Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Jak se správně starat o pneumatiky na vaší motorce?

Každý dobrý motorkář dobře ví, že kvalita a míra opotřebení pneumatik je pro bezpečnost jízdy zcela zásadní a je jedno, jestli jde o motorku na běžnou silnici, nebo do terénu. Výběrem správných pneumatik to ale zdaleka nekončí. Řada majitelů motorek dělá stejné chyby zejména při péči o ně. To se projeví nejen na zhoršených jízdních vlastnostech, ale zvyšuje se tím i riziko možných problémů. Pojďme se tedy na ty nejčastější chyby podívat.

Vše začíná výběrem

První chybu lze udělat ještě před tím, než se o pneumatiky začneme starat, tedy již při samotném nákupu. Pneumatiky by měly být vždy vybírány pouze na příslušný model motorky. Stává se, že jsou do prodeje nabízeny pneumatiky profesionálních jezdců z okruhu s tím, že byly pouze testovány, ale jejich stav je ještě slušný. Na první pohled sice skutečně nemusí vypadat poškozeně, jejich struktura však již nemusí vydržet větší zátěž. Pokud pořizujete pneumatiky nové, zajímejte se především o to, kdy byly vyrobeny. Ty, které leží více než 2 roky ve skladu, ke koupi rozhodně nedoporučujeme.

Se správným tlakem poznáte rozdíl

Péče o pneumatiky neznamená pouze údržbu v době, kdy je motorka v nečinnosti, jde o mnohem širší pojem. Velkého rozdílu v životnosti a jízdních vlastnostech lze docílit například správným nahuštěním. Obecně by se měl každý držet těchto několika zásad:

  • Tlak kontrolujte pomocí manometru. Pouze pohled nebo stisk nestačí.
  • Měření tlaku byste měli provést před každou jízdou.
  • Tlak upravujte výhradně podle pokynů výrobce. Více i méně může znamenat problém.

02

Jak na správné skladování

Skladování pneumatik správným způsobem je důležité zejména pro zachování jízdních vlastností. Nikdy by neměly být při skladování vystavovány vnějším vlivům jako je déšť, slunce či mráz. Správné skladování tedy znamená umístění v uzavřeném prostoru, který je dobře odvětraný a nabízí stabilní teplotu nad bodem mrazu. Motopneu by při skladování neměly být nijak zatěžovány. Ideální je kola sundat, případně motorku postavit na speciální stojan, aby nebyly namáhány například při zimní odstávce.

Komentáře (1)

Tento komentář byl správcem sbalen (minimalizován)

A jen doplním k poslednímu bodu ... když už nemáte motorku na stojanu, tak alespoň několikrát v průběhu zimy poočit s koly tak, aby nestále vždy na stejné části pneumatiky ;)

Mějte se a přežijte zimu
Carlos
http://www.justride.cz

Komentář naposledy upraven v přibližně 1 rok nazpět od Petr Admin Petr
K článku nejsou žádné komentáře

Přidejte komentář

  1. Komentář píšete jako host. Zaregistrujte se, nebo se přihlašte k Vašemu účtu.
0 znaků
Opište text z obrázku níže

Nejnovější komentáře

Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...
Dobrá zpráva, Jackovi fandím už moc dlouho a myslím, že si to zaslouží Snad nebude zbrklej a nebud...
Závody se nejezdí, ale smlouvy se vesele podepisují.. ...