web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Je sobota zhruba půl desáté dopoledne, jako redakce sedíme u stolu a dopíjíme ranní kávu a přitom se nestačíme divit, kolik lidí a motorek je okolo nás. Byli jsme totiž na akci nazvané příznačně Zahájení sézony s motocykly BMW a společností Invelt, která proběhla v sobotu 10.dubna 2010, kde jinde než v prostorách společnosti Invelt. Jednou větou parádní akce zaměřená na majitele a příznivce motocyklů značky BMW.

Obě výstavy v Praze i Brně jsou již za námi a tak nezbývá nic jiného, než jen čekat až se konečně umoudří počasí a zatím vzpomínat jaké letošní výstavy vlastně byly. Pojďme si nyní připomenout jaká byla ta Brněnská výstava aneb Motosalon 2010 především ve fotografiích.

Výstava Motocykl 2010 v pražských Holešovicích je již v plném proudu a tak jsem se dnes (tj. v pátek)  i já na tuto výstavu s nadšením vydal, abych Vám přiblížil její letošní podobu a to především ve fotografiích.

Skvělá zpráva z českých luhů a hájů! - pro mnohé z vás možná neznámá jihočeská společnost VM MOTOR, která se již dlouhou dobu zabývá vývojem a výrobou motokárových motorů, uvedla začátkem prosince oficiálně na trh svůj nový motocykl VM 610 F ve verzi MX a vypadá to, že se máme na co těšit!

Silniční motocyklové závody - někomu stačí jenom sledovat z tribuny anebo z přírodní stráně řvoucí motocykly, jak bojují mezi sebou o přední umístění. Někdo sem tam zavítá se svým cestovním motocyklem na okruh a alespoň tímto způsobem si vychutná ten bezvadný pocit z rychlosti. Ale jsou i tací, kteří se věnují „jenom“ silničnímu okruhovému závodění. A pokud se navíc ještě účastní nějakého prestižního šampionátu, pak je třeba jet někam potrénovat, aby byly výsledky. A o takovéto cestě jsou právě následující řádky plné zážitků nejenom z okruhu.

Další díl video série o vývoji Desmosedici RR se zaměřuje na konstrukci výfukového systému, dále je řečeno pár slov o palivové nádrži a největší prostor je dán snad těm nejdůležitějším podvozkovým komponentům - a to tlumičům, které jsou od renomovaného výrobce Öhlins. Konec tohoto dílu je věnován letmému pohledu na brzdy a kola. Opět nás celým dílem provází technický ředitel Ducati - Andrea Forni.

Myšlenka na počátku byla jasná - vzít motor spolu s kyvkou z Fireblada 954 a postavit okolo toho motorku, která by byla lehčí, užší a ve všech směrech lepší než původní CBR. Ne, tohle není žádná přestavba nebo něco podobného, to je nový naprosto ohromující motocykl postavený ze stárnoucí Hondy.

Bezpochyby jeden z nejexkluzivnějších motocyklů světa a zároveň homologovaná replika závodního motocyklu. Nyní z pohledu vývojářů a konstruktérů na videích.

V motocyklovém průmyslu se již objevilo mnoho vymožeností jako jsou: ABS, kontrola trakce, vstřikování paliva, dokonce i airbagy a spousta dalších. Nyní by měla přijít další vymoženost a to bude právě noční vidění na motocyklu.

S blížícím se podzimem končí závodní sezóna i amatérským závodníkům, tedy běžným lidem bez závodní licence. Skončil také první ročník seriálu vytrvalostních závodů CEC2. A už nyní se můžete těšit na příští rok! Zajímavostí pro každého, kdo by si chtěl sezónu na okruhu vyzkoušet je především to, že úspěšný model endurance závodů se snaží mimo IV racingu nabídnout nově též jiné agentury, což bude mít jistě vliv jak na kvalitu služeb, tak na cenu.

Nejnovější komentáře

kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...
Zdravím. Ano, Karel Pomikálek z Liberce na Jawě 250 - nahlížím do programu závodu v roce 1956. Pokud...
Pamatuje si zde ještě někdo jméno mého strýce - Karla Pomikálka, který závodil v 50. a 60. letech na...