...aneb pravda o tom, jak to mělo nebo třeba i mohlo být s angažmá Jakuba Kornfeila v letošním MS třídy 125ccm, i když to vlastně nakonec stejně skončilo úplně jinak. Hlavně však, že šťastně!
Úvod jako z pohádky, kdy vše se nakonec ve šťastné obrátí a kdy i tradičně dobro nad zlem zvítězí. Řeknete si co, že to je za prapodivný začátek oficiální tiskové zprávy? Jenže přesně tento úvod a navíc ještě v takovém pohádkářském duchu byl zvolen zcela záměrně, poněvadž těch novinářských pohádek a povídaček jakož i šíření jiných mystifikací napříč motorkářskou obcí či mezi fandy motocyklových závodů obecně, bylo domníváme se, již dost. Ano, Jakub Kornfeil pojede i v letošním roce MS a ano, Jakub Kornfeil pojede stopětadvacítky. A byť zde byla jistá možnost, že by český mladík seděl za řidítky jiné značky motocyklu a velmi dlouho se o ní i jednalo, tak v sezóně 2011 to bude znova na Aprilii. Dodat lze, že materiálově identické s tou, jíž měl k dispozici ve své premiérové sezóně v týmu Racing Team Germany, což znamená, že se nebude jednat o žádný čistý tovární motocykl s označením RSA, nýbrž ten jež nese označením Aprilia RSW. Vůbec to však není ke škodě, protože Jakub ještě stále nedokázal zužitkovat plný potenciál tohoto modelu a dobře připravené RSW dokáže „pojezdit“ i nějaké to RSA, když jezdec nedokáže správně využít právě jeho potenciál. Zázemí okolo již brzy plnoletého mladíka tak nejen věří, ale zároveň i dělá maximum pro to, aby se to v poslední sezóně klasických dvacek stávalo často, a aby měl „Kubajz“ ve své druhé sezóně vytvořeny za přispění různých partnerů ještě lepší podmínky pro svůj výkonnostní růst.
S tímto záměrem a se stejnou vizí postupného zlepšování v sezóně 2011, byla koncipována a i podepsána dvouletá smlouva s německým týmem, jenže změna vlastnických vztahů uvnitř týmu a hlavně z našeho pohledu ne fair změna základních již smluvně nastavených podmínek, na nichž byla dvouletá smlouva založena, nakonec vedlo k tomu, že bylo rozhodnuto najít pro Jakuba prostředí jiné, řekněme familiérnější, což i díky jeho loňským výsledkům nebyl až tak velký problém. Jistý čas však zabralo jednání o podmínkách vytvoření nové vazby. Ony zaručené zprávy z tohoto období, tak tedy moc zaručené nebyly, i proto bychom rádi, aby se v budoucnu novináři místo psaní svých dedukci, raději obrátili na nás a respektovali občas jistou složitost při vyjednávání.
Na pravou míru bychom rovněž rádi uvedli chybné informace o týmu, který byť je italské provenience, tak se nejedná o několikráte mylně zaměněný loňský Ongetta Racing, ale o tým, jenž se v loňském roce prezentoval pod hlavičkou CBC Corse a kterému se podařilo na svou stranu získat generálního sponzora firmu Ongettam ale i dalšího partnera s názvem Centro-Seta. Odtud tedy odvozený název Ongetta- Centro Seta, přičemž tým je stále ve vlastnických rukou rodiny Cecchiniových. /odtud pochází i původní název CBC Corse/. Na adresu táty a syna Cecchiniových, kteří se motocyklovému sportu věnují již několik desítek let, např. pan Cecchini starší byl mechanikem Renza Pasoliniho, pak stačí uvést například to, že dovedli k mistrovskému titulu ve třídě stopětadvacítek svého krajana A.Doviziosa. Tak „pohádka“ skončila, nyní už začíná tvrdá realita a my věříme, že nejen za přispění našich partnerů a sponzorů se bude v novém prostředí dařit i Jakubovi.
Jakub Kornfeil: „Teď už můžu konečně v klidu usínat…..(úsměv), i když abych pravdu řekl, v hlavě jsem to, kde pojedu moc neměl, protože přes zimu jsem se spíše zajímal o školu, fyzickou přípravu a vše okolo jako co, kde, jak a na čem vůbec pojedu, jsem přenechal na zodpovědnějších lidech. Jsem rád, že se nám podařilo pro moji účast zajistit i několik dalších českých partnerů a věřím, že spolupráce s nimi bude dlouhodobější. Za pár dní nastoupím do testovacího vlaku směr Valencie, odsud pak rovnou do Estorilu a po menší pauze pak i Jerezu, odkud zamíříme již k prvnímu závodu do katarské noční pouště. Moc se těším na
první testovací kola a jsem zvědavý na motocykl, jako i na všechny ty lidi, s nimiž budu v letošním roce spolupracovat. O konkrétních cílech zatím asi nemá cenu hovořit, neboť startovní pole návratem některých velmi zkušených jezdců zhoustlo a tak podstatně moudřejší budeme až po nějakém tom testu, i když pro mne je měřítkem vlastně už jen to, pokud dokážu zrychlit oproti loňské sezóně. Rád bych pak úplně všem na úvod poděkoval za přízeň a i za to, jaký zájem o mne a o informace o mém dalším účinkování v MS projevili, zároveň bych je však i požádal o respektování komunikačního systému, který se snažíme směrem k novinářům nastavit.“