Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Nové Piaggio MP3

Psal se rok 2006, když společnost Piaggio uvedla na trh stroj, který navždy změnil tvář městské a metropolitní mobility: Piaggio MP3 byl první a nenapodobitelný tříkolový skútr na světě s exkluzivním patentovaným systémem zavěšení kol, který spojuje bezpečnost automobilu s jednoduchostí a praktičností skútru a zábavou z dynamické jízdy na klikaté silnici.

Model Piaggio MP3 vytvořil nový segment trhu, kde zůstal nesporným lídrem díky neustálému technologickému vývoji. Jedná se o šestnáctiletý úspěšný příběh vyčíslený více než 230 000 dosud prodanými exempláři, který je však ještě více ohromující díky globální popularitě napříč všemi vrstvami společnosti, od řidičů automobilů, kteří hledají praktičtější a stále bezpečnější alternativu – Piaggio MP3 lze řídit s řidičským průkazem na auto – po pokročilé motocyklisty, kteří mohou využívat výhody a technické vlastnosti tohoto jedinečného stroje.

Piaggio MP3 nyní dostává kompletně přepracovaný design, který je sportovnější, a ještě více inspirovaný automobilovým průmyslem, zatímco inovativní high-tech funkce posouvají komfort na bezkonkurenční úroveň.

Piaggio MP3, coby výkladní skříň technologické vyspělosti skútrů společnosti Piaggio Group, je prvním skútrem na světě vybaveným systémem ARAS (Advanced Rider Assistance Systems) s inovativním paketem asistenčních funkcí založených na zobrazovací technologii Imaging Radar 4D vyvinuté oddělením Piaggio Fast Forward, vlastním vývojovým centrem pro robotiku Piaggio Group založeným v roce 2015 a působícím v Bostonu v USA. K tomu všemu nová MP3 nabízí plně barevný 7“ TFT přístrojový panel, největší v segmentu, bezklíčové startování, konektivitu s navigací a u verze Exclusive 530 HPE tempomat a zpátečku s couvací kamerou.

Modely nové řady Piaggio MP3 vyráběné v Itálii v továrně Piaggio Pontedera jsou vybaveny moderními pohonnými jednotkami z rodiny vysoce výkonných motorů HPE: Piaggio MP3 400 HPE a Piaggio MP3 400 HPE Sport sdílejí variantu 400 cm3 s výkonem přes 35 k, zatímco špičkové Piaggio MP3 530 HPE Exclusive má zcela nový motor 530 HPE s rekordním výkonem pro tuto třídu přes 44 koní. Nezapomínejme také, že součástí této řady je i Piaggio MP3 300 HPE, které nabízí stejnou tříkolovou technologii, ale vyznačuje se kompaktnějšími rozměry a výkonem dimenzovaným speciálně do města.

Nezaměnitelný design MP3 dostává sportovnější vzhled

I když si MP3 stále zachovává svůj ikonický a nezaměnitelný vzhled, design nové generace se od těch předchozích znatelně odlišuje. Širší a aerodynamicky účinnější přední kapotáž byla zcela přepracována a nyní je vybavena novou horizontální skupinou světel s kompletní LED výbavou. Díky přemístění chladiče do spodní části stroje, mezi přední kola a podlahu, se uprostřed předního štítu otevírá menší a sportovnější vzduchový průduch s charakteristickou trojrozměrnou voštinovou mřížkou. Pod ním se nachází spojler, který je výsledkem pečlivé aerodynamické studie zaměřené na zajištění větší stability, a který funguje jako rozdělující prvek mezi koly. Podběhy nechávají větší část kol odkrytou a blatníky jsou barevně sladěné s ostatními plastovými plochami. Nový tvar předního štítu zaručuje maximální ochranu při zachování kompaktní velikosti.

Nový model se může pochlubit mnoha prvky inspirovanými nejnovějšími trendy v automobilovém designu, jako je impozantnější a sportovnější přední maska, či směrovky integrované do podběhů kol. Tento trend je ještě viditelnější, když se podíváte směrem k zadní části s protaženými liniemi zakončenými horizontální skupinou zadních světel s vestavěnými směrovkami, kompletně osazenou LED, pod níž se otevírá originální profil. Zadní část je celkově kompaktnější a uhlazenější: k jejímu štíhlému a čistému vzhledu přispívá také zcela nové umístění držáku RZ na blatníku, které se na modelu Piaggio MP3 objevuje poprvé. Se sportovnějším designem ladí i ráfky, které si zachovávají charakteristický design s pěti rozdvojenými paprsky, ale mají užší a ostřejší tvary.

Z místa řidiče je okamžitě patrná pozornost věnovaná detailům a extrémní racionalizaci ovládacích prvků: uprostřed je zcela nový 7“ plně barevný TFT displej, největší v segmentu tříkolových skútrů, zatímco ovládací prvky na řídítkách byly zcela přepracovány v duchu logiky motocyklu, a přináší funkční i ergonomické výhody. Ostatní ovládací prvky jsou umístěny na palubní desce, která byla rovněž vylepšena s cílem vytvořit funkční a uživatelsky přívětivé prostředí, přesně jako na palubní desce luxusního vozu.

Celkově vylepšená je také ergonomie: jízdní pozice je pohodlnější díky malým, ale významným změnám v trojúhelníku sedadlo-stupačky-řídítka. Řídítka jsou o 10 mm výš a posunutá dozadu, zatímco stupačky byly sníženy o 20 mm. To se promítá do uvolněnější jízdní polohy a lepší kontroly nad strojem. Zcela nové je sedlo jezdce i spolujezdce, který má nyní více podélného prostoru a může se pohodlněji držet vyšších madel. Mezi četná ergonomická vylepšení patří také nové ovládání parkovací brzdy. Páka umístěná výše v blízkosti spínací skříňky je nyní lépe na dosah, což usnadňuje její ovládání.

Před koleny jezdce jsou dvě ochranné podložky v barvě sedla a také pohodlný, vytahovací háček na tašku. Přihrádka nad přístrojovou deskou má uvnitř USB konektor, ideální pro dobíjení smartphonu a jakéhokoli jiného zařízení.

Velký úložný prostor pod sedlem s vnitřním osvětlením a koberečkem je navržený tak, aby se dal maximálně využít; zhruba obdélníkový tvar bez schodů a příček umožňuje využití každého čtverečního centimetru. Díky tomu se sem vejdou dvě integrální helmy nebo taška na počítač. Sedlo s praktickou a pohodlnou hydraulickou vzpěrou a posilovačem se odemyká elektricky, a to i pomocí dálkového ovladače nebo z aplikace PIAGGIO MIA.

Uživatelské rozhraní nejnovější generace

Jedním z charakteristických prvků nové generace Piaggio MP3 je bezesporu komunikace mezi jezdcem a strojem. Ta funguje mimo jiné prostřednictvím zbrusu nového 7“ plně barevného TFT displeje, největšího v segmentu tříkolových skútrů, a ovládacích prvků vyvinutých na základě zcela nové logiky, aby bylo možné přehledněji prohlížet všechny dostupné informace a snadněji ovládat četné funkce.

V hlavní části displeje jsou umístěny primární údaje – tachometr, otáčkoměr, palivoměr a ukazatel teploty chladicí kapaliny – zobrazeny ve dvou různých verzích, analogové nebo digitální. Denní nebo noční podsvícení se mění automaticky podle světelného senzoru, nebo jej lze nastavit ručně v menu. Díky větší velikosti displeje lze použít ještě čitelnější a výraznější grafiku. Všechny informace o cestě (celkové a denní počítadlo kilometrů, průměrná rychlost, okamžitá a průměrná spotřeba, dojezd) jsou seskupeny na pravé straně, stejně jako všechna upozornění na hovory a zprávy a navigační pokyny systému PIAGGIO MIA. Díky praktickému čtyřtlačítkovému ovladači na novém levém ovládacím bloku je navigace v menu displeje vždy snadná a intuitivní.

Systém konektivity PIAGGIO MIA (u verze 400 HPE volitelný) a speciální aplikace Piaggio – k dispozici ke stažení v App Store nebo Google Play – umožňují připojit ke skútru Piaggio MP3 zařízení iOS nebo Android přes Bluetooth a rozšířit tak funkce přístrojového panelu. PIAGGIO MIA ovládá jak systém infotainmentu, určený pro správu hlasového asistenta, telefonních hovorů a hudby prostřednictvím praktického joysticku na levém ovládacím bloku, tak i funkci GPS, díky které si může jezdec zobrazit pokyny navigace přímo na přístrojové desce, pokud je cíl cesty nastaven na připojeném smartphonu. Maximální využití všech těchto funkcí nabízí speciální Jet helma s integrovanými sluchátky a Bluetooth interkomem, která je k dispozici jako příslušenství.

Kromě funkcí navigace, správy telefonních hovorů a správy hudby využívá multimediální platforma PIAGGIO MIA plný potenciál nového barevného TFT, který jezdci umožňuje přímo na displeji zobrazit řadu informací o projeté trase a stavu vozidla, včetně průměrné rychlosti a spotřeby nebo křivek výkonu a točivého momentu s hodnotami zobrazenými v reálném čase. Všechny informace jsou v aplikaci také zaznamenávány a lze je na smartphonu prohlížet zpětně pro každou cestu prostřednictvím souhrnných statistik a intuitivní infografiky. Aplikace také umožňuje pomocí smartphonu pohodlně aktivovat funkce Bike Finder a Follow Me, které pomáhají blikáním směrovek a troubením najít skútr na rušných parkovištích. Praktický systém dále ukládá polohu po každém vypnutí zapalování, a pomáhá pak snadno najít skútr i v těch nejchaotičtějších částech města.

Všechny modely nové řady Piaggio MP3 jsou dále vybaveny bezklíčovým systémem, který umožní aktivovat zapalování bez nutnosti vkládat klasický klíč, což zjednodušuje všechny úkony jako je nastartování motoru, otevření sedadla či víčka palivové nádrže, nebo zamykání řízení. To vše lze provést pohodlně s dálkovým ovladačem v kapse. Na místě klasické spínací skříňky je praktický knoflík: pro nastartování jej jednoduše stisknete (tím aktivujete zapalování, což potvrdí uvítací zpráva na TFT displeji) a otočíte do polohy ON. Startování motoru se pak provádí jako obvykle tlačítkem umístěným na pravé rukojeti.

Piaggio MP3 530 HPE Exclusive: koncentrovaná technologie

Vlajková loď nové řady Piaggio MP3, verze 530 HPE Exclusive, představuje zatím největší krok směrem vpřed v historii tohoto modelu, a to nejen díky četným významným inovacím. Piaggio MP3 530 HPE Exclusive je totiž prvním skútrem na světě vybaveným systémem ARAS (Advanced Rider Assistance Systems).

Inovativní platforma pro asistenční funkce je založena na technologii Imaging Radar 4D a byla vyvinuta oddělením Piaggio Fast Forward, vlastním vývojovým centrem pro robotiku Piaggio Group založeným v roce 2015 a působícím v Bostonu v USA. Je to vůbec poprvé, co byly tyto špičkové senzory – umístěné uprostřed pod skupinou zadních světel – použity u skútru, který se ve srovnání s automobilem při zatáčení mnohem více naklání. Výhody oproti tradičnímu asistenčnímu systému, založenému na ultrazvukových senzorech, spočívají v extrémně širokém zorném poli a ve spolehlivosti monitorování bez ohledu na světelné a další okolní podmínky.

Technologie ARAS na Piaggio MP3 530 Exclusive hrají zásadní roli v aktivní bezpečnosti a zajišťují funkce systému sledování slepého úhlu (BLIS) a systému asistence při změně jízdního pruhu (LCDAS). Systém BLIS upozorňuje řidiče na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu zpětného zrcátka pomocí speciálních výstrah na TFT displeji. Systém LCDAS, který neustále monitoruje prostor za skútrem na vzdálenost až 30–35 metrů, je také schopen identifikovat vozidla, která se rychle přibližují ze strany, a vytváří tak potenciální rizikovou situaci v případě, že řidič naznačí úmysl změnit jízdní pruh. V tomto případě je řidič upozorněn také prostřednictvím zvláštní výstrahy na přístrojové desce.

Piaggio MP3 530 HPE Exclusive má ve výbavě také zpátečku. Funkce, kterou Piaggio poprvé představilo na tříkolovém skútru v roce 2019 na modelu MP3 500 HPE Sport Advanced, je stále exkluzivním prvkem výbavy skútru Piaggio MP3 a nyní nové zahrnuje couvací videokameru, která umožňuje ještě snadnější a bezpečnější použití. Zpátečka se zadní videokamerou dále zvyšuje praktičnost skútru Piaggio MP3 a usnadňuje parkování i v úzkých garážích, ve svahu nebo v situacích, kde je omezený manévrovací prostor, což se ve městech stává stále častěji. Zpátečka se aktivuje pomocí speciálního ovladače na palubní desce, když je motor zapnutý a vozidlo stojí. Při zařazení zpátečky se na TFT displeji v ohraničeném prostoru objeví záběr ze zadní kamery.

Mezi další prvky výbavy nejvyšší řady patří tempomat, který udržuje nastavenou rychlost bez držení plynové rukojeti. Systém, navržený tak, aby zpříjemnil jízdu zejména na dlouhých cestách, lze zapnout a ovládat pohodlně pomocí joysticku umístěného na levé rukojeti.

Motor Piaggio 530 HPE: rekordní výkon v maximálním pohodlí

Motor s maximálním výkonem 32,5 kW (44,2 k) při 7250 ot./min a maximálním točivým momentem 50 Nm při 5250 ot./min zažívá svou premiéru v modelu Piaggio MP3. Vychází z předchozího agregátu o objemu 500 cm3, který již předtím byl nejvýkonnějším jednoválcem v segmentu tříkolových skútrů. Nový motor si v podstatě zachovává stejný rekordní výkon, ale dosahuje jej v nižších otáčkách, stejně jako maximálního točivého momentu. To se v praxi projevuje výrazně lepšími jízdními vlastnostmi, vyšší celkovou účinností a podstatným snížením vibrací a hluku, které přispívá k vyššímu komfortu zejména ve středních a nízkých rychlostech městského provozu. V příměstském provozu a vyšších rychlostech se pak zlepšení projevují výrazným snížením spotřeby.

Ke zmíněným vylepšením přispívají modernizace jako je použití nového a lehčího pístu odlitého z hliníkové slitiny, což je neobvyklé řešení, obvykle určené pro špičkové motocykly. Nová je také hlava válců s většími ventily, optimalizovaným tvarem spalovací komory a vačkovou hřídelí s novým, optimalizovaným zdvihem ventilů. Motor 530 HPE využívá také novou řídící jednotku Magneti Marelli 11MP s elektronickým plynem ride by wire, který umožňuje volbu tří jízdních režimů. Ty si jezdec vybírá pomocí tlačítka start: ECO, COMFORT a SPORT. V režimu SPORT je reakce na plyn citlivější, zatímco v režimech COMFORT a ECO je plynulejší a progresivnější. V posledně jmenovaném režimu se také sníží maximální výkon. Jízdní režimy zároveň ovlivňují funkci kontroly trakce ASR, která zasahuje méně intenzivně v režimu SPORT, zatímco v ostatních dvou režimech je kalibrována na jízdní povrchy s horší přilnavostí. Rozsáhlá vylepšení na motoru také zvýšila již tak vynikající spolehlivost a následně snížila interval některých rutinních servisních úkonů, jako je kontrola ventilových vůlí, která je nyní předepsána po každých 20 000 km.

Motor Piaggio 400 HPE: VÝKON A ÚČINNOST

Jednoválcový čtyřdobý čtyřventilový motor 400 HPE s maximálním výkonem 26 kW (35,3 k) při 7500 ot./min a maximálním točivým momentem 37,7 Nm při 5750 ot./min s kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním paliva byl vždy považován za jeden z nejlepších motorů ve své kategorii. Vyniká několika technickými prvky odvozenými od motocyklů, jako je např. vícelamelová mokrá spojka. Ta podává lepší a konzistentnější výkon, a to i při vysokém tepelném namáhání, eliminuje jakékoli cukání a otřesy, které se vyskytují u běžných převodovek při rozjezdu z úplného zastavení, a také zajišťuje mimořádný zážitek z jízdy.

Inženýři Piaggio vycházeli z už tak extrémně účinného motoru – předchozího jednoválce o objemu 350 cm3 – a v případě 400 HPE se zaměřili na několik aspektů s cílem dále zlepšit mechanický a termodynamický výkon a také snížit vibrace a hluk. Použití delší a lehčí ojnice, stejně jako pístu, který byl rovněž odlehčen a odlit z hliníkové slitiny, přispělo ke snížení střídavých setrvačných sil, což má za následek méně vibrací přenášených do skútru. To se promítá do vyššího celkového komfortu, zejména při cestovní rychlosti, a zdůrazňuje příměstský cestovní character modelu Piaggio MP3 400 HPE.

Motor je rovněž vybaven inovativním systémem patentovaným společností Piaggio PCV – Positive Crankcase Ventilation, sestávajícím ze dvou lopatek zabudovaných do klikové skříně, jehož cílem je snížit ztráty při čerpání, a tím podpořit zvýšení výkonu. Pokud jde o výkon i točivý moment, motor využívá výhody specifického sacího potrubí a optimalizovaného zdvihu ventilů. Na druhé straně progresivní typ napínáku řetězu přispívá k tiššímu chodu ventilových rozvodů. Celková účinnost těží z několika změn v různých oblastech: mezi ně patří optimalizace tvaru spalovací komory pomocí výpočtů CFD, vysokotlaký vstřikovač, který lépe rozprašuje palivo, a použití méně viskózního motorového oleje (5W-40). Kryt automatické převodovky s variátorem (CVT) má tvar, který zlepšuje chlazení řemene, k čemuž přispívá i větší ventilátor.

Maximální bezpečnost: tři kola, ABS a ASR

Nové Piaggio MP3 je i nadále vybaveno exkluzivní patentovanou technologií dvojitého nezávislého zavěšení nakláněných předních kol společnosti Piaggio, ovládanou jedinečným čtyřtyčovým přepákováním odpružení, který evropský lídr navrhl a vyvinul dříve než jakýkoli jiný výrobce na světě, aby zajistil maximální požitek z jízdy v naprostém bezpečí.

Mechanismus se skládá ze čtyř hliníkových ramen spojených se čtyřmi klouby, které jsou pevně spojeny s centrální objímkou, a dvou bočních objímek spojených s rameny pomocí čepů a kuličkových ložisek. Uvnitř postranních “rukávů” se otáčí pravá a levá trubka řízení v klasickém jednoramenném uspořádání.

Aretační mechanismus předního zavěšení, charakteristický prvek italského tříkolového skútru, mění rovnováhu modelu Piaggio MP3 z dynamické na statickou. Nastartujte Piaggio MP3 a skútr zůstane stát rovně na třech kolech i bez stojanu (který je přesto namontován). Pro aktivaci náklonu stačí přidat plyn nebo použít speciální tlačítko – to znamená, že se nemusíte dotknout nohou země a můžete zaparkovat Piaggio MP3 kdekoli, snadno a bez námahy.

Při vývoji nového Piaggia MP3 prošel tento mechanismus zavěšení odlehčovacím procesem. Ramena čtyřstranného zavěšení byla nahrazena lehčími komponenty, zatímco rám, který nese aretaci předního zavěšení – stejně jako řídicí jednotku ABS a střední část kapotáže – již není vyroben z ocelových trubek, ale má konstrukci z tvarovaného plastu. Také díky dalším odlehčením se verze 530 HPE může oproti předchozí generací Piaggio MP3 pochlubit celkovým snížením hmotnosti 7 kg, které se promítá do lepší dynamiky. K té napomáhá také skutečnost, že chladič byl přesunut do nižší polohy mezi přední kola a podlahu.

Všechny modely nové řady Piaggio MP3 využívají protiblokovací brzdový systém ABS integrovaný s kontrolou trakce ASR (Acceleration Slip Regulation). Vypínatelný systém ASR (který u skútru poprvé představila značka Piaggio) zaručuje bezpečnost tím, že brání prokluzování zadního kola na nebezpečných površích, jako je mokrý asfalt. Systém kontroly trakce nabízí dvě úrovně intenzity zásahu (NORMAL a SPORT) v závislosti na zvoleném jízdním režimu u verze 530 HPE, zatímco u verzí 400 HPE je lze zvolit ručně stisknutím startovacího tlačítka při zapnutém motoru.

Tříkanálový systém ABS, vyvinutý ve spolupráci se společností Continental, maximalizuje aktivní bezpečnost, brání zablokování kol při brzdění a poskytuje plnou kontrolu nad strojem za všech okolností. Piaggio MP3 využívá na všech třech kolech brzdový systém s průměrem kotoučů až 258 mm. Brzdový systém obsahuje nové a účinnější hlavní brzdové válce: to se promítá do menší síly, kterou je třeba vyvinout na páčky, a také do většího modulárního brzdného účinku.

Vyšší bezpečnost a ještě hladší jízdu zajišťují velká přední kola o průměru 13 palců.

Verze a barvy

Nové Piaggio MP3 je k dispozici ve třech různých verzích: vedle Piaggio MP3 400 HPE s elegantním a oblíbeným vzhledem přichází Piaggio MP3 400 HPE Sport, které se vyznačuje drsnějšími a sportovnějšími detaily a systémem Piaggio MIA v sériové výbavě. Vrcholný model nabídky, Piaggio MP3 530 HPE, je k dispozici výhradně v jedinečném paketu Exclusive.

Piaggio MP3 400 HPE

Dvě elegantní metalická barevná provedení s lesklým povrchem charakterizují nejklasičtější výbavový balíček této řady. Piaggio MP3 400 HPE je k dispozici ve verzích Nero Cosmo a Grigio Cloud v kombinaci s černým sedlem s černým a šedým prošíváním a grafitově šedými ráfky kol. Paket doplňuje vnější matná šedá povrchová úprava a vnitřní povrchová úprava (rámeček přístrojové desky, palubní deska) v hřejivém chromu, hřejivé saténově matné chromové barvě.

Piaggio MP3 400 HPE Sport

Piaggio MP3 400 HPE Sport je k dispozici ve čtyřech barevných provedeních: Nero Meteora, Bianco Luna, Grigio Titanio a Arancio Sunset Matt, přičemž všechny barvy přichází v kombinaci s černě lakovanými ráfky kol a černým sedlem s kontrastním červeným prošíváním. Sportovní vzhled podtrhují další červené detaily, jako jsou pružiny předních a zadních tlumičů a prvky na ráfcích kol. Lesklá černá barva na vnějších površích včetně přední masky vytváří další výrazný kontrast, zatímco vnitřní povrchové úpravy (rámeček přístrojové desky, palubní deska, lišty na středovém tunelu) jsou v matně šedé barvě. Součástí standardní výbavy jsou přední brzdové kotouče s vlnitým okrajem a podlaha s hliníkovými vložkami.

Piaggio MP3 530 HPE Exclusive

Piaggio MP3 530 HPE v bohaté výbavě přichází ve čtyřech polomatných barevných provedeních – Blu Oxygen Matt, Grigio Titanio, Nero Meteora a Grigio Cloud Matt – v kombinaci s rafinovanými detaily v bronzové barvě na ráfcích kol, na krytu převodovky a na prošívání sedadel. Paket doplňují grafitově šedé ráfky kol, vnější matně šedá povrchová úprava a vnitřní povrchové úpravy (rámeček přístrojové desky, palubní deska, pruhy na středovém tunelu) v hřejivém chromu. Součástí sériové výbavy jsou přední brzdové kotouče s vlnitým okrajem a podlaha s hliníkovými vložkami.

CENY KOMPLETNÍ ŘADY PIAGGIO MP3 NA ČESKÉM TRHU:

  • PIAGGIO MP3 300 – 168 900 Kč

  • PIAGGIO MP3 300 SPORT – 172 900 Kč

  • NOVÉ PIAGGIO MP3 400 HPE RST – 249 900 Kč

  • NOVÉ PIAGGIO MP3 400 HPE SPORT RST – 269 900 Kč

  • NOVÉ PIAGGIO MP3 530 HPE EXCLUSIVE – 319 900 Kč

Komentáře (0)

K článku nejsou žádné komentáře

Přidejte komentář

  1. Komentář píšete jako host. Zaregistrujte se, nebo se přihlašte k Vašemu účtu.
0 znaků
Opište text z obrázku níže

Nejnovější komentáře

V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...
Dobrá zpráva, Jackovi fandím už moc dlouho a myslím, že si to zaslouží Snad nebude zbrklej a nebud...