Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Helma, kterou vymyslel britský lékař Kenneth Philips, přináší pro ochranu hlavy podobný pokrok, jako byl téměř před sto lety přechod z kožených přileb na skořepinovou technologii.

Je poslední srpnová neděle. Dopoledne na Masarykově okruhu v Brně. Vzduch se s horkostí chvěje těsně nad asfaltem závodní dráhy. To ticho! Sem tam někomu vrzne kombinéza. Holky bez úsměvu zarývají nehty do dlaní. Pod hledím se začíná srážet pot a vlastní srdce slyšíte bít rychleji než jindy. Náhle vzduch rozrazí třepot startovní vlajky….a ozve se strašlivý řev:“Pojď! Pojď! Pojď!!!!“

Vývojářská společnost Ilmor, známá například ze závodů motoGP vyvíjí pětitaktní tříválcový motor o obsahu 700ccm, který by se jednou mohl použít i na motocyklech. Jak vlastně motor pracuje a jaké budou jeho výhody?

Suzuki SV 650 N ABS

Když se v roce 1999 na prodejnách poprvé objevila Suzuki SV 650, nikdo ani snad nečekal takový úspěch. Za tu dobu co existuje, si však zajistila po celém světě spousty příznivců a není divu – lehká, pro spoustu jezdců dostatečně silná, líbivá a s nezaměnitelným charakterem V-twinu. Tak takhle nějak se dá popsat malé SVčko…

Nejčastějším doplňkem, který je kupován na motocykl, je asi laděný výfuk, přesněji laděná koncovka výfuku. Relativně snadná montáž, excelentní zvukový projev a někdy i zvýšení výkonu. Vždy je tu však vidina toho, aby to jelo prostě víc. Nicméně zrychlit motocykl nemusíme jenom zvýšením výkonu motoru, existuje tu i jiná, řekl bych efektivnější cesta – a tou je zlepšení jízdních vlastností. 

Tlumič řízení

Určitě se vám to již někdy stalo – jedete po silnici a před vámi je dobře známá zatáčka, rychle na brzdy, podřadit, zvolit nájezdovou rychlost a vlítnout do ní. Kolenní slider škrtá o asfalt, mírně narovnat a už v menším náklonu pravé zápěstí již dává povel k ostrému výjezdu. Plynový heft se otočí o citelný kousek a v okamžiku to zuřivé stádo několika desítek koní už natírá zadní gumu na asfalt...

Nepomucký trojúhelník 2009

Novodobý 3. ročník přeboru České republiky v jízdě pravidelnosti historických závodních motocyklů, neboli silniční závod motocyklů, celkově již XXVIII ročník se konal ve dnech 1-2.8. 2009 v Nepomuku.

Závody mistrovství světa Superbiků v Brně jsou už za námy a tak vám nyní přinášíme reportáž s postřehy a pár zajímavými informacemi z centra dění, tedy z paddocku, doplněné velkou fotogaleriií a včetně krátkého interview s mechanikem továrního týmu Suzuki Alstare.

Letošní mistrovství světa superbiků je již za námi a tak se sluší a patří zhodnotit celý závodní víkend a napsat jak vše probíhalo. A že to letos opravdu stálo za to! Přikládáme i kompletní výsledky všech závodů a fotogalerii.

Švýcarsko 2009

Švýcarsko je země pohádkově zelených luk a pastvin, úchvatných alpských průsmyků, mohutných vodopádů, malebných vesniček, horských jezer, celoročně zasněžených vrcholů a skvělých klikatých silnic jako stvořených pro motorkáře. Tak nejenom proto padla naše volba jet právě sem.

Nejnovější komentáře

Drak napsal komentář k WorldSBK se pojedou v Mostě!
Paráda :P, jen škoda, že ceny jsou nastavené dost vysoko.. ...
Jeden z mála závodů u nás v Mostě a bude to německý mistrák.. Brzo u nás budou závodit němci častě...
ducatis55 napsal komentář k Závody motocyklů 1961
Nádhera Moc děkuji za úžasné čtení a přehled výsledků, rád vzpomínám na minulé časy (tedy jen co se...
kawas napsal komentář k Tenkrát v Dymokurech...
Ano, Dymokury se v tomto termínu jedou..