Samotný „Kubajz“ je však ze své výchozí pozice do závodu hodně rozladěný a k jeho rozveselení nepomohlo ani k místním podmínkám přetvořené klasické rčení, o tom, že přejeté hady si tygr spočítá až po závodě. Smutný výraz z tváře prostě ne a ne zmizet. Ve své podstatě ho má Jakub Kornfeil již od Japonska, kde se mu v Motegi nepovedl celý víkend, jenž „vyvrcholil“ startem z pit lane a následným odstoupením ze závodu po pěti kolech pro velmi závažnou technickou závadu. Mechanici se domnívali, že se jedná o poruchu na převodovce, nicméně pravou příčinou selhání bylo rozsypané kolečko na vodní pumpě. Do Malajsie tak odcestoval s vidinou zlepšení.
Jakub Kornfeil: „Víkend začal dobrým 15.místem v patečním volném tréninku., což mne poskytlo šanci se domnívat, že v kvalifikaci skončím nejhůře do šestnáctého místa. Dnešní ráno byla pak podstatně přijatelnější teplota než včera a tak jsme se s týmem domnívali, že bude dobrý grip a pneumatiky se tak nebudou přehřívat. V ranním tréninku jsem zajel čas 2.17,1 a chtěl jsem tuto hodnotu v kvaldě pak podstatně vylepšit. Kvalifikace začala dobře, jezdil jsem ve skupině s rychlými jezdci a tudíž i já jsem zajížděl rychlá kola. Pohyboval jsem se plus mínus okolo 15.místa, s čímž bych byl velmi spokojený. Zajel jsem do boxů pro novou zadní pneumatiku, avšak načasování nebylo správné a tak jsem pak v závěru kvalifikace neměl dost času zajet ještě rychlejší kolo nebo se třeba vyvézt za skupinkou ve větru. A tak mi nezbylo nic jiného než si „poradit“ s dlouhými rovnými úseky sám, bez výhody jízdy ve větrném pytli, čímž bych se určitě zlepšil o ten drobný časový rozdíl, který mi schází na čtvrtou startovní řadu.“