web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Misano

Misano je autodrom nacházející se jen pár metrů od moře v nádherné oblasti pobřeží Rimini na východě Itálie. Okruh je velmi obtížný, různorodý a již prošel mnoha úpravami, kdy největší byla změna směru jízdy na okruhu.

pianta-misano-world-circuit

Parametry okruhu:

Lokace: Misano Adriatico, provincie Rimini, Itálie
Délka okruhu: 4180 m
Šířka: 14 m
Počet zatáček: 16
Počet pravých zatáček: 10
Počet levých zatáček: 6

Poloha okruhu

Misano World Circuit je autodrom, který se nachází jen pár metrů od moře vedle města Misano Adriatico v provincii Rimini (oblast Santamonica).

Historie

Autodrom Misano byl původně navržen už v roce 1969, od roku 1970 se začal budovat a v roce 1972 se zde konal historicky první závod. Délka okruhu byla v té době 3488 metrů. Na této verzi autodromu se konaly závody mistrovství světa motocyklů celkem třikrát a to v letech 1985 až 1987.

ym50_doc_p-30-rainey02Poté byl autodrom Misano v roce 1993 upraven, jeho délka byla zvětšena na 4060 metrů a byly vytvořeny 2 varianty okruhu, krátká a dlouhá smyčka. Krom toho bylo vybudováno celé nové zázemí autodromu s novými boxy.

5. září 1993 na autodromu Misano nešťastně skončila kariéra třínásobného mistra světa 500cc Wayna Raineyho, když při pádu z motocyklu utrpěl zlomeninu páteře.

Mezi lety 1996 a 2001 došlo k dalším úpravám na okruhu, jednalo se především o zdokonalení a rozšíření veškerého zázemí, boxů, únikových zón, vybavení okruhu a přidání diváckých tribun.

n49067 75_Misanocircuit-1280x960

V roce 2005 byla vybudována nová přístupová cesta na autodrom vedoucí přes ulici Daijira Katoa. Ta byla postavena právě na počest zesnulého japonského pilota, který se zabil v roce 2003 při Grand Prix Japonska na Suzuce a který měl tuto oblast Itálie velmi rád.

MisanodMisano-1

V roce 2006 došlo k dalším výrazným úpravám na okruhu ve snaze opět hostit závody Mistrovství světa motocyklů. Jako hlavní úprava byla především změna směru na okruhu tak, aby se jezdilo ve směru hodinových ručiček. Mezi další úpravy patřilo prodloužení okruhu na délku 4180 metrů, zvětšení šířky tratě na 14 metrů a opět vylepšení zázemí a vybavení.

Od roku 2007 po úpravách pořádá San Marino a pobřeží Rimini na autodromu Misano opět závody mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP.

800px-Misano_World_Circuit.svg

Popis okruhu podle Doviziosa

zatáčka 1:
Start je velmi důležitý, protože trať je poměrně úzká a těžce se na ní předjíždí. Proto je důležité být po startu co nejvíc vepředu.

zatáčka 2:
Na okruhu typická levá zatáčku v úhlu 90º. Vyjíždět ze zatáčky je dobré ve středu tratě, abyste měli dobrý nájezd do další zatáčky.

zatáčka 3:
holiday_1_1_342Podle mě nejtěžší zatáčka na okruhu, protože trať je v nájezdu velice úzká a na výjezdu je naopak velice široká. V této zatáčce se dá najít mnoho způsobů projetí a tak se zde dá hodně ztratit i získat.

zatáčka 4 a 5 :
Další zatáčka je velice pomalá a plynule navazuje na zatáčku 5, takže máte pocit jako by se jednalo jen o jednu zatáčku.

zatáčka 6:
Je velmi brzo po zatáčce 5 a tak máte co dělat abyste motocykl co nejrychleji překlopili z pravého do levého náklonu.

zatáčka 8:
Tato zatáčka je z kopce. Je důležité začít včas brzdit, protože zde se to dá lehce přepálit a být dlouhý. Zatáčka je opět úzká v nájezdu a široká na výjezdu.

zatáčky 9 a 10:
Jedná se o velmi pěknou část tratě proto, že vjíždíte v co největším náklonu, poté motorku lehce narovnáte, přibrzdíte a pak opět sklápíte do pravé zatáčky. V této části je trať velmi široká jak na vjezdu, tak i na výjezdu a Vy si můžete vybrat z několika různých stop.

zatáčka 11:
Toto je velmi obtížná zatáčka a dá se v ní lehce chybovat. Je uprostřed dlouhé rovinky a tak do ní najíždíte ve veliké rychlosti na šestku. Uberete, sklopíte motorku a pak už znovu dáváte plný plyn. Cítíte jak má přední kolo tendenci podklouznout a po akceleraci zase zadní kolo se snaží klouzat.

zatáčky 12 a 13:
Tyto dvě zatáčky jsou si velice podobné. Nemusíte zde příliš tvrdě brzdit, ale musíte motocykl pořádně naklopit, vysednout, lehce narovnat, pak znovu naklopit, vysednout a následně narovnat víc před další a tentokrát pomalejší zatáčkou.

zatáčka 14:
Velice pomalá a dlouhá zatáčka.

zatáčka 15:
Moje nejoblíbenější zatáčka. Je poměrně jednoduchá, máte dobrý pocit z předního kola a tak se zde dá náramně vychutnat jízda na motocyklu.

zatáčka 16:
Další velice obtížná zatáčka, protože je velmi hrbolatá a je těžké najít především při nájezdu tu správnou stopu. Po výjezdu ze zatáčky již následuje cílová rovinka.

circuito_zoombridgestone

Další informace a zajímavosti

Z velkých závodů se na autodromu koná např. MotoGP, WSBK, Formula Renault nebo FIA Sportscars.

V areálu autodromu se nachází také supermotardová trať, motokárová trať pro mezinárodní závody a Off-Roadová trať.

prova_1

V blízkosti autodromu se nachází spousta zajímavostí a architektonických děl jako např. známé letovisko Rimini, Tři věže San Marino, největší město v San Marinu Dogana, Hrad Gradara, známé muzem Dům chirurga, středověká pevnost Montefiore Conca, chrám Tempio Malatestiano nebo Augustova brána což je nejstarší dochovalá římská brána.

Autodrom Misano - kontakt

misano_circuit

Misano World Circuit
Via Daijiro Kato n.10
47843 Misano Adriatico, Italy
Tel: + 39-0541- 618511
Fax: + 39-0541- 615463

 

Článek byl naposledy upraven: 22.03.2022
Via Daijiro Kato 10, Santa Monica-Cella, 47843, Itálie

Nejnovější komentáře

Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...
Zdravím. Ano, Karel Pomikálek z Liberce na Jawě 250 - nahlížím do programu závodu v roce 1956. Pokud...