web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Harley-Davidson - novinky pro rok 2018

Na počest oslav svého 115. výročí zahajuje Harley-Davidson® customovou revoluci a představuje osm nových modelů Softail® kombinující vynikající jízdní vlastnosti a výkon řady Dyna® s nepřekonatelným customovým vzhledem řady Softail.  Zcela nové motocykly modelového roku 2018 Fat Boy®, Heritage Classic, Low Rider®, Softail Slim®, Deluxe, Breakout®, Fat Bob® a Street Bob® získaly lehčí a pevnější ocelový rám i kyvnou vidlici se špičkovým předním a zadním odpružením, pohání je nový motor Milwaukee-Eight 107, případně 114 a pochopitelně jim nemůže chybět autentický styl Harley-Davidson kombinovaný s jedinečným designem, který jim dodává jejich neopakovatelný a strhující výraz. Zatím největší vývojový projekt Harley-Davidson právě odstartoval!

„Nové motocykly řady Softail jsou výsledkem nejrozsáhlejšího programu výzkumu a vývoje v dějinách celé naší značky. Nová konstrukce těchto cruiserů si vyžádala tisíce hodin výzkumu a testování. Soustředili jsme se na intenzivní jízdní zážitek, ve kterém se autentičnost, tradice a duše spojuje se špičkovými moderními technologiemi. Výsledkem je svezení, které musíš sám prožít, abys mu uvěřil,“ říká Paul James, Product Portfolio Manager Harley-Davidson. 

H-D Breakout 9H-D Deluxe 1H-D Heritage Classic 7

Jako ztělesnění autenticity, designového DNA a historie značky Harley-Davidson v moderním pojetí přichází těchto osm nových Softailů s úplně novým stylem, který je výrazně odlišuje od jejich předchůdců a zároveň jeden od druhého. A jako nový standard stylu, komfortu a výkonu je tato nová generace továrních customových cruiserů připravena pro jezdce, kteří se chtějí posunout ještě dále a hledají jedinečné vyjádření své osobnosti.

„Autentičnost designu Harley-Davidson vychází z pečlivého sladění všech detailů od začátku až do konce – je těžké toho dosáhnout a je těžké to od nás okopírovat. Motocykly Harley-Davidson nejsou spotřební zboží - jsou předávány z generace na generaci. Pečlivě zvažujeme každý šroub a matici v motocyklu, všechny povrchové úpravy a každý detail. Nový rám řady Softail je jako umělecké dílo a čím víc je odkrytý, tím je krásnější. Jeho design svědčí o týmové práci, na které jsou založeny naše procesy návrhu a výroby,“ dodává Brad Richards, Vice-President of Styling and Design Harley-Davidson. 

V rámci největšího vývojového projektu v historii značky tak dostaly nové modely pevnější a podstatně lehčí rám umožňující přenos masivního točivého momentu nových motorů Milwaukee-Eight® 107 a 114 s dvojitou vyrovnávací hřídelí. Díky vysoce výkonnému přednímu odpružení s dvojitým průtokovým ventilem a skrytému, snadno nastavitelnému zadnímu odpružení typu monoshock jsou modely Softail 2018 rychlejší, lehčí a lépe ovladatelné než kterýkoli z předchozích Big Twin cruiserů.

Nový podvozek, rám / kyvná vidlice & vysoce výkonné odpružení

Ovladatelnost motocyklů Softail nyní vstupuje do nové éry s lehčím a pevnějším rámem, který povyšuje myšlenku souladu funkce a formy na vyšší úroveň, a přitom si zachovává klasický vzhled hardtailu a přináší ryze moderní jízdní vlastnosti. Mezi výhody nového podvozku patří větší úhly náklonu v zatáčkách u většiny modelů, lepší odezva řízení při nájezdu do zatáčky, rychlejší akcelerace, větší obratnost, nižší hmotnost a snazší zvednutí z bočního stojanu než u předchozích modelů.

Jádro podvozku motocyklů Softail 2018 tvoří nový trubkový rám z vysokopevnostní uhlíkové oceli, který v kombinaci s kyvnou vidlicí podstatně zvyšuje pevnost podvozku. Samotný rám je o 65 % tužší než u předchozí řady Softail, což vede k 34% nárůstu celkové pevnosti podvozku. Jeho konstrukce se také vyznačuje jednodušší stavbou s 50% snížením počtu součástí a 22% omezením svarů. 

H-D Breakout 3 vyrocniH-D Fat Boy 1 vyrocniH-D Low Rider 3

Jsou používány dvě jedinečné kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo. Široký podvozek je o 5,89 kg (15 %) lehčí, zatímco úzký podvozek ušetřil 8,16 kg (20 %). Kyvná vidlice přenáší pohyb zadního kola do jednotky odpružení monoshock ukryté pod sedlem, takže si zachovává klasický vzhled hardtailového rámu.  

Úplně nové vysoce výkonné přední odpružení využívá novou technologii s dvojitým průtokovým ventilem – poprvé bylo použito u modelů Touring 2017 – vyznačuje se výkonným tlumením podobně jako kazetová konstrukce, ale s vylepšeným, citlivějším charakterem tlumení. Se zdvihy 130 mm je optimalizované pro pohodlné brázdění krajiny i razantnější projížďky. Ovladatelnost také vylepšuje optimalizovaný závlek a úhel přední vidlice.

Nové zadní odpružení typu monoshock si zachovává klasický vzhled hardtailu, modernizovaná geometrie zlepšuje kvalitu jízdy, trakci a ovladatelnost. Snadno nastavitelné předpětí pružiny umožňuje rozsah nastavení zatížení 217 kg pro větší pohodlí spolujezdce a optimální ovladatelnost.

Nové modely Softail jsou až o 17 kg lehčí než dříve, nabízejí lepší poměr hmotnosti a výkonu s rychlejší akcelerací, lepším brzdným účinkem a dynamickým chováním v zatáčkách v kombinaci s většími úhly náklonu v zatáčkách u většiny modelů. Některé modely používají nové pneumatiky, které jsou speciálně vyvinuté pro nový podvozek Softail a využívají optimalizovanou konstrukci a vylepšené složení pro spolehlivý výkon a vysokou trvanlivost za všech jízdních podmínek. Nové materiály a konstrukce sedel nabízejí lepší tvary pro širší spektrum jezdců a větší pohodlí při dlouhých cestách.

Nová pohonná jednotka se dvěma možnostmi zdvihového objemu

Ve všech modelech Softail 2018 buší nové srdce v podobě nejvýkonnějších motorů, jaké kdy byly v nabídce Harley-Davidson Big Twin cruiserů, nové motory Milwaukee-Eight V-Twin 107 a 114. Motory Milwaukee-Eight si zachovávají 45stupňový úhel válců s široce rozkročenými hlavami se zvýrazněnou jednovačkovou konstrukcí, která umožňuje úzkou stavbu dolní části a atletický tvar. 

Kotevní body nového rámu řady Softail jsou vyrobeny tak, aby těsně obepínaly motor a zvyšovaly tuhost podvozku. Motory Milwaukee-Eight pro modely Softail také využívají propracovaný systém s vyvažovací hřídelí, který vyrovnává vibrace motoru a současně zachovává charakteristický pocit Harley-Davidson. Charakteristický zvuk motorů Harley-Davidson potato-potato-potato je ještě zřetelnější díky tiššímu sání a slabším mechanickým zvukům.

V nabídce jsou dvě verze zdvihového objemu:

 

Milwaukee-Eight® 107

 (107 CID; 1745 ccm) Standard pro všechny modely

100 mm vrtání a 111,1 mm zdvih s kompresním poměrem 10,0:1

0-100 km/h – 10 % rychlejší akcelerace než motor High Output Twin Cam 103

100-130 km/h na 5. rychlostní stupeň – 16 % rychlejší akcelerace než motor High Output Twin Cam 103

Milwaukee-Eight® 114

(114 CID; 1868 ccm) Volitelný

K dispozici pro čtyři modely: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114

102 mm vrtání a 114,3 mm zdvih s kompresním poměrem 10,5:1

Sání Ventilator s grafikou a emblémem 114 

Systém ABS jako součást standardní výbavy

0-100 km/h – 9 % rychlejší akcelerace než motor Milwaukee-Eight 107

100-130 km/h na 5. rychlostní stupeň – 13% rychlejší akcelerace než motor Milwaukee-Eight 107

 

Osm nových modelů Softail & jejich klíčové prvky

 H-D Fat Boy 1 vyrocniH-D Fat Boy 5

Fat Boy®

Legendární motocykl Fat Boy, který po desetiletí určoval samotný moderní customový styl, se opět překonal. Odstrojený styl a saténově chromované prvky přispívají k odvážnému vzhledu a dávají vyniknout výkonnému motoru a lepším jízdním vlastnostem a ovladatelnosti.

Agresivní, robustní výraz a ucelený design od předku až po záď

- Moderní ztvárnění klasického světlometu

- Přední pneumatika o šířce 160 mm, nejširší pneumatika, jaká kdy byla u produkčního modelu Harley-Davidson použita, je obutá na plném předním kole Lakester.

Snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu 

Systém ABS jako součást standardní výbavy

240 mm zadní pneumatika s plným zadním kolem Lakester

Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 H-D Heritage Classic 4 vyrocniH-D Heritage Classic 7

Heritage Classic 

Designové rysy evokují tmavě černý retro styl modelů Harley-Davidson z padesátých let, oživený o moderní výraz.

Nový odnímatelný čelní štít 

Nové pevné, uzamykatelné a vodotěsné boční brašny

Odpružení s delšími zdvihy a větším maximálním zatížením

Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

Tempomat a systém ABS jako součást standardní výbavy

 H-D Low Rider 3

Low Rider®

Nový Low Rider se inspiruje tradicí individualismu éry customových chopperů 70. let, ale je mnohem lehčí, rychlejší a obratnější v zatáčkách, než si kdokoli v té době dokázal představit. 

Tachometr a otáčkoměr umístěné v konzole, maska světlometu a grafika na nádrži v retro stylu

19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate

Výfuk Shotgun v uspořádání 2-2

H-D Softail Slim 6Softail Slim®

Motocykl Slim, odstrojený až na samotnou podstatu, připomíná slávu poválečných customových bobberů s úzkou zádí, zkráceným předním blatníkem, jednomístným sedlem a minimem chromovaných součástí.

Tmavé zpracování zvýrazňuje efekt vyplétaných kol, řídítek Hollywood a nového designu od předku až po záď

Nízko uložené sedlo Tuck-And-Roll

Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice

Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

 

H-D Deluxe 1

Deluxe

Deluxe se jako klasický luxusní stroj, který vynikne na každé ulici, blyští lesklými chromy, přitom však nabídne kvalitní jízdní vlastnosti moderní doby. 

Led osvětlení vepředu i vzadu: světlomet, provozní světla, koncové světlo Tombstone a směrovky

Charakteristická dozadu protažená řídítka

Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

Systém ABS jako součást standardní výbavy

 H-D Breakout 3 vyrocniH-D Breakout 9

Breakout®

Model Breakout s dlouhou a svalnatou stavbou nabízí větší úhly náklonu v zatáčkách a obratnost, jakou bys nikdy nečekal od motocyklu s tak výrazným dragsterovým postojem.

Nová čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru

Dlouhá a široká stavba s nízkou a předsunutou 49mm přední vidlicí

18palcové zadní (pneumatika 240 mm) a 21palcové přední (pneumatika 130 mm) lité kolo Gasser s černým práškovým lakováním

Charakteristický LED světlomet Daymaker Signature 

Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci

Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

Systém ABS jako součást standardní výbavy

Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 H-D Fat Bob 1H-D Fat Boy 1 vyrocni

Fat Bob®

Záběr trhající asfalt, plynulá jízda díky skvělému odpružení, obratné zatáčení a nekompromisní výraz dělají z modelu Fat Bob přelomový motocykl, jaký dokáže vytvořit pouze Harley-Davidson.

Zalomený výfuk s uspořádáním 2-1-2 s customovým lakováním 

Největší pneumatiky s agresivním dezénem od Motor Company: 150 mm vepředu a 180 mm vzadu

Dvojitá přední kotoučová brzda

Palivová nádrž o objemu 13,2 litru 

Snížení hmotnosti o 15 kg oproti předchozímu modelu 

Obrácená přední vidlice s kazetovou konstrukcí o průměru 43 mm 

Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 

H-D Street Bob 13

Street Bob®

Vzpřímená jízdní pozice s rukama ve větru a žádné zbytečnosti navíc, to jsou hlavní rysy nového odstrojeného a nekompromisního modelu Street Bob.

Čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru

Černá litá kola s useknutými blatníky

Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci

Snížení hmotnosti o 7 kg oproti předchozímu modelu 

Nejnižší doporučená cena výrobce v celé řadě Softail

 

Nové technologie u všech modelů Softail 

Jedinečný LED světlomet Daymaker Signature u všech modelů

Vylepšený elektrický systém s více než dvojnásobným výkonem při volnoběžných otáčkách

Snadno nastavitelné předpětí zadního odpružení (metoda se liší v závislosti na modelu)

- Nastavovací klíč pod sedlem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider

- Vnější ruční otočný regulátor: Fat Bob, Fat Boy, Breakout

- Nastavení pomocí regulace pod sedlem: Deluxe, Heritage Classic

Nové přístrojové vybavení

Bezklíčkové zapalování a bezpečnostní systém jako součást standardní výbavy 

Nabíjecí zásuvka USB na hlavě řízení

Nové palivové nádrže

 

Nejnovější komentáře

Zajímavý, za mě do lesa a přírody elektromotorky určitě dávají smysl 👍
V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...