Filip Salač zakládá tým pro podporu juniorů
Filip Salač přichází s velice pěkným projektem. Cílem je vytvořit tým a následně i jezdeckou akademii pro podporu našich mladých závodníků a pomoci jim se dostat až do světového šampionátu.
Filip Salač přichází s velice pěkným projektem. Cílem je vytvořit tým a následně i jezdeckou akademii pro podporu našich mladých závodníků a pomoci jim se dostat až do světového šampionátu.
Indian Motorcycle, první americká motocyklová společnost, představuje svůj nejnovější model Elite – ohromující Roadmaster spojuje špičkovou propracovanost, prvotřídní design, luxusní lakování a výjimečné cestovní schopnosti. Indian Roadmaster Elite 2024 s autentickou custom grafikou je navržen pro jezdce, kteří chtějí zaujmout a vystoupit z davu.
Jeho tým udělal z letošní Dakarské rallye dohromady půl milionu fotek, z toho 20 tisíc šlo finálním výběrem klientům – závodníkům nebo továrním stájím. Počet snímků mohl být nižší, Mariana Chytku málem zastavily technické problémy jeho vozu. „První polovinu letošního ročníku nás sužovaly velké komplikace. Na jednom našem autě odešlo turbo a ztratili jsme tak velkou část výkonu, na druhém se porouchal alternátor a následně taky automatická převodovka. Vše se ale nakonec povedlo vyřešit,“ oddychl si proslulý český fotograf, kterému pomáhalo dalších deset kolegů. Všichni si pochvalovali novinku v podobě dvoudenní etapy, v cíli zachytili mnoho emocí a například pomáhali Sébastienu Loebovi s porouchaným autem.
Stal se dakarskou kometou. Ve výsledcích, ale také na trati. Nováček Dušan Drdaj dokázal v etapách vybojovat umístění v nejlepší dvacítce, duny překonával na motorce v jednom dni dokonce bez brzd. Nová akvizice týmu Orion – Moto Racing Group má velký potenciál. „Před startem jsem prohlašoval, že chci v Saudské Arábii sbírat hlavně zkušenosti. Překvapilo mě, že jsem byl schopný usilovat o takové příčky. Rozhodně bych se chtěl na Dakar ještě vrátit,“ hlásil Drdaj, který už v současné době shání partnery a finance na příští ročník.
Moto Guzzi V7 se díky neuvěřitelnému prodejnímu úspěchu v loňském roce ještě více přiblížila titulu královny ikonických roadsterů. Je to legenda, která se neustále vyvíjí, dělá radost novým generacím motocyklistů a zároveň si zachovává svůj exkluzivní a autentický charakter.
Se zvýšenou vlhkostí se lidé během zimy potýkají nejen v obývaných částech domu, ale například i v garážích. Ty mohou být v tomto období vystaveny většímu množství zanesené vody ve formě sněhu či ledu. Pokud jde o garáž, která je přímou součástí domu, voda může při nesprávném provedení podlahy a spádování zatékat do spodní konstrukce stavby. Čím motoristé vlhkost v garáži zbytečně zvyšují a jak objekt před nadměrným vlhkem účinně ochránit?
Martin Michek a tým Orion – Moto Racing Group potvrdili výjimečnost! Společně na letošní extrémně náročné Dakarské rallye získali 10. místo v celkovém pořadí! Jde o vyrovnání českého maxima mezi motocykly. „Odvezu si malého beduína. Je to magické,“ prohlásil v cíli Michek, který v poslední etapě spadl na kameny a dojel na 18. místě. Spokojený byl také Milan Engel, pro kterého je 22. příčka třetí nejlepší v rámci jeho 10 účastí na Dakaru. Jedním z hrdinů je Dušan Drdaj, který v závěrečném dni dojel sedmnáctý a kdyby dokončil šestou etapu, mohl by se možná stát nováčkem Dakaru. Martin Prokeš dojel jako 43. jezdec, Jaromír Romančík pomáhal po vypadnutí po celou dobu týmovým kolegům.
Je jedním z výrazných hrdinů letošní Dakarské rallye. Stačí jen zrekapitulovat, čím vším prošel a přičíst k tomu desítky hodin práce na motorce v bivaku. Ale to hlavní – Libor Podmol je v cíli letošního extrémního ročníku. Se šrámem nad okem, potlučeným tělem, vyřízenými rukami, bez druhého a možná už i třetího rychlostního stupně. Po roce 2021, kdy dojel na 31. místě, dokončil svůj druhý Dakar. V celkovém pořadí je na 53. místě, v kategorii jezdců bez asistence skončil osmý.
Velmi nadějně začala desátá etapa letošní Dakarské rallye. Martin Michek první úseky okruhové trasy, která měla start i cíl v Úle, rozjel jako nejrychlejší motocyklový jezdec. V dalších mezičasech byl druhý a na posledním kontrolním bodě osmý. Nakonec byl ve středu klasifikován jako 14. nejlepší jezdec. Přitom závodník z Orion – Moto Racing Group se potýká s nemocí. „V rámci všech mých sil, které mám a sbírám, byla desátá etapa fakt dobrá. Včerejší večer jsem proležel, teď si půjdu lehnout také,“ hlásil z cíle Michek, který stále drží desáté místo v průběžném pořadí. Výborným výkonem se prezentoval Drdaj, který dojel na 21. místě s odstupem 14 minut. Milan Engel by v cíli šestadvacátý a Martin Prokeš 47.
Další náročnou porci dun a cest na kamenech mají za sebou jezdci týmu Orion – Moto Racing Group. Skvělou zprávou je, že Martin Michek také po osmé etapě drží 10. místo v průběžném pořadí Dakarské rallye. V pondělí dorazil do cíle dvacátý s odstupem 17 minut. I když ruka ho na kamenech bolí více než na písku. O top 20 může stále usilovat také Milan Engel, který je na 23. příčce. Výborně si vedl také Dušan Drdaj, jenž dojel v etapě na 24. místě a byl druhým nejrychlejším nováčkem. Martin Prokeš pak skončil na 49. místě.