrních strojích MZ. 250cc: Němec Rosner na MZ zcela suverénně na čele od startu do cíle. Druhý Helikar na něho ztratil celé jedno kolo, pátý Kročka dojel o dvě kola zpět. 350cc: dvojice Šťastný-Srna jeli o vítězství. Ve 4. kole Srnovi praskl výfuk a motor začal ztrácet výkon. Přesto se udržel před třetím Havlem. Šťastný potvrdil formu a zajel nový rekord na jedno kolo 3,01 min..

Výsledky:
MEZ-125: 1.K.Enderlein NDR, 2.H.Rosner DDR, 3.J.Leitert DDR, 4.W.Krumpholz NDR, 5.R.Rentsch NDR, 6.F.Boček CS, 7.Bischoff NDR
MEZ-250: 1.H.Rosner DDR, 2.F.Helikar CS, 3.A.Pražák CS, 4.F.Boček CS, 5.F.Kročka CS
MEZ-350: 1.F.Šťastný CS, 2.F.Srna CS, 3.G.Havel CS, 4.F.Helikar CS, 5.M.Chalupník CS, 6.A.Woodman USA
AUTA-F-3: 1.M.Biczkowski NDR, 2.Ch.Pfeiffer NDR, 3.J.Brázda CS, 4.J.Šustr CS, 5.V.Valenta CS

Rosice 1964: 250 ccm - #3 Helikar, #20 Novotný.. Piešťany 1964 - zahřívací prostor - třída 125 ccm...Piešťany 1964: třída 125 na startu..Piešťany 1964: start třídy 125 MEZ...

Mladá Boleslav 1964: 125-ky před startem... 1964: Jan Matys - Jawa 250. V pozadí jeho Škoda Tudor..Hořice 1964, MR 125: #19 Vavrla, #22 Parus, #15 Sloup..Rosice 1964: zatáčka po startu, #20 Jan Novotný...

12.7.1964 - Litomyšl:

XII. „Cena města Litomyšle“. Východočeský krajský přebor, krátký městský okruh s délkou jen 1,4 km, start na Gottwaldově náměstí..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Srkal, 2.M.Fiala
KP-250: 1.M.Stružka, 2.J.Pěnička, 3.J.Lanar
KP-350: 1.R.Hýrek, 2.M.Valenta, 3.J.Srkal
KP-175: 1.J.Pěnička, 2.Z.Havrda, 3.R.Russ

19.7.1964 - Městec Králové:

„Královéměstecký okruh“. Okruh ve městě, délka 1,9 km..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Vichera, 2.?
KP-175: 1.J.Vojáček, 2.M.Maťátko, 3.Oberreiter
KP-250: 1.?, 2.?, 3.J.Havrlík
KP-350: 1.J.Havrlík, 2.?

19.7.1964 - Gottwaldov:

X. „Gottwaldovský okruh“, délka 2,5 km..

Výsledky:
KP-175: 1.J.Tůma, 2.Z.Židlík, 3.V.Zapletal
KP-350: 1.M.Čada, 2.J.Hejmala

19.7.1964 - Karviná:

„Velká Cena Kovony“, okruh v Karviné - Novém Městě..

Výsledky:
KP-50: 1.F.Sobol
KP-125: 1.J.Vavrla
KP-175: 1.A.Rybka
KP-250: 1.A.Pražák
KP-350: 1.J.Vavrla

26.7.1964 - Třinec:

II. silniční okruh ve čtvrti Třinec-Lyžbice..

Výsledky:
KP-50: 1.F.Sobol, 2.O.Sumec, 3.K.Janderka
KP-125: 1.J.Vavrla, 2.J.Neumann, 3.Poledník
KP-175: 1.A.Rybka, 2.J.Sulický, 3.M.Pastrňák
KP-250: 1.A.Pražák, 2.A.Rybka, 3.A.Gorus
KP-350: 1.J.Vavrla, 2.M.Jelínek, 3.M.Pobořil

1.-2.8.1964 - Kdyně:

IX. „Kdyňský okruh“, délka 4,5 km. Mistrovství republiky. Závod kolidoval s Velkou cenou Sev. Irska. MR-125: z vedoucí trojice továrních jezdců ČZ Boček, Bojer, Žípek, musel pro poruchu posledně jmenovaný do cíle svůj stroj dotlačit. Naopak, z 10. místa po startu se na čtvrté probojoval Vl. Rain. Třetí Jindrák už měl na vítěze kolo ztrátu. MR-175: Kročka vyhrál o 20 vteřin před dvojicí Rybka-Deliman. MR-250: vítězný Helikar na závodní Jawě OHC najel na Kročku (F-Junior) 15 vteřin. Třetí Stružka zajel svůj životní závod. MR-350: po startu vedl Srkal před Pobořilem. Od druhého kola už převzal vedení Hlaváč a to si udržel až do cíle. Helikar po zastávce v depu ztrácel 3 minuty na vedoucího jezdce, přesto do cíle dojel na 6. místě. Tučně označen jezdec kategorie závodní stroje 250cc - mimo bodování..

Výsledky:
MR-125: 1.F.Boček, 2.K.Bojer, 3.S.Jindrák, 4.Vl.Rain, 5.J.Hejmala, 6.M.Kubánek, 7.J.Tůma, 8.P.Mikeš, 9.J.Havrlík, 10.J.Žípek, 11.J.Kinzl, 12.J.Vyskočil
MR-175: 1.F.Kročka, 2.A.Rybka, 3.T.Deliman, 4.B.Staša, 5.J.Kamarád, 6.T.Smatlánek, 7.F.Chrappa, 8.J.Novosad, 9.J.Pěnička, 10.F.Tofel, 11.B.Pieš, 12.F.Svítil, 13.J.Vojáček, 14.J.Tůma, 15.J.Tázler
MR-250: 1.F.Helikar, 2.F.Kročka, 3.M.Stružka, 4.T.Deliman, 5.J.Matys, 6.A.Gorus, 7.J.Křížek, 8.J.Drahno, 9.M.Jindra, 10.A.Pražák, 11.V.Kukla, 12.O.Kába, 13.J.Novotný, 14.O.Krmíček, 15.B.Lhotka, 16.J.Vaněk
MR-350: 1.J.Hlaváč, 2.J.Lukšík, 3.J.Hejmala, 4.M.Špak, 5.O.Kába, 6.F.Helikar, 7.M.Pobořil, 8.J.Komberec, 9.L.Štajner, 10.F.Mrázek, 11.J.Keglovič, 12.S.Klátil

21.-23.8.1964 - Brno:

XIV. Velká cena Československa. Závod družby národů. 150.000 diváků. Jelo se poprvé na zkrácené trati 13 940 metrů dlouhé, bez úseku přes Žebětín. Už v sobotu se odjel závod Mistrovství zemí tábora míru F-3. Neděle: MEZ-125: do čtvrtého kola byl ve vedení Malina, pak začala jeho ČZ ztrácet výkon a postupně se propadal v pořadí. MEZ-250: tovární jezdec MZ Rosner na dvoudobém stroji porazil Taveriho na dvouválcové Hondě. Na třetím místě jezdícímu Srnovi (Ravo) došel v posledním kole ve Farinově zatáčce benzin, přesto dokončil úspornou jízdou na čtvrtém místě za Malinou (ČZ OHC). MEZ-350: po pádu vedoucího Havla ve 100 kilometrové rychlosti o vítězství bojovali Malina na ČZ 300 s Redmanem na dvouválcové Hondě. V 5. kole Redman odpadl pro závadu a Malina s náskokem 30 vteřin zvítězil. Na druhém místě jezdící Srna v předposledním kole havaroval a skončil v nemocnici se zlomeninou klíční kosti a otřesem mozku. Jeho pozici tak zaujal Boček, jedoucí na Jawě 350 OHC zraněného F. Šťastného..

Výsledky:
MEZ-125: 1.L.Taveri CH, 2.B.Beale RHO, 3.H.Bischoff NDR, 4.F.Kohlar NDR, 5.R.Rentsch NDR,
6.L.Szabó H, 7.G.Seltmann NDR, 8.U.Svensson S, 9.B.Staša CS, 10.S.Malina CS
MEZ-250: 1.H.Rosner DDR, 2.L.Taveri CH, 3.S.Malina CS, 4.F.Srna CS, 5.V.Parus CS,
6.G.Molloy NZ, 7.F.Helikar CS, 8.H.Bischoff NDR, 9.A.Pražák CS, 10.F.Kročka CS
MEZ-350: 1.S.Malina CS, 2.F.Boček CS, 3.M.Čada CS, 4.A.Woodman USA, 5.R.Thallmeier A, 6.B.Andersson S, 7.S.Klátil CS, 8.R.Robinson AUS, 9.J.Hlaváč CS, 10.E.Lenz A
AUTA-F-3: 1.L.Mattila FIN, 2.R.Shell NSR, 3.J.Jankowski POL, 4.Schramm NSR, 5.L.Bielak POL, 6.M.Bysckowski NDR
AUTA-F-3-MZTM: 1.M.Byczkowsky NDR, 2.F.Rädlein NDR, 3.S.Seifert NDR, 4.J.Jankowski POL, 5.H.Melkus NDR, 6.L.Bielak POL

30.8.1964 - Bánovce nad Bebravou:

Okruh „Tatra“, délka 3,7 km..

Výsledky:
KP-175: 1.T.Deliman, 2.F.Kročka, 3.F.Chrappa, 4.J.Matys
KP-250: 1.F.Kročka, 2.T.Deliman, 3.J.Matys, 4.J.Drahno
KP-350: 1.T.Deliman, 2.J.Matys, 3.K.Turner

Kdyně 1964: start MR 250...Kdyně 1964 - rychlá zatáčka před cílem a v ní diváci ...Kdyně 1964: výjezd z depa...Kdyně 1964: třetí v cíli M. Stružka..Kdyně 1964, MR 250cc: 1.Kročka, 2.Stružka, 3.DelimanBrno 1964..Brno 1964: start třídy 250 ccm...Brno 1964: zatáčka u benzinové pumpy...Brno 1964... 

6.9.1964 - Poprad:

X. „Popradská valaška“, okruh dlouhý 3,2 km. Tučně zvýrazněni jezdci mimo bodování..

Výsledky:
KP-175: 1.F.Kročka, 2.T.Deliman, 3.F.Chrappa, 4.J.Petrinec, 5.T.Smatlánek, 6.V.Pitonák, 7.J.Hegedüš, 8.J.Drahno
KP-250: 1.F.Kročka, 2.A.Pražák, 3.T.Deliman, 4.J.Matys
KP-350: 1.M.Čada, 2.F.Kročka, 3.J.Hejmala

6.9.1964 - Lysá nad Labem:

„Rychlostní okruh městem“, délka 2,2 km. Přebor Středočeského kraje a Prahy. Závody ve třídách 125 a 250 ccm se jely o body do KP pro každý kraj zvlášť ve dvou skupinách. Vždy prvních osm jezdců pak jelo společné finále (to už bez bodového ohodnocení)..

Výsledky:
KP-125-FINÁLE: 1.F.Boček, 2.B.Staša, 3.J.Vyskočil
KP-250-FINÁLE: 1.V.Parus, 2.?
VZ-350: 1.G.Havel, 2.F.Helikar, 3.M.Chalupník

20.9.1964 - Most:

XI. „Hornická přilba“. Naposledy se jelo na 3 km okruhu Rudolice - Chánov..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Musel, 2.R.Fišer, 3.J.Nosek
KP-175: 1.M.Karfík, 2.J.Renn, 3.H.Görner
KP-250: 1.M.Jiráček, 2.M.Karfík, 3.J.Korous
KP-350: 1.M.Görner, 2.L.Pluhař, 3.M.Karfík

20.9.1964 - Žilina:

Rychlostný okruh motocyklov v Žilině..

Výsledky:
KP-175: 1.F.Kročka, 2.T.Deliman, 3.K.Turner, 4.V.Pitonák, 5.J.Hegeduš, 6.J.Drahno, 7.M.Cimmermann, 8.J.Petrinec
KP-250: 1.F.Kročka, 2.T.Deliman, 3.J.Matys, 4.R.Mitošinka, 5.J.Drahno
KP-350: 1.F.Srna, 2.J.Keglovič, 3.T.Deliman

27.9.1964 - Prešov:

XVI. „Šarišský okruh“se jel za účasti několika maďarských jezdců. Tučně označeni jezdci mimo bodování...

Výsledky:
KP-175: 1.T.Deliman, 2.T.Spáth H, 3.J.Drahno
KP-250: 1.F.Srna, 2.T.Deliman, 3.Perek H
KP-350: 1.M.Čada, 2.Cserkuti H, 3.T.Deliman

27.9.1964 - Hranice:

V. „Hranická osma“. Městský okruh 4,2 km..

Výsledky:
KP-50: 1.O.Sumec, 2.F.Sobol, 3.Kučera
KP-125: 1.K.Bojer, 2.J.Vavrla, 3.M.Plachý
KP-175: 1.A.Rybka, 2.B.Lakomý, 3.J.Sulický
KP-250: 1.G.Havel, 2.A.Pražák, 3.V.Parus
KP-350: 1.G.Havel, 2.F.Helikar, 3.V.Parus

27.9.1964 - Nové Mesto nad Váhom:

V. „Podjavorinský okruh“. Jelo se ve městě, délka 2,2 km..

Výsledky:
KP-175: 1.F.Kročka, 2.F.Chrappa, 3.D.Haranta
KP-250: 1.F.Kročka, 2.F.Chrappa, 3.K.Jirka
KP-350: 1.J.Horváth, 2.F.Kročka, 3.E.Bertoli

3.-4.10.1964 - Olomouc: Svatý Kopeček

„Kopecký okruh“. Podruhé se tento rok jely závody na trati pod Svatým kopečkem, tentokrát mistrovství republiky. 6,6 km. 125cc: ze čtveřice jezdců s nadějí na titul Malina, Boček, Bojer a Parus zvítězil Malina, Parus v posledním kole odstoupil pro poruchu motoru. 250cc: Malina na závodní ČZ OHC zvítězil systémem start-cíl před Parusem o 40 vteřin, když Havel odstoupil pro poruchu motoru. Až za nimi bojovali jezdci třídy Junior 250 o titul: Pražák, Kročka a Bojer. Po startu vedl Kročka před Chalupníkem a Pražákem. V pátém kole měl Kročka drobnou závadu na zapalování a propadl se v pořadí.  Pražák dojel třetí a získal titul, Kročka projel cílem až sedmý. 175cc: už jistý mistr F. Kročka startoval až z druhé řady, přesto bezpečně zvítězil. O druhé místo, po pádu Delimana, bojovali Staša, Parus a Chrappa. Až v posledním kole pro sebe druhou pozici v cíli rozhodl Staša. 350cc: Malina s Havlem měli v treninku shodný čas, třetí s malým odstupem skončil Boček. Po startu se ujal vedení Malina před Havlem. Po problému s převodovkou musel Malina zpomalit a závod dokončil na třetím místě. Zvítězil a titul vybojoval Havel, druhý dojel Boček jedoucí mimo bodování. Čtvrtý Čada dojel se ztrátou 1,5 minuty na třetího Malinu, ale jen o čtyři desetiny před Chalupníkem. Šestý Hlaváč už měl kolo ztrátu. Tučně jsou označeni jezdci kategorie závodní stroje 250cc a F.Boček-350cc - mimo bodování.. 

Výsledky:
MR-125: 1.S.Malina, 2.F.Boček, 3.K.Bojer, 4.B.Staša, 5.J.Hejmala, 6.J.Žípek, 7.J.Vyskočil, 8.J.Vavrla, 9.Vl.Rain, 10.O.Krmíček, 11.J.Tůma, 12.J.Křížek, 13.P.Mikeš, 14.M.Kubánek, 15.K.Hejda, 16.S.Jindrák
MR-175: 1.F.Kročka, 2.B.Staša, 3.V.Parus, 4.F.Chrappa, 5.A.Rybka, 6.J.Novosad, 7.T.Deliman, 8.J.Pěnička, 9.B.Pieš, 10.J.Vojáček, 11.J.Tázler, 12.R.Russ, 13.J.Renn
MR-250: 1.S.Malina, 2.V.Parus, 3.A.Pražák, 4.M.Chalupník, 5.J.Novotný, 6.T.Deliman, 7.F.Kročka, 8.J.Matys, 9.A.Gorus, 10.J.Křížek, 11.J.Vaněk, 12.J.Drahno, 13.Z.Petrák, 14.B.Lhotka, 15.V.Kukla, 16.M.Jindra, 17.O.Krmíček
MR-350: 1.G.Havel, 2.F.Boček, 3.S.Malina, 4.M.Čada, 5.M.Chalupník, 6.J.Hlaváč, 7.M.Špak, 8.M.Pobořil, 9.J.Lukšík, 10.J.Reimer, 11.L.Štajner, 12.O.Kába, 13.J.Komberec, 14.F.Sobolík, 15.V.Zita

Lysá nad Labem 1964: kostky a beton v zatáčce u náměstí - krajský přebor 250cc - #45 J. Průcha...Olomouc 1964: Karel Hejda - ČZ 125 OHC..Rosice 1964: start třídy 125..1964, 350 ccm: #9 Hejmala, #7 Klátil...ČZ 175 Tibora Delimana...Kdyně 1964....Side na startu - Nový Bor 1964: Štajner/Verner - Jawa 500Jičín 1964: start 125 ccm..1964: František Boček

11.10.1964 - Prievidza:

I. „Cígeľský okruh“, se jel na trati Vlčie Kůty-Sebedražie-baňa Cígeľ jako krajský přebor, délka 5,2 km..

Výsledky:
KP-175: 1.F.Kročka, 2.T.Smatlánek, 3.D.Haranta
KP-250: 1.F.Kročka, 2.J.Drahno, 3.J.Vrlo
KP-350: 1.E.Bertoli, 2.K.Turner, 3.J.Horváth
AUTA-F-3: 1.V.Havlík, 2.J.Pelucha, 3.J.Husták

11.10.1964 - Liberec:

X. „Liberecký okruh“. Po devíti letech se jel opět závod na okruhu kolem přehrady, délka 3,5 km, 9 000 diváků. Pořadatel AMK Svazarmu n.p.Liaz Liberec-Hanychov, n.p. Liaz, slévárna Ostašov. Přebor Severočeského kraje a Prahy ve třídě 350 ccm. 250cc: Parus na ČZ OHC najel na druhého Helikara půl minuty. 350cc: Gustav Havel zkoušel nový motocykl Jawa OHC s novým rámem a menšími koly..

Výsledky:
VZ-250: 1.V.Parus, 2.F.Helikar, 3.M.Chalupník
KP-350: 1.G.Havel, 2.F.Helikar, 3.K.Vlach
VZ-SIDE: 1.L.Štajner/J.Šeda, 2.O.Ruboš/M.Černoch, 3.F.Chaloupka st./K.Chaloupka ml.

11.10.1964 - Znojmo:

„Znojemský okruh“, délka 5,5 km. Mladému Stašovi se podařilo zvítězit poprvé v jeho kariéře ve třech závodech v jednom dni..

Výsledky:
KP-50: 1.B.Staša, 2.V.Pejzl, 3.B.Fendrich, 4.M.Štěpán, 5.J.Zeman
KP-125: 1.B.Staša, 2.J.Hejmala, 3.Z.Židlík, 4.O.Krmíček
KP-175: 1.B.Staša, 2.J.Novosad, 3.J.Tůma, 4.M.Plachý, 5.Z.Židlík
KP-250: 1.F.Zezula, 2.J.Reimer, 3.E.Quirenz, 4.J.Novosad, 5.O.Krmíček
KP-350: 1.S.Klátil, 2.M.Čada, 2.J.Reimer, 4.O.Rys

18.10.1964 - Hradec Králové:

XIII. „Hradecký okruh“, délka městského okruhu 1,9 km. Pořadatel AMK Svazarmu ČSAO Hradec Králové a AMK ČZNM...

Výsledky:
KP-125: 1.J.Srkal, 2.Z.Havrda, 3.I.Klán
KP-175: 1.J.Pěnička, 2.Z.Havrda, 3.L.Číža
KP-250: 1.B.Vaňous, 2.J.Pěnička, 3.M.Kudrnáč
KP-350: 1.M.Valenta, 2.M.Kudrnáč, 3.R.Hýrek

Sezóna 1964 - konečné pořadí M-ČSSR:

125 ccm: 5 závodů - 3 započítávané: 1.S.Malina-ČZ OHC 240b., 2.F.Boček-ČZ OHC 200b., 3.K.Bojer-ČZ OHC 180b., 4.V.Parus-ČZ OHC 110b., 5.J.Hejmala-ČZ OHC 80b., 6.J.Žípek-ČZ OHC 70b., 7.K.Hejda-ČZ OHC 61b., 8.S.Jindrák-ČZ 53b., 9.Vl.Rain-Ravo 44b., 10.B.Staša-ČZ 35b., 11.J.Vavrla-ČZ OHC 35b., 12.O.Krmíček-ČZ OHC 35b., 13.M.Kubánek-ČZ OHC 27b., 14.J.Sloup-ČZ 25b., 15.J.Havrlík-ČZ OHC 17b., 16J.Tůma-TS 15b., 17. P.Mikeš-ČZ 15b., 18.J.Vyskočil-ČZ OHC 13b., 19.J.Musel-Jawa 12b., 20.J.Křížek-ČZ OHC 11b., 21.J.Kinzl-ČZ 9b., 22.M.Fiala-ČZ 6b., 23.F.Sobolík-ČZ 2b.

175 ccm: 5 závody - 3 započítávané: 1.F.Kročka-ČZ 240b., 2.V.Parus-ČZ 150b., 3.B.Staša-ČZ 130b., 4.J.Petrinec-ČZ 97b., 5.J.Kamarád-ČZ 90b., 6.A.Rybka-ČZ 98b., 7.T.Deliman-ČZ 69b., 8.F.Svítil-ČZ 69b., 9.J.Tůma-ČZ 50b., 10.J.Vališ-ČZ 43b., 11.F.Chrappa-ČZ 39b., 12.J.Novosad-Jawa ČZ 29b., 13.J.Pěnička-ČZ 22b., 14F.Tofel-ČZ 22b., 15.B.Pieš-ČZ 17b., 16.T.Smatlánek-ČZ 16b., 17.R.Russ-ČZ 14b., 18.J.Vojáček-ČZ 11b., 19.J.Tázler-ČZ 9b., 20J.Renn-ČZ 3b., 21.M.Cimmermann-ČZ 3b.

250 ccm: 5 závodů - 3 započítávané: 1.A.Pražák-Jawa 220b., 2.F.Kročka-ČZ 160b., 3.M.Chalupník-Jawa 149b., 4.K.Bojer-ČZ 140b., 5.T.Deliman-Jawa 110b., 6.J.Novotný-Jawa 90b., 7.M.Stružka-Ravo 82b., 8.J.Matys-Jawa 70b. 9.O.Kába-Jawa 50b., 10.F.Helikar-Jawa 40b., 11.A.Gorus-Jawa 39b., 12.J.Křížek-Jawa 27b., 13.J.Drahno-Jawa 24b., 14.J.Vaněk-Jawa 21b., 15.M.Jindra-Jawa 17b., 16Z.Petrák-Jawa 13b., 17.M.Kudrnáč-Jawa 9b., 18.V.Kukla-Jawa 9b., 19.M.Cimmermann-ČZ 9b., 20.B.Lhotka-Jawa 8b., 21.O.Krmíček-ČZ4b.

350 ccm: 5 závodů - 3 započítávané: 1.G.Havel-Jawa OHC 180b., 2.S.Malina-ČZ OHC 140b., 3.M.Chalupník-Jawa OHC 130b., 4.J.Hlaváč-ČZ OHC 130b., 5.F.Srna-Jawa OHC 120b., 6.F.Šťastný-Jawa OHC 110b., 7.M.Čada-Jawa OHC 90b., 8.J.Lukšík-ČZ OHC 77b., 9.J.Hejmala-ČZ OHC 68b., 10.F.Helikar-Jawa OHC 58b., 11.M.Špak-Jawa OHC 43b., 12.O.Kába-Jawa 35b., 13.F.Mrázek-Jawa OHC 25b., 14.M.Pobořil-Jawa 21b., 15.L.Štajner-Walter 21b., 16.J.Komberec-Jawa 19b., 17.J.Remier-Jawa 16b., 18.S.Klátil-Jawa OHC 14b., 19. J.Srkal-Jawa OHC 11b., 20.V.Zita-Jawa 10b., 21.J.Keglovič-Jawa 10b., 22.F.Sobolík-Jawa 3b.

  • Další články s výsledky závodů:

  • Zdroje

    Článek byl sestaven na základě všech volně dostupných informací z novin, lokálních periodik, krajských deníků, dobových časopisů a soukromých archivů autorů, jezdců, mechaniků a diváků. Použité fotografie jsou ze soukromého archivu autora a: F. Kročky, K. Hejdy, J. Havrlíka, J. Caisové, J. Červeného, M. Šitiny, J. Brzobohatého, P. Tomana, J. Průchy, J. Tázlera, M. Tarhaniče, J. Novotného, J. Vacka, St. Klátila a dalších. Autorem většiny fotografií je Jaroslav Sejk. Další informace a výsledkové zdroje: MUDr. Věnceslav Černý, Jiří David, knihy ing. Rudolf Mladý "Preteky na Slovensku 1978-2009", Jiří Franek "Mistrovství Československa silničních motocyklů 1954-1992", mgr. Jaroslav Kotrbáček „Svět malých cen“..

  • Podělte se o dobové materiály!

    Pokud někdo vlastníte ve svém archivu fotky nebo výsledky z tohoto roku, napište e-mail na: , obratem se s Vámi spojíme. Jednotlivé články tak budou neustále aktualizovány o nové informace a fotografie!

  • Autorský obsah

    Tento článek, stejně jako ostatní, je autorský. Kopírování je možné pouze se souhlasem autora a uvedením zdroje.

Článek byl naposledy upraven: 23.01.2024

Nejnovější komentáře

Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...
Zdravím. Ano, Karel Pomikálek z Liberce na Jawě 250 - nahlížím do programu závodu v roce 1956. Pokud...