Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Michal Brožovič ve francouzském Dijonu..

Další kolo holandského mistrovství silničních závodních motocyklů pokračovalo dvojzávodem na francouzském autodromu Dijon et Prenois. Nechyběl zde ani náš jediný jeho účastník Michal Brožovič..

Tento legendární okruh u obce Prenois nedaleko města Dijon byl otevřen už v roce 1972. V sedmdesátých letech se na něm jezdily závody Formule 1 o Velkou cenu Francie a později i Švýcarska. Okruh je známý svým zvlněným profilem a jeho délka je 3,8 km. Ve dnech 26. - 27. 7. se zde konalo páté kolo holandského motocyklového šampionátu.

Michal Brožovič jel na této trati poprvé a proto využil možnost trénovat již ve středu u francouzske organizace, ve čtvrtek a pátek už v rámci závodů.

Michal: ve středu u čtvrté dvacítky tréninku jsem měl jeden pád asi ve 160 km/hod. Díky tomu, že jsem trochu přetáhl cílovku a později brzdil při předjíždění. Jinak mi okruh hned od první dvacítky tréninku sedl, je to skvělá trať, co zatáčka to stoupání nebo obráceně z kopce dolů, přičemž se vám celkem navaluje, hlavně když večer dáte nevhodnou limču :-). První pád celkem  pohoda, u motorky nebyly velké škody a opravy, takže druhý den jsem bez problému pokračoval dál. Počasi bylo celé tři dny super - něco okolo 35-40 °C.

38688854 10204584368326463 981894588325167104 n39071414 2200125460216920 6958207697988616192 n38926236 2072045546389637 4153189197198393344 n

Bazén vozím celý rok s sebou, takže osvěžení bylo vždy super po ježdění. Ve středečních trénincích jsem jezdil časy po druhé dvacítce tak nějak stejné a držel jsem je až do kvalifikace, která byla ve čtvrtek po volném tréninku. V tom jsem měl ale bohužel druhý pád. Na cílovce, která je celkem dost dlouhá a šestka se tam dá držet pod plným plynem snad 5 vteřin dokážete vytočit 300. V místě, kde začnete brzdit, tak jezdci přede mnou bohužel praskl blok motoru a vytekl olej. V momentě, kdy jsem zmáčkl brzdu, tak jsem ležel a hezký kus jsem se svezl po zemi. Asi ve 280ti kilometrové rychlosti následoval pád. Naštěstí vše v pohodě, nic zlomené, motorka se odvezla a myslel jsem, že tím jsem i skončil.

37920974 10204547905174907 62081690679377920 o37846546 10204548200182282 8723572911731900416 n38515430 10204584369766499 591072819454935040 n38631881 10204584410527518 1530624867102097408 n38528962 10204584370486517 6619624632792121344 n38916119 2015005595204168 532175275794890752 n38918431 519693315133965 1881498406417858560 n

Na plac za mnou ale přišli přátelé z Holandska, kteří mi nabídli, že mi pomohou s opravou, abych mohl jet o hodinu později můj závod Pro Cup 1000. Moc jsem nedoufal, že se vše stihne během hodiny, ale v šesti lidech jsme s sebou dost švihli a motocykl byl asi 10 minut před závodem zase schopný jet. Tak šup zpět do kombinézy a rychle na trať. Byla to super spolupráce a skvělý pocit, že tihle lidi nabidli pomoc, za což jsem jim moc vděčný. Sám bych to určitě nestihl, ale takto se vše zvládlo včas. Odstartováno a první závod jsem zajel na 10. místě v mojí třídě. Po závodě se motocykl trošku doladil a následovala menší večerni prohlídka města Dijon..

38498843 10204584374446616 6554921272600428544 n38526534 10204584375726648 4706928193821474816 n38542142 10204584369006480 2559189214310694912 n38612204 10204584378046706 5263170963104595968 n39119006 2121819388144819 8593053889308131328 n38624413 10204584373086582 593604556647038976 n

Druhý den v pátek se pokračovalo, jel se ještě jeden závod. Celý den se už obešel bez pádu a problémů. Start byl dobrý, ale závod se po pár minutách stopnul kvůli havárii jednoho z jezdců. Po pár minutách se opět odstartovalo a zajel jsem 11. místo. V celém šampionátu jsem se díky těmhle dvěma dojetým závodům posunul už na 17. místo v celkovém hodnocení.

38612345 10204584370046506 4309989760161546240 n38934604 436175430121626 4306431697584390144 n38536396 10204584368086457 6592157299026952192 n38612503 10204584374766624 824464615084654592 n

Příští týden se šampionát přesouvá do německého Oscherslebenu, kde je taky hezká trať. Naposledy jsem tam  byl snad před 3-4 lety. Pojedou se tam opět dva závody a chtěl bych se v nich trochu schopně umístnit a posunout zase o nějaké to místo celkově dopředu, aby vyšla v celkovém hodnocení na konci roku první desítka. O 10 dní později mě bude čekat zase Holandský Assen - ale neni to bohužel na 100% že se tam vyskytnu, protože se hned z Německa stěhuji zpět do Česka, kde budu už zůstávat. Aspoň tedy doufám, že nějaký ten čas zde strávim po 15ti letech cestování :-). Koncem září už mám registraci na závod při British Superbike v Nizozemsku, kde pojedu závod Bene cup v litrové třídě. O tři dny později se přesunu na Belgický Zolder a pak zase asi během pěti dnů poslední závod v Nizozemském Assenu...

Foto: archiv M. Brožoviče

Komentáře (0)

K článku nejsou žádné komentáře

Přidejte komentář

  1. Komentář píšete jako host. Zaregistrujte se, nebo se přihlašte k Vašemu účtu.
0 znaků
Opište text z obrázku níže

Nejnovější komentáře

To je dobrá zpráva! Je ale otázka jestli se to vůbec pojede? ...
To je neuvěřitelný, on opravdu pojede na Repsolu asi až do důchodu ...
motofan5 napsal komentář k Jorge Lorenzo ukončuje závodní kariéru..
Věčná škoda, doufal jsem že na Repsol Hondě ještě něco ukáže ...
Petr napsal komentář k Pravda o doméně motosvet.cz?
Dobrý den pane Hájek, pár věcí bych uvedl na pravou míru: Co se týče právního řádu, tak...