web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Hanika má za sebou první testy IRTA 2014

Po privátních testech v Almerii - minulý týden - se od 11. do 13. února 2014 konaly první letošní testy IRTA všech pilotů kubatury Moto3 na okruhu Ricarda Torma u Valencie. Na těchto testech se představili všichni stabilní piloti nejslabší objemové kubatury MS-Moto3, mezi 33 nejlepšími jezdci nechyběl pochopitelně ani tovární jezdec KTM Karel Hanika.

Ten sice začal na – pro něho úplně neznámém okruhu – opatrně, přesto mu po prvním testovacím dnu patřilo skvělé 12. místo se ztrátou 1.526 sec. na lídra a značkového kolegu Niccola Antonelliho a s 1,171 sec. odstupu na svého daleko zkušenějšího týmového kolegu Jacka Millera (pojede už 4. sezónu v seriálu GP).

Pravdou je, že jsem začal velmi dobře. Zpočátku jsem nejezdil moc rychle, protože jsem se učil tuto trať, na které jsem vůbec poprvé a navíc počasí nebylo moc dobré. Nicméně na konci jsme se zlepšili. V posledním kole jsem spadl a poranil si pravé zápěstí. Myslím si ale, že zítra to bude v pořádku. Budeme i nadále pracovat se zadní části motocyklu, ale také musím zlepšit můj styl jízdy v některých zatáčkách“, zhodnotil první den testování Karel Hanika, který spadl stejně jako jeho týmový kolega Miller v zatáčce číslo „11″.

Bohužel druhý den testování objel Kája pouze tři kola a pro velkou bolest musel testování ukončit a vyhledat ošetření v Clinica Mobile. Tam bylo naštěstí potvrzeno, že se nejedná o žádnou zlomeninu, ale přesto musel český jezdec odjet do místní nemocnice, kde se podrobil vyšetření magnetickou rezonancí. Ta potvrdila, že opravdu není nic zlomeného, a jedná se pouze o velký otok. Tím byl pro Karla ztracen celý druhý testovací den, ve kterém – jak se později ukázalo – zajeli jeho soupeři své nejlepší časy.

Třetí den se Karel Hanika přece jen vydal na trať a především dopoledne se zaměřil na objetí co největšího počtu kol bez ohledu na dosažené časy. Bylo z toho nakonec 21. místo v hodnocení závěrečného dne a po třech dnech – v jeho případě po pouhých dvou dnech – pozice 24.

Čtvrteční testování pak Karel Hanika zhodnotil následovně: „Dnes jsem zkoušel jezdit i přes velkou bolest v zápěstí. Najelo se nakonec docela dost kol a my jsme pracovali především na podvozku. Za nějakým rychlým časem jsme se rozhodně nehnali, důležitý byl dobrý pocit z jízdy samotné. Odpoledne jsme pak vynechali, jelikož moje zápěstí už bylo celkem hodně unavené a začalo už také trochu víc bolet. Důležité je, abych byl trochu víc v pořádku za 5 dní v Jerezu.

1. Niccolò Antonelli (I), KTM, 1:39,454 min

2. Jack Miller, (AUS), KTM, 1:39.462

3. Danny Kent (GB), Husqvarna, 1:39,726

4. Romano Fenati (I), KTM, 1:39,885

5. Isaac Vinales (E), KTM, 1:40,060

6. Franesco Bagnaia (I), KTM, 1:40,103

7. Juafran Guevara (E), Kalex-KTM, 1:40,112

8. Enea Bastianini (I), KTM, 1:40,166

9. Miguel Oliveira (P), Mahindra, 1:40,206

10. Alex Rins (E), Honda, 1:40,231

23. Karel Hanika (CZ), KTM, 1:41,258

hanika-testy-2014-02

Už od příštího úterý čekají na Karla Haniku druhé letošní testy IRTA, ty se konají na dalším španělském okruhu Jerez de la Frontera.

My samozřejmě přejeme brněnskému studentovi a továrnímu pilotovi KTM, aby se do 18. února jeho pravé zápěstí aspoň částečně uzdravilo a Karel Hanika mohl všechny tři dny testování na jihu Španělska absolvovat s plným nasazením.

Nejnovější komentáře

Zajímavý, za mě do lesa a přírody elektromotorky určitě dávají smysl 👍
V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...