O víkendu 13. - 16. května se na Masarykově okruhu konal závod pojmenováný po legendárním jezdci Františku Šťastném, který se na továrních strojích značky Jawa stal v roce 1961 vicemistrem světa třídy 350 ccm a čtyřikrát vyhrál závod MS silničních motocyklů. Po této legendě československého motosportu je pojmenována i první zatáčka za startovní rovinkou.
Každý, kdo měl tu možnost a přijel ve čtvrtek 6.5.2010 na tradiční Suzuki den na Masarykův okruh, určitě neprohloupil. Sice dopolední počasí bylo nic moc, ale po obědě se na nás smálo sluníčko, okruh oschnul a nastaly ideální traťové podmínky, jedním slovem – byla to prostě paráda!
Firma Invelt je autorizovaným prodejcem a opravcem motocyklů a vozů BMW sídlící v pražských Stodůlkách. A my jsme pro vás udělali rozhovor s jejími zástupci, panem Ing. Pavlem Baštářem a panem Petrem Havlíkem.
Je sobota zhruba půl desáté dopoledne, jako redakce sedíme u stolu a dopíjíme ranní kávu a přitom se nestačíme divit, kolik lidí a motorek je okolo nás. Byli jsme totiž na akci nazvané příznačně Zahájení sézony s motocykly BMW a společností Invelt, která proběhla v sobotu 10.dubna 2010, kde jinde než v prostorách společnosti Invelt. Jednou větou parádní akce zaměřená na majitele a příznivce motocyklů značky BMW.
Obě výstavy v Praze i Brně jsou již za námi a tak nezbývá nic jiného, než jen čekat až se konečně umoudří počasí a zatím vzpomínat jaké letošní výstavy vlastně byly. Pojďme si nyní připomenout jaká byla ta Brněnská výstava aneb Motosalon 2010 především ve fotografiích.
Výstava Motocykl 2010 v pražských Holešovicích je již v plném proudu a tak jsem se dnes (tj. v pátek) i já na tuto výstavu s nadšením vydal, abych Vám přiblížil její letošní podobu a to především ve fotografiích.
Skvělá zpráva z českých luhů a hájů! - pro mnohé z vás možná neznámá jihočeská společnost VM MOTOR, která se již dlouhou dobu zabývá vývojem a výrobou motokárových motorů, uvedla začátkem prosince oficiálně na trh svůj nový motocykl VM 610 F ve verzi MX a vypadá to, že se máme na co těšit!
Silniční motocyklové závody - někomu stačí jenom sledovat z tribuny anebo z přírodní stráně řvoucí motocykly, jak bojují mezi sebou o přední umístění. Někdo sem tam zavítá se svým cestovním motocyklem na okruh a alespoň tímto způsobem si vychutná ten bezvadný pocit z rychlosti. Ale jsou i tací, kteří se věnují „jenom“ silničnímu okruhovému závodění. A pokud se navíc ještě účastní nějakého prestižního šampionátu, pak je třeba jet někam potrénovat, aby byly výsledky. A o takovéto cestě jsou právě následující řádky plné zážitků nejenom z okruhu.
Další díl video série o vývoji Desmosedici RR se zaměřuje na konstrukci výfukového systému, dále je řečeno pár slov o palivové nádrži a největší prostor je dán snad těm nejdůležitějším podvozkovým komponentům - a to tlumičům, které jsou od renomovaného výrobce Öhlins. Konec tohoto dílu je věnován letmému pohledu na brzdy a kola. Opět nás celým dílem provází technický ředitel Ducati - Andrea Forni.
Myšlenka na počátku byla jasná - vzít motor spolu s kyvkou z Fireblada 954 a postavit okolo toho motorku, která by byla lehčí, užší a ve všech směrech lepší než původní CBR. Ne, tohle není žádná přestavba nebo něco podobného, to je nový naprosto ohromující motocykl postavený ze stárnoucí Hondy.