web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Bezpochyby jeden z nejexkluzivnějších motocyklů světa a zároveň homologovaná replika závodního motocyklu. Nyní z pohledu vývojářů a konstruktérů na videích.

V motocyklovém průmyslu se již objevilo mnoho vymožeností jako jsou: ABS, kontrola trakce, vstřikování paliva, dokonce i airbagy a spousta dalších. Nyní by měla přijít další vymoženost a to bude právě noční vidění na motocyklu.

S blížícím se podzimem končí závodní sezóna i amatérským závodníkům, tedy běžným lidem bez závodní licence. Skončil také první ročník seriálu vytrvalostních závodů CEC2. A už nyní se můžete těšit na příští rok! Zajímavostí pro každého, kdo by si chtěl sezónu na okruhu vyzkoušet je především to, že úspěšný model endurance závodů se snaží mimo IV racingu nabídnout nově též jiné agentury, což bude mít jistě vliv jak na kvalitu služeb, tak na cenu.

Když jsem tuhle motorku viděl poprvé, říkal jsem si s despektem velká hora železa a nic víc. Jaké však bylo moje překvapení po usednutí za řidítka – příjemná motorka s velkou a dobře dávkovatelnou silou a se super podvozkem a kvalitními brzdami v dané třídě. Hned při prvním svezení mi nabídla efektní powerslide a od té doby k ní chovám úctyhodný respekt – prostě jsem si ji zamiloval.

Helma, kterou vymyslel britský lékař Kenneth Philips, přináší pro ochranu hlavy podobný pokrok, jako byl téměř před sto lety přechod z kožených přileb na skořepinovou technologii.

Je poslední srpnová neděle. Dopoledne na Masarykově okruhu v Brně. Vzduch se s horkostí chvěje těsně nad asfaltem závodní dráhy. To ticho! Sem tam někomu vrzne kombinéza. Holky bez úsměvu zarývají nehty do dlaní. Pod hledím se začíná srážet pot a vlastní srdce slyšíte bít rychleji než jindy. Náhle vzduch rozrazí třepot startovní vlajky….a ozve se strašlivý řev:“Pojď! Pojď! Pojď!!!!“

Vývojářská společnost Ilmor, známá například ze závodů motoGP vyvíjí pětitaktní tříválcový motor o obsahu 700ccm, který by se jednou mohl použít i na motocyklech. Jak vlastně motor pracuje a jaké budou jeho výhody?

Suzuki SV 650 N ABS

Když se v roce 1999 na prodejnách poprvé objevila Suzuki SV 650, nikdo ani snad nečekal takový úspěch. Za tu dobu co existuje, si však zajistila po celém světě spousty příznivců a není divu – lehká, pro spoustu jezdců dostatečně silná, líbivá a s nezaměnitelným charakterem V-twinu. Tak takhle nějak se dá popsat malé SVčko…

Nejčastějším doplňkem, který je kupován na motocykl, je asi laděný výfuk, přesněji laděná koncovka výfuku. Relativně snadná montáž, excelentní zvukový projev a někdy i zvýšení výkonu. Vždy je tu však vidina toho, aby to jelo prostě víc. Nicméně zrychlit motocykl nemusíme jenom zvýšením výkonu motoru, existuje tu i jiná, řekl bych efektivnější cesta – a tou je zlepšení jízdních vlastností. 

Tlumič řízení

Určitě se vám to již někdy stalo – jedete po silnici a před vámi je dobře známá zatáčka, rychle na brzdy, podřadit, zvolit nájezdovou rychlost a vlítnout do ní. Kolenní slider škrtá o asfalt, mírně narovnat a už v menším náklonu pravé zápěstí již dává povel k ostrému výjezdu. Plynový heft se otočí o citelný kousek a v okamžiku to zuřivé stádo několika desítek koní už natírá zadní gumu na asfalt...

Nejnovější komentáře

Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...
Zdravím. Ano, Karel Pomikálek z Liberce na Jawě 250 - nahlížím do programu závodu v roce 1956. Pokud...