Jakub Kornfeil: Utrpěl jsem bod

I v posledním závodě své premiérové sezóny, jenž se jel na okruhu Ricarda Torma kousek od Valencie, získal mladíček Jakub Kornfeil bodový výsledek. Nicméně dle jeho vlastních slov, jej spíše „utrpěl“.

 Zcela určitě to nebyl závod dle představ českého teenagera, neboť v úvodních kolech nezaznamenal potřebný postup vpřed, tak jak si po včerejší kvalifikaci přál. Navíc za slunečného a velmi příjemného podzimního počasí Jakub nedokázal udržet ani tempo se skupinkou, v níž se rozdával mnohem větší příděl bodů, tudíž byl celý závod z jeho strany vlastně osamocenou jízdou až do cíle, kde byl po technických výpadcích a pádu jednoho ze soupeřů před ním klasifikovaný jako patnáctý. Tenhle jeden jediný bod však rozhodl o tom, že v tabulkový souboj s Němcem Schrőtterem o sedmnáctou příčku v celkové klasifikaci dokázal uhájit. Mezi nováčky mu pak za 27 bodů nasbíraných v průběhu celé sezóny patří celkově třetí místo.

 

Valencia_ned_race_125_395Valencia_ned_race_125_042

Jakub Kornfeil: „S dnešním závodem nemůžu být vůbec spokojený, protože jsem rozhodně čekal víc. Chtěl jsem víc tahat, ale prostě to nějak více nešlo. Ráno ve warm upu toi docela klouzalo a v samotném závodě jsem pak měl i dojem, že motorce do výkonu ještě něco jaksi chybělo. Třeba například ve včerejší kvalifikaci jela motorka podstatně lépe a dnes ji ve vyšších otáčkách postě nějaký ten výkon chyběl. Po docela dobrém startu jsem ovšem nezvládl úvodní dvě kola tak, jak bych potřeboval a po pár dalších kolech za zády Grotzkého jsem nedokázal udržet ani jeho tempo. Na rovince mi vždycky strašně ufoukl. To byla myslím chyba, protože následných dvacet kol jsem jel úplně sám a byl to takový závod „o ničem“. V každém případě jsem rád aspoň za ten jeden bod, který jsem s přispěním soupeřů „vybojoval“, a to tak, že jsem v posledním okruhu předjel Angličana Webba, kterému upadla koncovka výfuku. Se svým výkonem však rozhodně spokojený nejsem. Měl jsem jet rychleji, nicméně dneska mi to prostě líp nešlo. Závěrem sezóny bych chtěl poděkovat celému týmu, všem svým sponzorům a celé mojí rodině za podporu.“


Prasklý šroub v polovině dnešní kvalifikace nejnižší motocyklové kubatury, v níž se zítra ve Valencií bude rozhodovat o posledním letošním titulu mistra světa, zhatil snahu Jakuba Kornfeila o nejlepší kvalifikační výsledek v sezóně 2010.

Až z dvacáté příčky startovního roštu odstartuje Jakub Kornfeila do závěrečného závodu své první kompletní sezóny. Na závěr nováčka čeká velmi těžká bitva a prokousávání se polem soupeřů za dalším bodovým výsledkem.

 

 

 

Valencia_pat_125_vol_130Valencia_pat_box_214

Jakub Kornfeil: „Včerejší výsledky opravdu nestály za nic moc. Změnili jsme něco na nastavení a i já sám jsem od prvního kola dnešního ranního tréninku věděl, že to bude podstatně lepší. Motorka seděla tak jak měla, i výkonově jela dobře a nijak mi nevadilo, že jsem byl dvacátý, protože na první patnáctku jsem ztrácel úplné nic. Věřil jsem si tak i do kvalifikace a už od jejího prvního kola jsem začal jet ve velmi rychlém a pro mne pohodovém tempu a byl jsem tak stále okolo 10 -12.místa. Bez jakýchkoliv problémů jsem se dokázal udržet zcela běžně lepších a zkušenějších soupeřů a v jejich závěsu zajet i čas 1.42,7 sek., tehdy jsem ovšem ještě netušil, že je to moje poslední rychlé kolo v kvalifikaci. Vzápětí jsem se rozhodl, že přidám ještě další rychlé za Švýcarem Krummenacherem. Možná by se to i podařilo, protože rozjeté bylo až po třetí mezičas dobře, nicméně při výjezdu na cíl jsem si všiml, že mi stříká voda z pravé strany motocyklu. Zprvu jsem si myslel, že mám prasklý chladič, nestačil jsem v tom kalupu ani zahnout do boxů, nicméně na konci rovinky, kterou jsem projel na neutrál setrvačností , jsem pak následně motocykl odstavil a po dosti metrech tlačení si pro ni mechanici doběhli. Zjistili, že praskl jeden ze šroubů na válci a přes jednu z prasklých přepážek se dostala voda až k samotnému pístu. Snažili se to s maximálním nasazením spravit, motocykl se však již natočit nepodařilo. I přes krátký čas na trati jsem se svým výkonem spokojený, protože jsem nejen sobě, ale i ostatním dokázal, že dokážu jet s těmi rychlejšími. Mrzí mne, že jsem nezajel lepší čas třeba dříve, protože stát na gridu vepředu by bylo jistě výhodou. Zítra mi tak nezbývá než to tam od prvního a druhého kola zkusit „poslat“, protože s těmi rychlejšími se jet dá a stále je ještě o co bojovat.“