Helma, kterou vymyslel britský lékař Kenneth Philips, přináší pro ochranu hlavy podobný pokrok, jako byl téměř před sto lety přechod z kožených přileb na skořepinovou technologii.
Je poslední srpnová neděle. Dopoledne na Masarykově okruhu v Brně. Vzduch se s horkostí chvěje těsně nad asfaltem závodní dráhy. To ticho! Sem tam někomu vrzne kombinéza. Holky bez úsměvu zarývají nehty do dlaní. Pod hledím se začíná srážet pot a vlastní srdce slyšíte bít rychleji než jindy. Náhle vzduch rozrazí třepot startovní vlajky….a ozve se strašlivý řev:“Pojď! Pojď! Pojď!!!!“
Vývojářská společnost Ilmor, známá například ze závodů motoGP vyvíjí pětitaktní tříválcový motor o obsahu 700ccm, který by se jednou mohl použít i na motocyklech. Jak vlastně motor pracuje a jaké budou jeho výhody?
Když se v roce 1999 na prodejnách poprvé objevila Suzuki SV 650, nikdo ani snad nečekal takový úspěch. Za tu dobu co existuje, si však zajistila po celém světě spousty příznivců a není divu – lehká, pro spoustu jezdců dostatečně silná, líbivá a s nezaměnitelným charakterem V-twinu. Tak takhle nějak se dá popsat malé SVčko…
Nejčastějším doplňkem, který je kupován na motocykl, je asi laděný výfuk, přesněji laděná koncovka výfuku. Relativně snadná montáž, excelentní zvukový projev a někdy i zvýšení výkonu. Vždy je tu však vidina toho, aby to jelo prostě víc. Nicméně zrychlit motocykl nemusíme jenom zvýšením výkonu motoru, existuje tu i jiná, řekl bych efektivnější cesta – a tou je zlepšení jízdních vlastností.
Určitě se vám to již někdy stalo – jedete po silnici a před vámi je dobře známá zatáčka, rychle na brzdy, podřadit, zvolit nájezdovou rychlost a vlítnout do ní. Kolenní slider škrtá o asfalt, mírně narovnat a už v menším náklonu pravé zápěstí již dává povel k ostrému výjezdu. Plynový heft se otočí o citelný kousek a v okamžiku to zuřivé stádo několika desítek koní už natírá zadní gumu na asfalt...
Novodobý 3. ročník přeboru České republiky v jízdě pravidelnosti historických závodních motocyklů, neboli silniční závod motocyklů, celkově již XXVIII ročník se konal ve dnech 1-2.8. 2009 v Nepomuku.
Závody mistrovství světa Superbiků v Brně jsou už za námy a tak vám nyní přinášíme reportáž s postřehy a pár zajímavými informacemi z centra dění, tedy z paddocku, doplněné velkou fotogaleriií a včetně krátkého interview s mechanikem továrního týmu Suzuki Alstare.
Letošní mistrovství světa superbiků je již za námi a tak se sluší a patří zhodnotit celý závodní víkend a napsat jak vše probíhalo. A že to letos opravdu stálo za to! Přikládáme i kompletní výsledky všech závodů a fotogalerii.
Švýcarsko je země pohádkově zelených luk a pastvin, úchvatných alpských průsmyků, mohutných vodopádů, malebných vesniček, horských jezer, celoročně zasněžených vrcholů a skvělých klikatých silnic jako stvořených pro motorkáře. Tak nejenom proto padla naše volba jet právě sem.