web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Nová Aprilia SX 125 a RX 125

Modely Aprilia SX a RX 125 tvoří nejmladší generaci výjimečně úspěšné historie značky Aprilia v off-roadových závodech. Během let si tyto lehké a výkonné motocykly vybudovaly skvělou pověst extrémně zábavných strojů pro každodenní použití na silnicích i nejnáročnějších off-roadových cestách. Dva vstupní modely do světa Aprilia nyní prošly modernizací designu, výbavy a motoru s cílem nabídnout ještě lepší požitek z jízdy každému, kdo uchopí jejich řídítka.

  • MALÉ FUNBIKY Z NOALE JSOU PO MODERNIZACI JEŠTĚ ZÁBAVNĚJŠÍ A BEZPEČNĚJŠÍ
  • NOVÝ, VÝKONNĚJŠÍ A SILNĚJŠÍ MOTOR SPLŇUJÍCÍ EMISNÍ NORMU EURO 5
  • MLADÝM A NÁROČNÝM SPORTOVNÍM JEZDCŮM NABÍZÍ APRILIA SX A RX 125 ŠPIČKOVÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI
  • DVA VELMI OSOBITÉ MOTOCYKLY NEJVYŠŠÍ ÚROVNĚ VÝKONU I DESIGNU

Jak je zvykem, modely SX a RX 125 sdílí stejný technický základ, ale jejich charaktery odlišuje rozdílné zaměření pro různé vášně: SX 125 je supermotard od Aprilie, určený pro zábavu na silnici a závodní trati; model RX 125 je zaměřený více na off-road a připravený zdolat každý typ terénu. Oba modely jsou určeny mladým a náročným jezdcům, a to nejen pokud jde o výkon, ale také v oblasti designu a bezpečnosti při každodenním ježdění.

Sedmnáctipalcová kola obutá do sportovních pneumatik činí na silnici z modelu Aprilia SX jeden z nejefektivnějších motocyklů kubatury 125, jehož rychlost a lehkost je etalonem jízdních vlastností, a to hlavně díky modernizovanému motoru s nejlepším výkonem ve své třídě. Celkový dojem dotváří design inspirovaný motocykly Aprilia, které udávají nové trendy ve světě off-roadu.

Aprilia RX je určena off-roadovým nadšencům. Kola v typických endurových rozměrech (21” vpředu a 18” vzadu) jsou obuta do terénních pneumatik a dávají jasně najevo poslání modelu RX: Neohroženost a absolutní kontrolu nad každým terénem.

Design

Aprilia byla první značkou, která představila unikátní a inovativní design jednoduchých motocyklů jako jsou motardy a endura. Modely SX a RX zaujmou především díky tomu, že jejich design slouží funkčnosti. Celkovému vzhledu byla věnována velká pozornost: Rám, stejně jako motor, kyvná vidlice, kola a hliníková řídítka jsou nalakovány atraktivním černým leskem, zatímco profil palivové nádrže je nový. Barevné provedení Rally Tribute, které charakterizují typické barvy z historie off-roadových úspěchů značky Aprilia, je rovněž nové. Pod sedlem je úložný prostor, do kterého lze připojit USB konektor (jako jedno z dostupných příslušenství).

V duchu své zásady vyrábět moderní motocykly, které jsou univerzální a praktické při každodenním použití, vybavila Aprilia modely SX a RX sofistikovaným, kompaktním, moderním a přehledným digitálním přístrojovým panelem, který nabízí více základních funkcí. Nyní se může pochlubit cestovním deníkem s možností zobrazení maximální rychlosti a dvou denních počítadel kilometrů, která ukazují ujetou vzdálenost během vyjížděk.

Motor

V obou modelech se představuje nový motor s nejlepšími výkonovými parametry ve své kategorii. Kapalinou chlazený jednoválec se čtyřventilovým rozvodem je kompletně předělaný v oblasti termodynamiky, má novou hlavu, která přináší nový tvar spalovací komory, nové sací a výfukové kanály a novou iridiovou zapalovací svíčku. Nové jsou rovněž vačkové hřídele s agresivnějším časováním ventilů, stejně jako hrníčková zdvihátka a pružiny. Nový design dostal také celý sací systém včetně zcela nového filtru. Vstřikovací jednotka je nyní umístěna výše, aby vzduch proudil do hlavy válce přímější cestou. Kompletně předělaný je výfukový systém, který dostal účinnější katalyzátor a novou ocelovou koncovku vyzdobenou logem Aprilia. Křivka točivého momentu je nyní ještě strmější a maximální výkon nastupuje v nižších otáčkách, což mimo jiné umožnilo snížit spotřebu paliva, spolu s vyladěným elektronickým motormanagementem nové řídící jednotky Marelli MIUG4 ECU. Na silnici se to projeví citlivější reakcí na otočení plynu, větší zábavou při sportovní jízdě a snazší ovladatelností při jízdě po městě i v terénu.

Architektura podvozku

V zájmu dokonalé bezpečnosti se modely Aprilia SX a RX pyšní špičkovým odpružením a bezkonkurenčním brzdovým systémem s ABS, který nabízí výjimečný, dokonale dávkovatelný brzdný účinek, větší bezpečnost a lepší účinnost. Aprilia je první značkou, která v tomto segmentu představuje ABS Bosch s režimem anti roll-over, fungujícím na předním kole, jenž na jedné straně zaručuje přesnost a naprostou kontrolu při brzdění a zároveň reguluje zdvihání zadního kola při tvrdém brzdění. Přední kotouč modelu SX o průměru 300 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem doplňuje vzadu 220 mm kotouč, vybavený rovněž plovoucím třmenem. Model RX se pyšní dvěma efektními zubatými kotouči o průměru 260 mm vpředu a 220 mm vzadu, které zřetelně připomínají závodní svět.

Bytelný dvojitý rám z ocelových trubek doplňuje velkoryse dimenzované odpružení: výkonná 41mm obrácená teleskopická vidlice nabízí zdvih 240 mm. Dlouhá zadní kyvná vidlice optimalizuje trakci; zdvih kola 210 mm zajišťuje tlumič monoshock s progresivním přepákováním.

Motocykly pro znalce, jako jsou SX a RX, potřebují špičkové komponenty; obzvlášť u kol jsou klíčovými prvky odolnost a lehkost. Aprilia RX používá prestižní vyplétané ráfky s černě eloxovanými náboji. Aprilia SX má rovněž vyplétané ráfky, v tomto případě 17palcové a v širších rozměrech, obuté do širších sportovních pneumatik - 100/80-17" a 130/70-17" – které zajišťují maximální přilnavost za každých podmínek.

Aprilia RX 125 se prodává v barevném provedení Silver Speedway a nové grafické variantě Rally Tribute, zatímco model SX 125 zdobí agresivní barevné provedení Red Raceway.

Tabulka s technickými parametry:

Aprilia SX 125 a RX 125 – Technické údaje

Typ motoru

Čtyřtaktní jednoválec DOHC, 4 ventily, kapalinové chlazení

Vrtání a zdvih

58 x 47 mm

Zdvihový objem motoru

124,2 cm3

Kompresní poměr

12,0~12,6 : 1

Maximální výkon

11 kW při 10 000 ot. za min

Maximální točivý moment na klikové hřídeli

11,2 Nm při 8 000 ot. za min

Zapalování

Elektronická řídící jednotka ECU Magneti Marelli MIUG4 ø 32 mm

Startér

Elektrický

Mazání

Olejová lázeň

Převodovka

6 rychlostí, převodové poměry:

1. 11/33

2. 15/30

3. 18/27

4. 20/24

5. 25/27

6. 23/22

Spojka

Vícelamelová v olejové lázni

Primární převod

Ozubená kola, poměr: 29/69

Sekundární převod

Řetěz, převodový poměr:

SX: 13/62

RX: 13/69

Podvozek

Dvojitý rám z ocelových trubek

Přední odpružení

Převrácená vidlice Ø 41 mm, zdvih 240 mm

Zadní odpružení

Ocelová kyvná vidlice, tlumič monoshock s progresivním přepákováním, zdvih kola 210 mm

Brzdy

SX:

Přední: kotouč z nerezové oceli Ø 300 mm a plovoucí třmen

Zadní: kotouč z nerezové oceli Ø 220 mm a plovoucí třmen

RX

Přední: kotouč Ø 260 mm a plovoucí třmen

Zadní: kotouč Ø 220 mm a plovoucí třmen

Pancéřové brzdové hadice.

Kola

SX: Přední: 2.5 X 17" zadní: 3.5 X 17”

RX : Přední: 1.85 X 21" zadní: 2.15 X 18”

Pneumatiky

SX: Přední: 100/80 – 17” zadní 130/70 -17”

RX : Přední: 90/90 – 21” zadní 120/80 -18”

Rozměry

Max. délka: 2075 mm (RX 2145 mm)

Max. šířka: 820 mm

Rozvor: 1425 mm (1430 mm)

Max. výška: 1140 mm (RX 1180 mm)

Výška sedla: 880 mm (RX 905 mm)

Hmotnost

134 kg (pohotovostní hmotnost s plnou nádrží)

Spotřeba (metoda WMTC)

2,6 l/100 km

Emise CO2 (metoda WMTC)

60 g/km

Objem palivové nádrže

7 litrů

Nejnovější komentáře

Zajímavý, za mě do lesa a přírody elektromotorky určitě dávají smysl 👍
V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...