Jakub Kornfeil: To byla síla na apríla

Náročný víkend včetně dnešního mokrého závodu zakončil Jakub Kornfeil zcela zaslouženým sedmým místem v cíli Velké ceny Španělska. Devět bodů je tak zcela určitě dostatečná náplast na nevydařený úvod sezóny.

A nejen to. Je to zároveň pěkný dárek k osmnáctým narozeninám, jež český mladík oslaví 8.dubna v rodinném kruhu. Nic z toho však nemění nic na faktu, ať už je dnešní výsledek jakýkoliv, že i dnes českého jezdce provázely v průběhu závodu drobné problémy s motocyklem. Jak však nicméně uvedl ve svém komentáři k průběhu dramatického závodu, měl by dnešní výsledek být motivací nejen pro něj samotného, ale i pro jeho tým. Byť to tedy možná vypadá jednoduše a výsledkově snadně, tak Kubajz šel svému doposud druhému nejlepšímu výsledku své dosavadní velmi krátké motocyklové kariéry za náročných povětrnostních podmínek, směle naproti.

Jerez_ned_race_125_333Jerez_ned_race_125_486

Jakub Kornfeil: „Ze sedmnácté startovní pozice se mi podařilo odstartovat velice solidně. Předjel jsem celé dvě řady a v první zatáčce jsem se pohyboval myslím někde okolo desátého místa. Bohužel v průběhu prvního kola jsem nepatrně ztratil. Hlavním důvodem byla zcela nová zadní guma na mokro, u niž chvíli trvá než se ojede, aby začala držet a fungovat tak jak má. I proto mi pak trvalo další 4 až 5 kol než jsem se do toho jak se říká dostal úplně, začal tahat a jezdit rychlá kola. Z mého pohledu dobře rozjetý závod se vyvíjel docela dramaticky a já nechtěl udělat žádnou zbytečnou chybu, za níž bych zaplatil stejně tvrdě jako někteří z mých soupeřů. Stále jsem si říkal, že kdo bude mít pevné nervy tak dojede vepředu. Je pravda, že mi možná i nahrály výpadky, ale to k závodům za takových podmínek patří zcela neodmyslitelně. Jerez_ned_grid_042Boj ve skupině se čtveřicí soupeřů jsem rozhodl až v závěrečné částí závodu, respektive zhruba pět kol před koncem, kdy jsem se od nich dokázal odpoutat a vytvořit si i drobný náskok. Měl jsem výbornou signalizaci a věděl jsem zcela přesně co se děje za mými zády. Snažil jsem se nijak nezmatkovat, neboť jsem si byl vědom toho, že takový výsledek bude velmi cenný, neboť na ty problémy s nimiž se potýkáme, je sedmé místo naprosto parádní. Nyní však nesmíme polevit! Popravdě bych byl mnohem šťastnější, kdyby motorka fungovala tak, jak bych si já osobně představoval. Udělali jsme sice hodně práce, ale ještě to není úplně to pravé. Doufám, že se po tomto víkendu tímto částečným úspěchem namotivuje tým tak, že přepne nejen do ještě vyšších otáček, ale i zkvalitní svou práci. Máme na to všichni, abychom nebyli tam, kde jsme byli v Kataru a toto byl první důležitý krok správným směrem. Na závěr bych chtěl poděkovat každému z teamu, sponzorům a taky všem co se o dnešní výsledek byť jen kouskem zasloužili.“


Jerez_sob_vol_125_213Několikrát atakoval Jakub Kornfeil při dnešní kvalifikaci v Jerezu hranici jedné minuty a padesáti vteřin, nakonec však tento souboj s časem prohrál, což byla škoda, neboť by se v případě pokoření této hranice na startovním roštu posunul ještě o nějaké to místečko dopředu.

I tak je však postup vpřed hodně velkým progresem oproti předešlému závodu v Kataru. Ať už totiž zítra bude v Jerezu jakkoliv, přičemž nejen meteorologové, ale i zlý jazykové hovoří o hrozbě deště pro zítřejší druhý závod mistrovství světa silničních motocyklů, je velmi důležité stát co nejvíce vepředu, protože v průběhu prvních pěti kol se budou „karty míchat“ absolutně nejvíce a byla by škoda zůstat „zašpuntován“ za někým a ztratit tak třeba kontakt se skupinou, která určitě bude bojovat o body.

Jerez_sob_vol_box_420Jerez_sob_vol_125_213

Jakub Kornfeil: „Myslím, že dnes to bylo docela dobré, ale úplně spokojený nejsem, protože vím, že to mohlo být mnohem lepší!!! Pomalu se učíme komunikovat s novým prostředím a pomalu se posouváme přes problémy. Před začátkem víkendu jsme si určité věci vyříkali a od prvního pátečního tréninku probíhá i postupný progres. V dnešním ranním volném se nám podařilo odstranit stále se občas objevující potíže s plynem respektive s jeho zpožděnou reakcí a já se tak mohl konečně plně soustředit na jízdu. Domnívali jsme se, že to zkrátka bude fungovat i v kvalifikaci, avšak opak byl pravdou a problém s nímž bojujeme již od katarského druhého volného tréninku, se však objevil znovu. Zkoušel jsem i přesto, že to nefungovalo optimálně, tahat co to šlo, ale bylo to „málo“! Stále jsem se pohyboval mezi 17.-22. místem a tak jsem zajel do boxu, oznámit, že problém stále trvá. Při opětovném vyjetí na trať jsem pak začal zajíždět docela solidní časy a nová zadní guma mi rovněž sedla. Ke konci však už hodně foukal nárazový vítr, což byl i jeden z důvodů proč se nejelo až tak rychle. Ještě něco vyzkoušíme v ranním warm upu a pak se ……děj vůle boží.“