web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Ducati Desmosedici GP12: výkon vzrostl o 15 koní, maximální rychlost na 360 km/h

S výkonnější a rychlejší motorkou nastoupí český motocyklový závodník Karel Abraham do své druhé sezony v nejprestižnějším motocyklovém šampionátu MotoGP. Ducati Desmosedici GP12 pohání litrový čtyřdobý čtyřválec s výkonem 250 koní, který motocykl dokáže rozjet na víc jak 360 kilometrů v hodině.

Motocykl má oproti modelu 2011 zcela přepracovanou koncepci, namísto karbonového šasi využívá hliníkový deltabox. „Na první pohled to může vypadat, že motorka je podobná té loňské, ale pod kapotáží došlo k řadě zásadních změn,“ upozorňuje šéfmechanik týmu Cardion AB Motoracing Marco Grana. Mechanici českého týmu mají za sebou dvoutýdenní pobyt v Bologni, kde se závodní motocykly v továrně Ducati vyrábějí.

K menším změnám došlo i na vnějšku motocyklu. Design se stále drží tradiční týmové kombinace modré s bílou. „V roce 2012 jsme se zase trochu vrátili k modré, ale myslím, že každý naši motorku stále dobře pozná," míní Karel Abraham. Z kapotáže motocyklu v příštím roce zmizí netypická „křidélka“, zvyšující přítlak na přední kolo, která Ducati používala v roce 2011.

ab-cardion-team-2012

Většina komponentů na novém motocyklu má stejnou značku jako loni. O tlumení „Abajovy“ motorky se starají komponenty Öhlins a spolehlivě ji zastaví dvojice čtyřpístkových brzd Brembo, které svírají karbonové kotouče o průměru 320 mm. Všechny stroje kubatury MotoGP používají pneumatiky značky Bridgestone. „Na nové motorce jsem zatím jezdil jen při listopadových testech ve Valencii. Už 31. ledna ale začínáme naostro testovat na okruhu v malajském Sepangu, je spousta věcí, které se musí nastavit a vyzkoušet a postupně zajíždět lepší časy. První závod nás čeká 8. dubna v Kataru,“ nastínil Karel Abraham.

Podle předběžné soupisky jezdců v kubatuře MotoGP se Karel Abraham utká s jedenácti továrními motocykly značek Ducati, Honda a Yamaha, dalších devět motocyklů vyšlou do šampionátu takzvané CRT týmy využívající techniku založenou částečně na produkčních motocyklech. Mezi nováčky, kteří budou s Karlem Abrahamem bojovat, jsou i jeho bývalí soupeři ze třídy Moto2 včetně letošního mistra této třídy Němce Stefana Bradla. „Díky většímu počtu jezdců bude MotoGP atraktivnější pro diváky i pro nás. Že se na trati potkám se starými známými, je super, ale rozhodně se na ně nebudu nějak soustředit. Cílem je být co nejvíc vpředu a nemá smysl řešit před kterým jezdcem a jestli sedí na tovární motorce nebo na CRT,“ nastínil Abraham.

 

Ducati Desmosedici GP12 týmu Cardion AB Motoracing

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má nově motor o objemu 1000 kubických centimetrů s výkonem přibližně 250 koní, který odpovídá novým pravidlům kubatury MotoGP pro sezonu 2012. Název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou otevírány i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici je pak jednoduše v italštině „šestnáct“ a označuje počet ventilů v motoru.

Srovnání motocyklů Ducati Desmosedici GP12 a GP11

Ducati Desmosedici GP12               Ducati Desmosedici GP11
Hmotnost: suchá 155 kg                 Hmotnost: suchá 150 kg
Max. rychlost: >360 km/h                Max. rychlost: >340 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 2,6 s             Zrychlení 0-100 km/h: 2,7 s
Výkon: 250 k                                  Výkon: 235 k

Technické údaje Ducati Desmosedici GP12

Motor
Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec ovládanými desmodromickým rozvodem. Válce svírají úhel 90 stupňů.
Objem: 999 ccm
Elektronika: Magneti Marelli Převodovka
Šestirychlostní, s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů
Spojka: Suchá lamelová
Řetěz: Regina Podvozek
Hliníkový rám Ducati
Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm
Zadní tlumení: Öhlins
Brzdy: přední čtyřpístkové třmeny Brembo, 2x kotouč Brembo o průměru 320 mm, zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo
Disky: 16,5“ hořčíkové Marchesini
Pneumatiky: Bridgestone Objem nádrže: 21 litrů
Palivo: Eni

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE

Ducati Desmosedici GP12
týmu Cardion AB Motoracing

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má nově motor o objemu 1000 kubických centimetrů s výkonem přibližně 250 koní, který odpovídá novým pravidlům kubatury MotoGP pro sezonu 2012.

Název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou otevírány i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici je pak jednoduše v italštině „šestnáct“ a označuje počet ventilů v motoru.

  Srovnání motocyklů Ducati Desmosedici GP12 a GP11

Ducati Desmosedici GP12                                                   Ducati Desmosedici GP11

Hmotnost: suchá 155 kg                                                           Hmotnost: suchá 150 kg

Max. rychlost: >360 km/h                                           Max. rychlost: >340 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 2,6 s                                                     Zrychlení 0-100 km/h: 2,7 s

Výkon: 250 k                                                                             Výkon: 235 k

Technické údaje Ducati Desmosedici GP12

Motor

Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec ovládanými desmodromickým rozvodem. Válce svírají úhel 90 stupňů.

Objem:                     999 ccm

Elektronika:            Magneti Marelli

Převodovka

Šestirychlostní, s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů

Spojka:                     Suchá lamelová

Řetěz:                      Regina

Podvozek

Hliníkový rám Ducati

Přední vidlice:                      Öhlins o průměru 48 mm

Zadní tlumení:                     Öhlins

Brzdy:                                    přední čtyřpístkové třmeny Brembo, 2x kotouč Brembo o průměru 320 mm, zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo

Disky:                                    16,5“ hořčíkové Marchesini

Pneumatiky:                        Bridgestone

Objem nádrže:                    21 litrů

Palivo:                                   Eni

Nejnovější komentáře

V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...
Dobrá zpráva, Jackovi fandím už moc dlouho a myslím, že si to zaslouží Snad nebude zbrklej a nebud...