Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Závody motocyklů 1965

  • Kategorie: Historie
  • 14.02.2021
  • Aktualizováno: 28.03.2021

Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1965..

Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1965..

Ztrátu jezdce světového formátu, jakým byl Stanislav Malina, továrna ČZ v roce 1965 částečně nahradila angažováním jezdců konkurenční značky Šťastného a Havla pro menší kubatury. Na závody MS byli nominováni tito jezdci: 125cc Havel, Boček - ČZ OHC 2V, 250cc Šťastný - ČZ OHC, 350cc Šťastný, Havel - Jawa OHC 2V, Boček - ČZ 320 a 500cc Havel, Šťastný - Jawa 350 OHC 2V. Celkem zásadní změna nastala v prezentaci obou našich největších motocyklových výrobců v programech závodů. Obě značky byly uváděny pod jednotným a matoucím názvem Jawa-ČZ.

V Italské Cervii při mistrovství Itálie startovali v rámci předsezóní přípravy na úvod roku i naši: Šťastný poprvé po zranění dojel ve třídě 500 s Jawou 350 OHC na 6. místě. V květnovém Salzburgu pak měl Gustav Havel ve třídě 350cc z vedoucího místa pád, při kterém si zlomil klíční kost. V závodě zvítězil Boček na třístovce ČZ.

F. Šťastný - ČZ 250 OHC na TT 1965... Na okruhu Dundrod v Severním Irsku vybojoval František Šťastný v sezóně 1965 celkově už své třetí vítězství v závodech MS. Havel přidal tři třetí místa, Boček a Šťastný byli jednou třetí. Vzhledem k tomu, že třída 350 a 500 byla stále ještě na okraji zájmu velkých japonských výrobců, měli naši jezdci a stroje největší šance na dobré umístění právě tam. Bohužel, jako už tradičně je o lepší výsledky připravila především nespolehlivá technika. Důvod velké poruchovosti českých motocyklů byl stále stejný: nedostatek devizových prostředků potřebných na nákup značkových komponentů a kvalitních materiálů pro výrobu důležitých součástí motorů a omezené finanční prostředky na další vývoj. V komunistickém Československu, kde Jawa a ČZ byly státní podniky se o rozdělování peněz a určování dalšího směru nerozhodovalo v samotných továrnách. Vše bylo direktivně řízeno na dálku ministerstvem průmyslu. Priority byly proto dané: Jawa se věnovala soutěžnímu sportu a zajišťovala státní reprezentaci na šestidenní, ČZ se přednostně věnovala terénním závodům. Pro obě továrny byl tak vývoj silničních motocyklů za minimální finanční podpory státu velmi složitý. Za těchto podmínek práce na závodních motocyklech pokračovaly dál především díky nadšení samotných konstruktérů, zaměstnanců i jezdců. Konkurence se ale začala našim strojům vzdalovat..

Česká účast v závodech MS 1965:
NSR-Nürburgring: 125: Havel 9., Boček 10., 350: Havel 3., Boček porucha zapalování, Šťastný odpadl pro poruchu pístu ze 3. místa..
Anglie-TT: 350: Havel odpadl pro závadu motoru, Šťastný ze druhého místa - porucha pístu, Boček havaroval, 250: Šťastný 5., 125: Boček odstoupil pro poruchu
NDR-Sachsenring: 350: Havel 3., Šťastný 4., Boček 5. 250: Šťastný 4. 125: Boček 10.
ČSSR-Brno: 125: Boček 6., Bojer 9., Hejmala 12. 250: Šťastný 6., Kročka 10. 350: Šťastný 8., Klátil 10., 500: Šťastný 6.
Severní Irsko-Ulster: 350cc Šťastný 1., Havel 3. Vedoucímu Redmanovi na Hondě se při předjíždění Havla o celé kolo! při podřazení zasekla převodovka a havaroval. V té době měl náskok na Šťastného 3 minuty..
Finsko-Imatra: 350: Boček 3.
Itálie-Monza: 350: Šťastný 4, Srna 7. .(oba o kolo zpět), Boček 11. (o dvě kola zpět), 250: Šťastný 5., 500: Šťastný 3., 125: Boček odstoupil.
Japonsko-Suzuka: 350: Šťastný pro poruchu elektrické instalace musel odstoupit z 5.místa, 250: z pátého místa musel Šťastný na ČZ odstoupit kvůli zadřenému ojničnímu ložisku.
Celkové umístění našich jezdců v MS 1965: 500cc: Šťastný 10., Havel 32., 350cc: Šťastný 5.,Havel 7., Boček 11., 250cc: Šťastný 11., 125cc: Boček 28.

V domácích závodech platil stále dvoustupňový systém závodů: krajské přebory a mistrovství republiky. Poprvé bylo vypsáno mistrovství Slovenska. I nadále platily omezení v konstrukci motocyklů třídy Junior: jedno nebo dvouválcové vzduchem chlazené motory, u čtyřdobého jen dva ventily na válec a jeden vačkový hřídel v hlavě. U dvoutaktu byla tento rok zrušena vyjímka pro použití rotačních šoupátek v konstrukcích motorů. Pořadatelé dál vypisovali třídu závodních strojů 250cc společně s třídou Junior, ale s oddělenou klasifikací mimo bodování. Body se přidělovaly podle nového klíče: 80, 60, 45, 35, 25, 20, 15, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 bod.

Po Malinovi se stal v týmu ČZ jedničkou František Boček. Na továrních motocyklech Ravo 250 a Jawa 350 OHC startoval František Srna. Konstruktéři Vlastimil Rain a Václav Voňka poskytli n. p. Jawa kompletní dokumentaci jejich šoupátkového dvouválce Ravo 250. Narozdíl od ČZ, kde konstruktér ing. František Pudil začal pracovat na projektu čtyřdobého čtyřválce ČZ 350 OHC, měla Jawa v následujících letech v plánu pozvolný přechod na dvoutaktní techniku. V průběhu roku byl také poprvé veřejnosti představen nový motocykl určený pro třídu Junior 250, vyvinutý ve vývojovém oddělení Jawy v Praze-Strašnicích. Byla přislíbena výroba malé série určené pro svazarmovské jezdce. Motocykl, včetně motoru vycházel ze soutěžního stroje Jawa-Banán 250. Měl kolébkový rám a podvěšený motor: vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec s pětirychlostní převodovkou, výkon 31 koní. Na slíbenou sérii těchto motocyklů se však čekalo téměř dva roky. Stav strojového parku v roce 1965 výztižně charakterizoval redaktor Heřman Hausman v jednom ze svých článků: některé stroje by už patřily do muzea nebo rovnou do sběru…

Stejně jako v předešlém roce se závodů MR mohlo zúčastnit celkem 25 jezdců v každé třídě. Polovina z nich pak měla teoreticky sestupovat do krajských přeborů. Ve skutečnosti si mnozí jezdci jistili první výkonnostní třídu svou účastí a sbírání potřebných bodů současně v závodech krajských přeborů. Hned na začátku roku došlo v pražské dílně Dukly k požáru, při kterém shořely motocykly jezdců Paruse a Helikara, což zásadně ovlivnilo jejich sezónu. Zatímco pořadatelé závodů v Mladé Boleslavi a v Olomouci se závody MR skončily, poprvé se jelo na okruhu u Těrlické přehrady. Práce na rekonstrukci závodní tratě Velké ceny v Brně pokračovaly dle předem schváleného harmonogramu. Spolu s novým úsekem byly i zbývající části okruhu přestavěny a opatřeny novým hrubozrnným protismykovým asfaltovým povrchem. S tím souvisely i inženýrsko-technické sítě, jejich uložení v silnici a odstranění starých a nepotřebných konstrukcí v blízkosti dráhy dlouhé necelých 14 km. Trať byla homologována pro závody mistrovství světa, které se tak poprvé jelo na našem území. V dubnu pořádal pražský autoklub soustředění jezdců v Dolních Břežanech..

Legenda: MS-mistrovství světa, MEZ-mezinárodní závod, MR-mistrovství republiky, KP-krajský přebor, KKP-kvalifikace pro krajský přebor, VZ-volný závod, KZ-kontrolní závod...

V roce 1965 se v Československu pořádaly závody v tomto sledu:

17.-18.4.1965 - Dolní Břežany:

Soustředění jezdců a kontrolní závod se jel na okruhu Dolní Břežany - Lhota, délka 4,8 km. František Šťastný jel oba závody na Jawě 250 2t..

Výsledky:
KZ-125: 1.?
KZ-175: 1.?
KZ-250: 1.F.Šťastný
KZ-350: 1.G.Havel, 2.F.Šťastný, 3.J.Novotný
Side: 1.O.Ruboš/J.Podskalský, 2.?

25.4.1965 - Neratovice:

II. „Libišský trojúhelník“. 3,8 km dlouhý okruh v Libiši u Neratovic..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Vyskočil, 2.J.Křížek
KP-175: 1.B.Špic
KP-250: 1.M.Špak
KP-350: 1.V.Parus, 2.M.Špak

Dolní Břežany 1965: před startem...Břežany - Lhota 1965: po startu třídy 125..Dolní Břežany - Lhota 1965: soustředění, třída 250 - #6 Jan Novotný...Břežany - Lhota 1965: Jiří Průcha - Jawa 250...

25.4.1965 - Nepomuk:

XVII. „Nepomucký trojúhelník“..

Výsledky:
KKP-125: 1.J.Musel, 2.J.Doležal, 3.K.Prášek
KKP-175: 1.Brož, 2.J.Hála, 3.J.Ticha
KP-250: 1.K.Bojer, 2.J.Renn, 3.V.Kukla
KP-350: 1.J.Lukšík, 2.H.Gorner, 3.B.Mácha

2.5.1965 - Hořice-Betlém:

I. „Haberský trojúhelník“. 1,4 km dlouhý okruh vedl zčásti po trati 300 zatáček v úseku od zatáčky „U koruny“ do Jabloňáku, kde okruh za garážemi odbočil doleva z kopce ulicí Jabloňského ke škole..

Výsledky:
KKP-125: 1.J.Sokol, 2.M.Klápště, 3.A.Mrkvička
KKP-175: 1.F.Bednář
KKP-250: 1.V.Reichl, 2.J.Laňar, 3.M.Klápště
KKP-350: 1.J.Trejbal, 2.B.Palička, 3.V.Reichl

2.5.1965 - Ústi nad Labem-Chlumec:

III. silniční závod v Chlumci. Pořadatel AMK Ústí nad Labem. Výsledky bohužel nejsou známy...

Výsledky:
KKP-125: 1.?
KKP-250: 1.?
KKP-350: 1.?

2.5.1965 - Šumperk:

Kvalifikační závody. Městský okruh dlouhý 2 km..

Výsledky:
KKP-50: 1.Sokol, 2.O.Sumec, 3.Mikulka
KKP-125: 1.A.Vavrla, 2.J.Sulický, 3.Vl.Šimoník
KKP-175: 1.M.Pastrňák, 2.E.Němčík, 3.Sokol
KKP-250: 1.P.Migal, 2.J.Zatloukal, 3.B.Lakomý
KKP-350: 1.Pobořil, 2.B.Lakomý, 3.Sklenář

8.-9.5.1965 - Rosice:

XV. „ O hornickou rubačku“. Mistrovství republiky. MR-125cc: vedoucí Hejmala měl od 4.kola problém s výkonem motoru ČZ 125 OHC a postupně se propadl za trojici Boček, Staša a Bojer až na čtvrté místo. Už ve třetím kole předjížděli vedoucí závodníci pomalejší jezdce o celé jedno kolo! MR-175cc: vedoucího Kročku předjel jen pár metrů před cílem Staša na svém soukromém motocyklu a zvítězil o 0,2 vteřiny. MR-250cc: vítězem se stal Srna na motocyklu Ravo o 22 vteřin před Šťastným, který měl problém s řazením tovární ČZ OHC. Oba startovali ve třídě závodních strojů. Třetí, se ztrátou 1,22 minuty na Šťastného dojel Kročka, který byl zároveň první ve třídě Junior 250. MR-350cc: po roce se na startu po zranění objevil Slavíček a dojel čtvrtý. Nestartoval ze Salzburgu zraněný Havel. Vedoucí Boček na třístovce ČZ OHC musel zpomalit kvůli problémům s baterií. Vítěz Šťastný zajel nový rekord okruhu. Tučně označeni jezdci jeli mimo bodování..

Výsledky:
MR-125: 1.F.Boček, 2.B.Staša, 3.K.Bojer, 4.J.Hejmala, 5.J.Žípek, 6.O.Krmíček, 7.J.Vyskočil, 8.V.Parus, 9.K.Hejda, 10.J.Tůma, 11.J.Musel, 12.J.Sloup, 13.S.Jindrák, 14.J.Neumman
MR-175: 1.B.Staša, 2.F.Kročka, 3.T.Deliman, 4.B.Pieš, 5.A.Rybka, 6.J.Pěnička
MR-250: 1.F.Srna, 2.F.Šťastný, 3.F.Kročka, 4.J.Novotný, 5.T.Deliman, 6.M.Stružka, 7.K.Bojer, 8.M.Špak, 9.J.Matys, 10.J.Drahna, 11.J.Lakatoš, 12.A.Gorus, 13.J.Korous, 14.B.Vaňous, 15.B.Lhotka, 16.V.Kukla, 17.J.Reimer
MR-350: 1.F.Šťastný, 2.F.Boček, 3.S.Klátil, 4.P.Slavíček, 5.L.Štajner, 6.M.Špak, 7.J.Lukšík, 8.J.Hlaváč, 9.H.Gorner, 10.K.Turner, 11.V.Kukla, 12.J.Komberec, 13.O.Kába, 14.R.Hýrek

Rosice 1965: J. Novotný - Jawa 250..Rosice 1965, bedna MR 350: zleva Klátil, Šťastný, BočekKdyně 1965, start třídy 175...Kdyně 1965, MR 175 - #11 F.Chrappa..Kdyně 1965, MR 250: #33 Šťastný, #7 Stružka, #32 Srna, #2 Kročka, #5 Deliman, #11 Gorus...Kdyně 1965, MR 250 Junior: 1.Novotný, 2.Stružka, 3.Špak..Rosice 1965, MR 125 - #6 K.Hejda, #8 V.Rain..Kdyně 1965, MR 250 - #24 Špak, #7 Stružka v cílové zatáčce..

15.-16.5.1965 - Kdyně:

X. „Kdyňský okruh“. Mistrovství republiky. Stále bez Gustava Havla. MR-175: Staša odstoupil pro poruchu ze třetího místa. Dojelo jen pět jezdců.  MR-250: Šťastný na závodním stroji ČZ zvítězil, Srna odstoupil už v pátém kole. V Juniorech vedl zpočátku Bojer před Novotným, od poloviny závodu mu začal vynechávat motor a do čela se dostal J. Novotný, před Stružkou a Špakem. Kročka odstoupil s poruchou v 8. kole. MR-350: od startu ujeli Boček a Šťastný a střídali se ve vedení. Třetí Srna na ně ztratil v cíli 2 minuty, ostatní dojeli o jedno kolo zpět. Tučně označeni jezdci jeli mimo bodování..

Výsledky:
MR-125: 1.F.Boček, 2.V.Parus, 3.K.Bojer, 4.J.Hejmala, 5.J.Žípek, 6.J.Vyskočil, 7.Vl.Rain, 8.O.Krmíček, 9.J.Sloup, 10.M.Kubánek, 11.J.Musel, 12.St.Jindrák, 13.B.Staša, 14.J.Havrlík, 15.J.Tůma
MR-175: 1.T.Deliman, 2.J.Kamarád, 3.M.Karfík, 4.F.Kročka, 5.J.Petrinec
MR-250: 1.F.Šťastný, 2.J.Novotný, 3.M.Stružka, 4.M.Špak, 4.K.Bojer, 5.A.Gorus, 6.J.Novosad, 7.J.Rašek, 8.B.Vaňous, 9.J.Drahno, 10.V.Kukla, 11.J.Matys, 12.J.Lakatoš, 13.B.Kolínský
MR-350: 1.F.Boček, 2.F.Šťastný, 3.F.Srna, 4.St.Klátil, 5.J.Hlaváč, 6.J.Vavrla, 7.M.Špak

16.5.1965 - Hodonín:

„Slovácký okruh“. Okruh ulicemi města Hodonína..

Výsledky:
KKP-50: 1.Nedoma, 2.Ličeník, 3.O.Rind
KP-125: 1.Hrušecký, 2.Tollar, 3.B.Fendrich
KP-175: 1.P.Ulrych, 2.Vyňuchal, 3.P.Hlaváček
KP-250: 1.J.Ludvík, 2.Matoušek, 3.Luska
KP-350: 1.F.Zezula, 2.Pařízek, 3.Vařílek

16.5.1965 - Karviná:

Okruh v Karviné-Novém Městě..

Výsledky:
KP-50: 1.F.Sobol
KP-125: 1.Poledník
KP-175: 1.B.Lakomý
KP-250: 1.B.Lakomý
KP-350: 1.M.Pobořil

22.-23.5.1965 - Jičín:

IX. „Cena Prachovských skal“. Mezinárodní závody se odejely za stálého deště. Totální waterloo našich jezdců a motocyklů. 125cc: v šestém kole závodu havaroval Novozélanďan G. Molloy na mokré dlažbě, když bojoval s Bočkem o první místo. Při pádu si pohmoždil hrudník a byl tak vyřazen z dalších závodů. Minutové rozestupy první tří jezdců a kolo ztráty již čtvrtého jezdce v cíli dokreslují slabou úroveň. 250cc: M. Chalupník odstoupil hned v 1.kole, v 5.kole odstoupil z prvního místa F. Šťastný pro zlomenou zadní osu a ztrátu dotahující F. Srna odpadl o kolo později. Jan Novotný jedoucí na třetím místě do cíle nakonec dotlačil motocykl až na místě šestém, kvůli poruše zapalování. Zvítězil Němec Beer o minutu před Srkalem. Třetí Atterer ztratil 2,2 minuty na Srkala. Havaroval Švéd Johansson na Yamaze. 350cc: zvítězil Rudi Thalhammer na motocyklu Jawa s náskokem na druhého Ira Somerse 2,3 minuty. Závod nejprve vedl Boček. Šťastný se opozdil na startu a rychle postupoval dopředu, bohužel hned ve 2.kole zadřel motor. Srna odpadl v pátém kole, Slavíček a Parus již v prvním. V šestém odstoupil i vedoucí Boček.. 

Výsledky:
MEZ-125: 1.F.Boček CS, 2.M.Magnus D, 3.V.Parus CS, 4.J.Kostwinder jun. NL, 5.Dick NDR, 6.Piersch A
MEZ-250: 1.G.Beer NSR, 2.J.Srkal CS, 3.W.Atterer NSR, 4.M.Stružka CS, 5.J.Lukčík CS, 6.J.Novotný CS
MEZ-350: 1.R.Thalhammer A, 2.J.Somers IRL, 3.J.Pinekney GB, 4.Barkuti H, 5.J.Hlaváč CS, 6.F.Helikar CS
Auta-F-3: 1.Mattila FIN, 2.A.Gbelec CS, 3.V.Bobek CS, 4.Vl.Hubáček CS, 5.Nevole CS, 6.Bretschneider NDR

23.5.1965 - Uherský Brod:

Kvalifikace pro krajský přebor. Výsledky nám bohužel nejsou známé..

Výsledky:
KKP-50: 1.?
KKP-125: 1.?
KKP-175: 1.?
KKP-250: 1.?
KKP-350: 1.?

Jičín 1965 - Cena Prachovských skal: start třídy 250 ccm...Jičín 1965, 250cc: #51 J.Somers IRL-Cotton, #7 M.Stružka - Jawa OHCPiešťany 1965: třída 250 - #36 Havrlík, #6 Novotný..Piešťany 1965, 250 ccm: #8 Matys, #6 Novotný..Litomyšl 1965, 125 cc: #10 J.Šafránek...Josef Hejmala - ČZ 125 ohc 2V..Košice 1965: start v ulici Komenského..300 zatáček Hořice 1965, MR 250: #10 Helikar, #4 Bojer, #6 Novotný, #7 Stružka...

29.-30.5.1965 - Piešťany:

VII. „Cena Slovenska“. Mezinárodní závody. 40 000 diváků. Nově vybudovaný retardér (autobusová zastávka) v polovině cca 4 km dlouhé rovinky. Dvě vítězství Františka Srny. 125cc: s poruchou jezdící Molloy dojel až osmý, závod ovládli němečtí jezdci na strojích MZ. 250cc: bez Šťastného a Havla zvítězil Srna před Molloyem na Bultacu a Beerem na Hondě. 350cc: na vedoucí trio našich jezdců nestačili zahraniční jezdci na motocyklech Norton a Aermacchi…

Výsledky:
MEZ-125: 1.R.Rentzsch NDR, 2.G.Bartusch NDR, 3.K.Bojer CS, 4.B.Staša CS, 5.Franke NDR
MEZ-250: 1.F.Srna CS, 2.G.Molloy NZ, 3.G.Beer NSR, 4.S.Lohmann NSR, 5.E.Lenz A, 6.J.Henek POL
MEZ-350: 1.F.Srna CS, 2.V.Parus CS, 3.St.Klátil CS, 4.E.Lenz A, 5.J.Henek POL
Auta-F-3: 1.M.Byczkowski NDR, 2.L.Mattila FIN, 3.Lehmann NDR, 4.Vl.Hubáček CS, 5.H.Roediger NDR

30.5.1965 - Svitavy:

„Svitavská osma“. Závody se ve Svitavách pořádaly po deseti letech. Kvalifikace..

Výsledky:
KKP-125: 1.J.Sokol
KKP-175: 1.Vl.Rauer
KKP-250: 1.Vl.Zvára, 2.M.Motyčka, 3.M.Klápště
KKP-350: 1.Vl.Reichl, 2.Vl.Zvára, 3.B.Palička

6.6.1965 - Slavkov:

XI. „Slavkovský okruh“..

Výsledky:
KP-50: 1.B.Kovář, 2.Pejzl, 3.O.Rind
KP-125: 1.B.Staša, 2.J.Hejmala, 3.B.Fendrich
KP-175: 1.B.Staša, 2.Z.Židlík, 3.P.Ulrych
KP-250: 1.J.Novosad, 2.O.Krmíček, 3.J.Reimer
KP-350: 1.F.Zezula, 2.L.Hrdlička, 3.Toufar

13.6.1965 - Ořechov:

I.ročník závodu „Ořechovský trojúhelník“. Výsledky bohužel nejsou známy...

Výsledky:
KP-125: 1.?
KP-175: 1.?
KP-250: 1.?
KP-350: 1.?

13.6.1965 - Košice:

XIII. „Košický okruh“. Délka 3 km, městský okruh. Mistrovství Slovenska za účasti maďarských jezdců. Tučně označeni jsou jezdci mimo bodování (nebyli v nominaci). Současně se jel i přebor východoslovenského kraje.. 

Výsledky:
MSR-175: 1.Szabó H, 2.T.Deliman, 3.T.Spath H, 4.F.Kročka, 5.F.Chrappa, 6.D.Haranta, 6.K.Turner, 7.V.Pitoňák, 8.J.Petrinec, 9.J.Drahno, 10.J.Henkrich, 11.T.Smatlánek
MSR-250: 1.F.Kročka, 2.T.Deliman, 3.J.Matys, 4.J.Drahno, 5.D.Haranta, 6.L.Benetka, 7.M.Milo
MSR-350: 1.J.Horváth, 2.F.Srna, 3.T.Deliman, 4.K.Turner, 5.J.Matys, 6.J.Turkovič, 7.J.Velička, 8.J.Kurjan, 9.L.Benetka, 10.V.Pračko

20.6.1665 - Moravský Krumlov:

Okruh Slatina - Moravský Krumlov..

Výsledky:
KP-125: 1.O.Krmíček, 2.Z.Židlík, 3.J.Hejmala, 4.K.Hrušecký, 5.M.Plachý
KP-175: 1.S.Klátil, 2.J.Novosad, 3.Z.Židlík, 4.P.Ulrich
KP-250: 1.J.Novosad, 2.P.Ulrich, 3.J.Vyňuchal
KP-350: 1.S.Klátil, 2.F.Zezula, 3.J.Reimer, 4.J.Vyňuchal, 5.P.Pařízek

 Hořice 1965, start MR 250cc: #10 Helikar, #2 Kročka, #6 Novotný, #4 Bojer, #37 Lukšík, #36 Komberec, #7 Stružka, #14 Lhotka...Hořice 1965: MR 250 - Bojer před Novotným v zatáčce "U koruny"...Hořice 1965: slavnostní zahájení, nástup jezdců...Hořice 1965, MR 350: #1 Havel, #5 Šťastný, #26 Boček..Košice 1965: #1 J.Hegedus, #8 J.Matys, #5 T.Deliman...1965: Václav Parus..Jičín 1965: Novotný v zatáčce v Holíně...Košice 1965...

27.6.1965 - Uherské Hradiště:

XV. „Slovácký okruh“. Jelo se na okruhu ve Starém Městě…

Výsledky:
KKP-50: 1.B.Kovář, 2.Pejzl
KP-125: 1.B.Staša
KP-175: 1.St.Klátil, 2.B.Staša
KP-250: 1.J.Novosad, 2.O.Krmíček, 3.Matoušek
KP-350: 1.F.Zezula, 2.J.Hejmala, 3.J.Reimer

27.6.1965 - Český Těšín:

VIII. „Modrá stuha Olzy“. Závodu se tradičně účastnilo i několik polských jezdců jedoucích mimo bodování (tučně uvedeni)…

Výsledky:
KP-125: 1.J.Vavrla
KP-250: 1.F.Helikar
KP-350: 1.S.Hennek PL

4.7.1965 - Banská Bystrica:

Městský okruh. Výsledky bohužel nejsou známy..

Výsledky:
KP-125: 1.?
KP-175: 1.?
KP-250: 1.?
KP-350: 1.?

10.-11.7.1965 - Hořice:

V. ročník závodu „300 Zatáček“. Mistrovství republiky. MR-125: ve čtvrtém kole vystřídal na čele vedoucího Stašu Boček který přesto, že po zranění na TT ještě nebyl zcela fit, zvítězil. MR-175: slovenští jezdci ovládli tuto třídu. Poprvé po loňském zranění startoval F. Svítil. MR-250: celý závod vedl Bojer, až v závěru se před něj dostal Jan Novotný. Třetí Helikar na novém stroji po nezaviněné kolizi spadl a propadl v pořadí, ale znovu nasedl a dokončil jako šestý. MR-350: Havel s ještě nedoléčeným zraněním kličky zvítězil systémem start-cíl. Těsně za ním se drželi Boček se Šťastným, kteří si později své pořadí vyměnili. Z druhého místa Šťastný musel nakonec zpomalit kvůli závadě v zapalování. Boček dojel závod s rozbitými brýlemi. F-3: v polovině závodu havaroval jezdec Stix, který vylétl do řad diváků. Naštěstí nikdo nepřišel o život…

Výsledky:
MR-125: 1.F.Boček, 2.B.Staša, 3.V.Parus, 4.J.Hejmala, 5.J.Vavrla, 6.Vl.Rain, 7.J.Žípek, 8.J.Musel, 9.S.Jindrák, 10.J.Vyskočil, 11.J.Tůma, 12.J.Neumann, 13.J.Faitl
MR-175: 1.T.Deliman, 2.J.Petrinec, 3.F.Chrappa, 4.J.Kamarád, 5.B.Pieš, 6.J.Lindauer, 7.J.Novosad, 8.F.Tofel, 9.J.Tůma, 10.F.Svítil, 11.J.Tázler, 12.F.Kročka
MR-250: 1.J.Novotný, 2.K.Bojer, 3.T.Deliman, 4.M.Špak, 5.O.Kába, 6.J.Matys, 7.A.Gorus, 8.F.Kročka, 9.J.Křížek, 10.F.Helikar, 11.B.Vaňous, 12.J.Lakatoš, 13.J.Drahno, 14.J.Rašek, 15.B.Lhotka
MR-350: 1.G.Havel, 2.F.Boček, 3.J.Hlaváč, 4.M.Chalupník, 5.F.Šťastný, 6.M.Špak, 7.J.Hejmala, 8.S.Klátil, 9.J.Srkal, 10.V.Kukla, 11.J.Lukšík, 12.L.Štajner, 13.O.Kába, 14.J.Komberec, 15.J.Vavrla
Auta-F-3: 1.A.Gbelec, 2.Vl.Hubáček, 3.Vl.Valenta

18.7.1965 - Gottwaldov:

XI. „Gottwaldovský okruh“..

Výsledky:
KP-125: 1.St.Klátil, 2.J.Reimer, 3.P.Ulrych
KP-350: 1.L.Hrdlička

23.-25.7.1965 - Brno MS:

XV. Velká cena Československa se jela jako součást závodů mistrovství světa. 250 000 diváků. František Boček v tréninku vyjel poprvé na nové ČZ 320 OHC, kvůli technickým problémům však závod odjel na osvědčené třístovce. MS-125: závod mezi dvoudobými dvouválci Suzuki a jednoválci MZ. Obě značky používali kapalinové chlazení, šoupátkový rozvod a bezkontaktní zapalování. Vedoucí Hugh Anderson měl v posledním kole pád v Libišině údolí. Zvítězil tak stájový kolega Frank Perris o téměř dvě minuty před Woodmanem na MZ. Boček si dojel po odstoupení Weise na MZ pro bod za šesté místo. V závodě havaroval Žípek, Staša odstoupil v posledním kole pro poruchu. MS-250: vítězí dvojice Read-Duff na lehkých dvoudobých šoupátkových dvouválcích Yamaha před Redmanem na čtyřdobé šestiválcové Hondě. F. Šťastný na jednoválci ČZ dojel šestý, poslední s plným počtem kol. F. Srna na Ravu musel hned v úvodu opravovat. MS-350: vítězí Redman na čtyřválcové čtyřdobé Hondě. Oba jezdci na tříválcích MV Agusta Agostini i Hailwood odpadli pro poruchy. Z našich na sedmém místě jedoucí Boček ve třetím kole upadl u benzinové pumpy a poranil si ruku, hned v dalším kole havaroval i šestý Havel. Šťastný musel ve třetím kole zastavit v depu a propadl se až na 24.místo. Stíhací jízdou dojel i s poškozeným ventilem nakonec na osmém místě s kolem ztráty. Třetí dokončil sovětský jezdec Sevostjanov na čtyřválci Vostok. MS-500: vítězí čtyřválcové MV Agusty, Šťastný na Jawě po špatném startu dojel šestý, naopak Havel ze šestého místa musel pro poruchu spomalit a nakonec i odstoupit…

Výsledky:
MS-125: 1.F.Perris GB, 2.D.Woodman GB, 3.H.Rosner NDR, 4.J.Leikert NDR, 5.R,Rentsch NDR, 6.F.Boček CS, 7.Kohlar NDR, 8.Visenzi IT, 9.K.Bojer CS, 10.Szabó H, 12.J.Hejmala CS
MS-250: 1.P.Read GB, 2.M.Duff CND, 3.J.Redman RHOm, 4.D.Woodman GB, 5.H.Rosner NDR, 6.F.Šťastný CS, 7.Beer NSR, 8.Visenzi IT, 9.Pagani IT, 10.F.Kročka CS, 13.J.Novotný CS, 17.M.Chalupník CS
MS-350: 1.J.Redman RHO, 2.D.Woodman GB, 3.N.Sevostjanov SSSR, 4.G.Milani IT, 5.R.Pasolini IT, 6.D.Shorey GB, 7.J.Findlay AUS, 8.F.Šťastný CS, 9.Stevens GB, 10.St.Klátil CS, 13.M.Špak CS
MS-500: 1.M.Hailwood GB, 2.G.Agostini IT, 3.J.Ahearn AUS, 4.P.Driver JAR, 5.F.Stevens GB, 6.F.Šťastný CS, 7.D.Shorey GB, 8.R.Thalhammer A, 9.J.Findlay AUS, 10.Burne JAR
Auta-F-3: U.Melkus NDR, 2.Findeisen NDR, 3.Seifert NDR, 4.Jankowski POL, 5.A.Gbelec CS, 6.Bielak POL, 7.J.Bobek CS, 8.V.Bobek CS, 9.Rödiger NDR, 10.Valenta CS

Brno MS 1965: Jan Novotný - Jawa 250 po pádu v tréninku ve Farince...Brno MS 1965: naši před startem třídy 250...Brno 1965 - start MS 350...Brno MS 1965: František Šťastný na Javě 350 OHC.. Brno MS 1965: start třídy 250 - #8 F.Šťastný, #1P.Read..Brno MS 1965: bedna 125ccm - zleva D.Woodman, F.Perris, H.Rosner..Těrlická přehrada 1965: MR 350 - #7M.Stružka, #24 Špak, oba Jawa OHCTěrlická přehrada 1965 MR 250: cílová rovinka #9 O.Kába..

1.8.1965 - Hranice:

VI. „Hranická osma“. Okruh 4,2 km..

Výsledky:
KP-50: 1.J.Barták, 2.J.Bíma, 3.R.Kučera
KP-125: 1.L.Poledník, 2.J.Sulický, 3. Vavřinec
KP-175: 1.A.Rybka, 2.J.Sulický, 3.J.Neumann
KP- 250: 1.A.Gorus, 2.L.Pírek, 3.B.Lakomý
KP-350: 1.A.Gorus, 2.J.Vavrla, 3.M.Pobořil

15.8.1965 - Nové Mesto nad Váhom:

VI. „Podjavorinský okruh“, mistrovství Slovenska. Tučně označeni jezdci jeli mimo bodování (nebyli nominováni)..

Výsledky:
MSR-175: 1.F.Kročka, 2.T.Deliman, 3.F.Chrappa, 4.J.Petrinec, 5.D.Haranta, 6.J.Hegedüs, 7.J.Drahno, 8.E.Korčák, 9.M.Cimmermann, 10.V.Pitonák
MSR-250: 1.F.Kročka, 2.T.Deliman, 3.J.Matys, 4.F.Chrappa, 5.J.Lakatoš, 6.J.Drahno, 7.J.Rehák, 8.V.Pitonák, 9.A.Marek, 10.M.Cimmermann, 11.Vl.Havala, 12.Št.Kvasnica
MSR-350: 1.J.Horváth, 2.F.Kročka, 3.T.Deliman, 4.J.Lakatoš, 5.J.Keglovič, 6.V.Pračko, 7.E.Korčák, 8.D.Haranta, 9.F.Liptsey, 10.J.Velička, 11.J.Baláži, 12.M.Jajcaj

28.-29.8.1965 - Těrlicko:

I. „Těrlický okruh“. Mistrovství republiky. Nový, velmi rychlý, 6 km dlouhý okruh u Těrlické přehrady disponoval dvěma přímými úseky s délkou 2x2 kilometrů. Nekvalitní povrch museli pořadatelé z Karviné upravovat, neboť na několika místech tekl asfalt. MR-125: v tréninku vyjel Parus na novém dvoutaktním motocyklu, kvůli zadřenému ojničnímu ložisku však v závodě startoval na starším jednoválci ČZ. Od druhého kola se na špici usadil Staša před Hejmalou. MR-175: opět vítězí Staša, ze zadních pozic se na čtvrté místo probojoval J. Kamarád. MR-250: o vítězství bojovali Kročka s Bojerem, Novotnému v šestém kole upadl výfuk a motocykl ztratil výkon. V závěru ho předjel Novosad, který jel na závodním stroji mimo bodování a Helikar. MR-350: systémem start-cíl zvítězil Šťastný, ve druhém kole havaroval v pravé zatáčce ve výjezdu z obce Životice Gustav Havel a při pádu si opět zlomil klíční kost. F. Srna na dvoudobé Jawě 250 odstartoval s minutovou ztrátou a začal stíhací jízdu. Z desátého místa pak musel pro poruchu odstoupit. F-3: Ve stejné zatáčce jako Havel havaroval i ing. Gajdoš na novém voze Delfín F-3. Tato zatáčka byla pojmenována na „Havlovu zatáčku“.Tučně označeni jezdci jeli mimo bodování..

Výsledky:
MR-125: 1.B.Staša, 2.J.Hejmala, 3.K.Bojer, 4.V.Parus, 5.J.Vyskočil, 6.J.Vavrla, 7.Vl.Rain, 8.S.Jindrák, 9.M.Kubánek, 10.J.Neumann, 11.M.Bursík, 12.J.Faitl
MR-175: 1.B.Staša, 2.F.Kročka, 3.T.Deliman, 4.J.Kamarád, 5.F.Chrappa, 6.J.Lindauer, 7.J.Tůma, 8.F.Tofel, 9.F.Svítil, 10.J.Petrinec, 11.M.Karfík, 12.A.Rybka, 13.J.Pěnička, 14.Z.Židlík, 15.V.Pitoňák
MR-250: 1.F.Kročka, 2.K.Bojer, 3.J.Novosad, 4.F.Helikar, 5.J.Novotný, 6.M.Stružka, 7.T.Deliman, 8.J.Matys, 9.M.Špak, 10.J.Drahna, 11.A.Gorus, 12.J.Reimer, 13.B.Vaňous, 14.J.Korous, 15.V.Kukla, 16.B.Kolínský
MR-350: 1.F.Šťastný, 2.F.Boček, 3.M.Chalupník, 4.St.Klátil, 5.V.Parus, 6.L.Štajner, 7.J.Hejmala, 8.J.Srkal, 9.M.Špak, 10.J.Vavrla, 11.R.Hýrek, 12.J.Lukšík, 13.J.Hlaváč, 14.J.Komberec, 15.O.Kába
Auta-F-3: 1.Valenta, 2.Kutra, 3.Ondřejík

5.9.1965 - Hlohovec:

Přebor západoslovenského kraje. Tučně označeni jezdci jeli mimo bodování..

Výsledky:
KP-175: 1.F.Kročka, 2.F.Chrappa, 3.D.Haranta, 4.K.Turner, 5.T.Smatlánek, 6.P.Baláž, 7.P.Kevely, 8.M.Košický, 9.E.Korčák, 10.J.Brejcha
KP-250: 1.F.Kročka, 2.F.Chrappa, 3.K.Jirka, 4.A.Bagín, 5.J.Rehák, 6.J.Košický, 7.P.Baláž, 8.F.Kvanta, 9.L.Rajčáni, 10.T.Solnica
KP-350: 1.?

12.9.1965 - Přerov:

„Hanácký okruh“..

Výsledky:
KP-125: 1.B.Kovář
KP-175: 1.E.Konečný
KP-250: 1.Fukala
KP-350: 1.Javolík

12.9.1965 - Šramberk:

Okruh „Pod Štramberskou trůbou“. Délka 6,1 km..

Výsledky:
KP-350: 1.V.Parus, 2.M.Chalupník, 3.J.Vavrla
Auta-přes 1600: 1.A.Mark, 2.A.Veřmiřovský, 3.J.Chovanec
Auta-F-3: 1.Vl.Valenta, 2.H.Melkus NDR, 3.J.Bobek

12.9.1965 - Prievidza:

II. „Cígeľský okruh“, mistrovství Slovenska. Tučně označeni jezdci jeli mimo bodování… 

Výsledky:
MSR-175: 1.T.Deliman, 2.J.Petrinec, 3.F.Kročka, 4.F.Chrappa, 5.E.Korčák, 6.J.Drahno, 7.M.Cimmermann, 8.P.Baláž, 9.L.Botko
MSR-250: 1.F.Kročka, 2.T.Deliman, 3.M.Chalupník, 4.J.Matys, 5.J.Lakatoš, 6.J.Rehák, 7.V.Pitonák, 8.  
MSR-350: 1.F.Srna, 2.F.Šťastný, 3.J.Horváth, 4.F.Kročka, 5.J.Matys, 6.J.Keglovič, 7.I.Karabinoš, 8.V.Pračko, 9.J.Kurjan, 10.O.Trenčanský, 11.J.Velička

Těrlice 1965, MR 175: #1Kročka, #4Petrinec, #5Kamarád, #8Svítil, #7Deliman, #11Chrappa...Most MR 1965: G. Havel...Most 1965, MR 250: #33 F.Srna, #32 F.Šťastný, #2 F.Kročka, #18 B.Vaňous, #13 J.Rašek...Most 1965, MR 175: #1 Kročka, #11 Chrappa, #4 Petrinec..Těrlice 1965 - 175 ccm: #11Chrappa, #25Karfík..Most 1965, MR 250: #7 Stružka, #10 Helikar, #6 Novotný...Most 1965, MR 250: Jan Novotný #6 dojíždí za Stružkou pro body za třetí místo a stává se mistrem republiky..Most 1965, bedna MR 250: 1. Gorus, 2. Stružka, 3, Novotný..Rosice 1965: první start M. Stružky s Jawou 350 OHC - na snímku s F. Helikarem..

18.-19.9.1965 - Most:

XII. „Hornická přilba“. Mistrovství republiky. Městský okruh 3,5 km, z velké části dlážděný povrch. Všechny třídy jely závody na 17 kol. MR-125: vedoucího Stašu vystřídal ve třetím kole Boček a začal zvyšovat náskok. Hned v dalším kole však na hrbolaté trati havaroval a při pádu si zlomil klíční kost. MR-175: Deliman nestartoval. Ve třetím kole předjel vedoucího Kročku B. Staša a vítězstvím si vybojoval první titul. MR-250: třetím místem si Jan Novotný zajistil titul ve třídě Junior, když jeho největší konkurent Kročka závod pro poruchu nedojel. MR-350: týden před závodem byla Havlovi sejmuta sádra po zranění v Těrlicích. F. Šťastný předjel ve třetím kole Srnu a postupně na něj zvyšoval náskok až na půl minuty..

Výsledky:
MR-125: 1.B.Staša, 2.K.Bojer, 3.J.Hejmala, 4.J.Vavrla, 5.J.Vyskočil, 6.O.Krmíček, 7.M.Kubánek, 8.Vl.Rain, 9.J.Neumann, 10.J.Tůma, 11.M.Bursík, 12.J.Musel
MR-175: 1.B.Staša, 2.F.Kročka, 3.F.Chrappa, 4.A.Rybka, 5.J.Novosad, 6.D.Haranta, 7.J.Drahna, 8.J.Tázler, 9.J.Tůma, 10.J.Pěnička
MR-250: 1.A.Gorus, 2.M.Stružka, 3.J.Novotný, 4.M.Špak, 5.F.Helikar, 6.J.Matys, 7.J.Reimer, 8.O.Kába, 9.J.Korous, 10.J.Lakatoš, 11.J.Drahno, 12.B.Vaňous, 13.V.Kukla, 14.J.Rašek, 15.B.Lhotka
MR-350: 1.F.Šťastný, 2.F.Srna, 3.St.Klátil, 4.G.Havel, 5.M.Špak, 6.V.Parus, 7.L.Štajner, 8.J.Lukšík, 9.J.Vavrla, 10.O.Kába
KP -175: 1.M.Karfík, 2.B.Špic, 3.M.Stripačuk, 4.S.Fulín
KP-350: 1.K.Vlach, 2.J.Korous, 3.O.Schmuttermeier Sr.

25.9.1965 - Litomyšl:

XIII. „Cena města Litomyšle“, přebor východočeského kraje. Start na náměstí, délka 1,4 km..

Výsledky:
KP-125: 1.Vl.Rain, 2.J.Srkal, 3.J.Sokol
KP-175: 1.Z.Havrda, 2.J.Pěnička, 3.B.Vaňous
KP-250: 1.M.Stružka, 2.B.Vaňous, 3.V.Reichl
KP-350: 1.J.Srkal, 2.B.Palička, 3.S.Brzák

26.9.1965 - Ostrava-Poruba:

III. ročník závodu..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Vavrla, 2.J.Neumann, 3.M.Kubánek
KP-175: 1.F.Tofel
KP-250: 1.A.Gorus, 2.A.Rybka, 3.J.Zatloukal
KP-350: 1.J.Vavrla, 2.M.Pobořil

26.9.1965 - Prešov:

XVII. „Šarišský okruh“. Tučně označeni jezdci jeli mimo bodování..

Výsledky:
KP-175: 1.J.Matys, 2.F.Kročka, 3.J.Petrinec, 4.J.Hegedus, 5.J.Pešta, 6.L.Botko
KP-250: 1.F.Šťastný, 2.F.Kročka, 3.J.Matys, 4.V.Pitoňák, 5.J.Švancara
KP-350: 1.F.Šťastný, 2.F.Srna, 3.F.Kročka, 4.J.Matys, 5.I.Karabinoš, 6.J.Velička, 7.L.Benetka

26.9.1965 - Liberec:

XI. „Liberecký okruh“..

Výsledky:
KP-175: 1.M.Karfík, 2.M.Stripačuk, 3.O.Fišer
KP-250: 1.J.Novotný, 2.M.Chalupník, 3.M.Špak
KP-350: 1.V.Parus, 2.J.Novotný, 3.K.Vlach

3.10.1965 - Hradec Králové:

XIV. „Hradecký okruh“. Ve třídě 250 odstoupil z prvního místa pro poruchu motocyklu ČZ 250 OHC F. Šťastný..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Srkal, 2.Z.Havrda, 3.A.Regner
KP-175: 1.Z.Havrda, 2.V.Parus, 3.B.Vaňous
KP-250: 1.M.Špak, 2.F.Helikar, 3.M.Stružka
KP-350: 1.F.Šťastný, 2.G.Havel, 3.F.Helikar

3.10.1965 - Jihlava:

IX. ročník závodu se jel jako "Cena Českomoravské vysočiny" na okruhu 3,8 km..

Výsledky:
KP-50: 1.B.Kovář, 2.B.Staša, 3.Pejzl
KP-125: 1.B.Staša, 2.J.Hejmala, 3.O.Krmíček
KP-250: 1.J.Novosad, 2.J.Reimer, 3.O.Krmíček
KP-350: 1.B.Staša, 2.J.Reimer, 3.S.Klátil

3.10.1965 - Myjava:

Přebor západoslovenského kraje..

Výsledky:
KP-175: 1.F.Kročka, 2.F.Chrappa, 3.D.Haranta, 4.K.Turner, 5.J.Brejcha, 6.T.Solnica, 7.P.Baláž, 8.M.Mlynek, 9.E.Korčák
KP-250: 1.F.Srna, 2.F.Kročka, 3.F.Chrappa, 4.D.Haranta, 5.J.Lakatoš, 6.K.Jirka, 7.P.Menhart, 8.Vl.Havala, 9.J.Branikovič, 10.P.Molnár
KP-350: 1.E.Korčák, 2.J.Horváth, 3.J.Lakatoš, 4.J.Lieskovský, 5.P.Baláž, 6.K.Haščič

Most 1965, MR 350: 1.Šťastný, 2.Srna, 3.Klátil..Gustav Havel..Litomyšl 1965: 250 ccm.. zleva V.Reichl, M.Stružka, B.Vaňous..Hradec Králové 1965: třída 250 ccm..Hradec Králové 1965: třetí místo 250 - M.Stružka.. Most 1965: na takovém povrchu se jelo MR - v dáli jsou vidět věže starého pivovaru...Hradec Králové 1965, 250ccm: #33 Šťastný na ČZ musel odstoupit pro poruchu z 1.místa, #10 Helikar dojel druhý za Špakem.....Liberec 1965: 250 ccm - zatáčka po startu...Liberec 1965, 250cc: Jan Novotný projíždí vítězně cílem...

3.10.1965 - Krnov:

„Stříbrný štít města Krnova“..

Výsledky:
KP-50: 1.O.Sumec
KP-125: 1.J.Vavrla
KP-175: 1.V.Voříšek
KP-250: 1.A.Gorus
KP-350: 1.A.Gorus

10.10.1965 - Hranice:

VII. „Hranická osma“. Podruhé v roce se jelo v Hranicích na okruhu 4,2 km. V tréninku třídy 175 ccm tragicky havaroval jezdec O. Sumec. Východoněmečtí jezdci na motocyklech MZ jeli mimo bodování (tučně označeni)..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Leitert NDR, 2.P.Weiss NDR, 3.K.Bojer
KP-175: 1.V.Parus, 2.V.Voříšek, 3.F.Tofel
KP-250: 1.H.Rosner NDR, 2.F.Šťastný, 3.G.Havel
KP-350: 1.F.Šťastný, 2.G.Havel, 3.V.Parus

10.10.1965 - Trenčín:

XII. „Strieborný štít Trenčína“. Tučně označeni jezdci mimo bodování…

Výsledky:
KP-175: 1.F.Kročka, 2.D.Haranta, 3.F.Chrappa, 4.J.Brejcha, 5.E.Korčák, 6.P.Baláž, 7.T.Solnica, 8.F.Križan, 9.M.Mlynek
KP-250: 1.F.Kročka, 2.J.Lakatoš, 3.T.Smatlánek, 4.J.Rehák, 5.K.Jirka, 6.P.Molnár, 7.A.Marek
KP-350: 1.J.Horváth, 2.F.Kročka, 3.J.Lakatoš, 4.K.Turner, 5.T.Smatlánek, 6.K.Haščič

17.10.1965 - Králíky:

Naposledy se jelo v Králíkách na okruhu 2 km..

Výsledky:
KP-125: 1.J.Srkal, 2.Sokol, 3.Z.Havrda
KP-175: 1.Z.Havrda, 2.J.Tázler, 3.L.Číža
KP-250: 1.M.Stružka, 2.B.Vaňous, 3.J.Lanar
KP-350: 1.M.Stružka, 2.J.Srkal, 3.V.Zvára

27.10.1965 - Dolní Podluží:

Pořadatel Varnsdorf - výsledky nemáme..

 

Sezóna 1965 - konečné pořadí M-ČSSR:

125 ccm: 5 závodů - 3 započítávané: 1.F.Boček-ČZ OHC 240b., 2.B.Staša-ČZ OHC 220b., 3.K.Bojer-ČZ OHC 150b., 4.J.Hejmala-ČZ OHC 140b., 5.V.Parus-ČZ 140b., 6.J.Vavrla-ČZ OHC 80b., 7.J.Vyskočil-ČZ OHC 70b., 8.J.Žípek-ČZ OHC 65b., 9.Vl.Rain-Ravo 50b., 10.O.Krmíček-ČZ OHC 50b., 11.M.Kubánek-ČZ OHC 29b., 12.S.Jindrák-ČZ 22b., 13.J.Musel-Jawa 20b., 14.J.Neumann-ČZ OHC 18b., 15.J.Tůma-ČZ 17b., 16.J.Sloup-ČZ 12b., 17.M.Bursík-ČZ 10b., 18.K.Hejda-ČZ OHC 8b., 19.J.Faitl-ČZ 7b., 20.J.Havrlík-ČZ OHC 2b.

175 ccm: 5 závody - 3 započítávané: 1.B.Staša-ČZ 240b., 2.T.Deliman-ČZ 205b., 3.F.Kročka-ČZ 180b., 4.J.Kamarád-ČZ 130b., 5.F.Chrappa-ČZ 115b., 6.J.Petrinec-ČZ 91b., 7.B.Pieš-ČZ 66b., 8.A.Rybka-ČZ 64b., 9M.Karfík-ČZ 50b., 10.J.Lindauer-ČZ 48b., 11.J.Novosad-ČZ 42b., 12.J.Pěnička-ČZ 36b., 13.J.Tůma-ČZ 33b., 14.Z.Židlík-ČZ 33b., 15.F.Tofel-ČZ 26b., 16.D.Haranta-ČZ 23b., 17.J.Drahno-ČZ 15b., 18.J.Tázler-ČZ  14b., 19.F.Svítil-ČZ 14b., 20.J.Báče-ČZ 6b., 21.H.Görner-ČZ 6b., 22.J.Sulický-ČZ 1b., 23.V.Pitoňák-ČZ 1b.

250 ccm: 5 závodů - 3 započítávané: 1.J.Novotný-Jawa 220b., 2.F.Kročka-Jawa 170b., 3.K.Bojer-ČZ 155b., 4.M.Stružka-Jawa 155b., 5.A.Gorus-Jawa 120b., 6.M.Špak-Jawa 115b., 7.T.Deliman-ČZ 110b., 8.F.Helikar-Jawa 76b., 9.J.Matys-Jawa 55b. 10.O.Kába-Jawa 35b., 11.J.Drahno-Jawa 28b., 12.B.Vaňous-Jawa 24b., 13.J.Rašek-Jawa 24b., 14.J.Remier-Jawa 21b., 15.J.Lakatoš-ČZ 18b., 16.J.Korous-ČZ 16b., 17.V.Kukla-Jawa 13b., 18.B.Lhotka-Jawa 9b., 19.J.Křížek-Jawa 8b., 20.B.Kolínský-ČZ 4b.

350 ccm: 5 závodů - 3 započítávané: 1.F.Šťastný-Jawa OHC 240b., 2.F.Boček-ČZ OHC 200b., 3.St.Klátil-Jawa OHC 125b., 4.G.Havel-Jawa OHC 115b., 5.F.Srna-Jawa OHC 105b., 6.M.Chalupník-Jawa OHC 80b., 7.J.Hlaváč-ČZ OHC 80b., 8.M.Špak-ČZ OHC 65b., 9.L.Štajner-Jawa OHC 60b., 10.V.Parus-ČZ OHC 45b., 11.P.Slavíček-Jawa OHC 35b., 12.J.Lukšík-ČZ OHC 33b., 13.J.Hejmala-Jawa 30b., 14.J.Vavrla-ČZ OHC 27b., 15.J.Srkal-Jawa OHC 26b., 16.H.Görner-ČZ OHC 18b., 17.O.Kába-Jawa 14b., 18.V.Kukla-ČZ OHC 13b., 19.K.Turner-ČZ OHC 13b., 20.J.Komberec-Jawa 11b., 21.R.Hýrek-Jawa OHC 10b., 22.F.Sobolík-Jawa 1b.

Sezóna 1965 - konečné pořadí M-SR:

175 ccm - 3 závody: 1.T.Deliman-ČZ 220b., 2.F.Kročka-ČZ 185b., 3.F.Chrappa-ČZ 125b., 4.J.Petrinec-ČZ 95b., 5.D.Haranta-ČZ 60b., 6.J.Drahno-ČZ 45b., 7.E.Korčák-ČZ 35b., 8.V.Pitoňák-ČZ 26b., 9.K.Turner-ČZ 25b., 10.M.Cimermann-ČZ 23b., 11.J.Hegedüs-ČZ 20b., 12.L.Botko-ČZ 8b., 13.J.Henkrich-ČZ 8b., 14.T.Smatlánel-ČZ 6b.

250 ccm - 3 závody: 1.F.Kročka-ČZ 240b., 2.T.Deliman-Jawa 180b., 3.J.Matys-Jawa 135b., 4.J.Drahno-Jawa 65b., 5.J.Lakatoš-Jawa-ČZ 60b., 6.Vl.Havala-Jawa 29b., 7.V.Pitoňák-ČZ 25b., 8.L.Benetka-ČZ 20b., 9.M.Cimermann-ČZ 6b.

350 ccm – 3 závody: 1.J.Horváth-Jawa OHC 220b., 2.T.Deliman-ČZ 105b., 3.F.Srna-Jawa OHC 90b., 4.J.Matys-Jawa 60b., 5.J.Keglovič-Jawa 50b., 6.V.Pračko-ČZ OHC 41b., 7.K.Turner-ČZ OHC 35b., 8.J.Velička-Jawa 27b., 9.J.Turkovič-ČZ 20b., 10.I.Karabinoš-ČZ OHC 20b., 11.L.Benetka-Jawa 8b., 12.O.Trenčanský-Jawa 8b.

  • Další články s výsledky závodů:

  • Zdroje

    Článek byl sestaven na základě všech volně dostupných informací z novin, lokálních periodik, krajských deníků, dobových časopisů a soukromých archivů autorů, jezdců, mechaniků a diváků. Použité fotografie jsou ze soukromého archivu autora a: F. Kročky, K. Hejdy, J. Caisové, M. Šitiny, J. Brzobohatého, P. Tomana, J. Tázlera, M. Tarhaniče, J. Novotného, St. Klátila a dalších. Autorem většiny fotografií je Jaroslav Sejk. Další informace a výsledkové zdroje: MUDr. Věnceslav Černý, knihy ing. Rudolf Mladý "Preteky na Slovensku 1978-2009", Jiří Franek "Mistrovství Československa silničních motocyklů 1954-1992"..

  • Podělte se o dobové materiály!

    Pokud někdo vlastníte ve svém archivu fotky nebo výsledky z tohoto roku, napište e-mail na: , obratem se s Vámi spojíme. Jednotlivé články tak budou neustále aktualizovány o nové informace a fotografie!

  • Autorský obsah

    Tento článek, stejně jako ostatní, je autorský. Kopírování je možné pouze se souhlasem autora a uvedením zdroje.

Článek byl naposledy upraven: 28.03.2021

Komentáře (0)

K článku nejsou žádné komentáře

Přidejte komentář

  1. Komentář píšete jako host. Zaregistrujte se, nebo se přihlašte k Vašemu účtu.
0 znaků
Opište text z obrázku níže

Nejnovější komentáře

Jeden z mála závodů u nás v Mostě a bude to německý mistrák.. Brzo u nás budou závodit němci častě...
ducatis55 napsal komentář k Závody motocyklů 1961
Nádhera Moc děkuji za úžasné čtení a přehled výsledků, rád vzpomínám na minulé časy (tedy jen co se...
kawas napsal komentář k Tenkrát v Dymokurech...
Ano, Dymokury se v tomto termínu jedou..
Věra Kostrounová napsal komentář k Tenkrát v Dymokurech...
Dobrý den, prosím o informaci zda závod silničních motorek 5.9.-6.9.2020 v Dymokurech se pojede nebo...