Možná si říkáte, co dělá článek z ženevského autosalonu na motocyklovém internetovém portálu? Ne nebojte, nebudeme zde psát o automobilech, ale chceme vám přinést pár postřehů z této výstavy, které se týkají něčeho mezi - tříkolek, protože i něco málo z této branže tam bylo k vidění.
Velmi zajímavý projekt byl k vidění na stánku vystavovatele Autobau Romanshorn. Vedle šíleného futuristického konceptu sportovního automobilu, stála mírně v pozadí zajímavá předělávka motocyklu Yamaha XJ6N. Namísto klasických předních teleskopických vidlic byla osazena zajímavým modulem s dvěma koly, takže to vlastně byla taková tříkolka. Celkem zajímavý nápad, který zachovává téměř vše na motocyklu původní, pouze se bez nějakého vrtání či svařování namontuje jiný předek.
Dalším zástupcem byla již v dnešní době celkem známá tříkolka Can-am. K vidění byla v obou provedeních – vzhledově sportovnější Can-am Spyder RS a cestovanější Can-am Spyder RT. Can-am je osazen motorem Rotax (V-twin) o objemu 998ccm a výkonu 106hp při 8500RPM. Zrychlení z 0 na 100km/h zvládá podle údajů výrobce za 4.5s. Can-am disponuje také velmi zajímavými bezpečnostními systémy: ABS, SCS (kontrola stability) a TCS (kontrola trakce). Na přání může být dodán také s poloautomatickým řazením pomocí páček na řidítkách. Can-am je vlastně docela zajímavá věcička – dobře vypadá a používá velmi pokrokovou techniku, která zajišťuje vysokou úroveň kontroly nad vozidlem.
Letošní Ženeva opět ukázala, že patří k nejlepším motoristickým veletrhům na světě. A jak jste se mohli přesvědčit, tak i něco ze světa, který balancuje na pomezí motocyklů, bylo též k vidění.