web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Nové provedení Moto Guzzi V7: Návrat legendárního sportovního modelu

Legendární jméno se vrací s nejdynamičtější a technologicky nejvyspělejší V7 všech dob: dvě přední kotoučové brzdy, obrácená vidlice, inerciální platforma a speciální sportovní jízdní režim.

Moto Guzzi V7, která v roce 2027 oslaví šedesáté výročí od uvedení prvního modelu z roku 1967, zůstává ryzím ztělesněním DNA Moto Guzzi – autentickým motocyklem plným charakteru. Tento italský klenot se neustále vyvíjí, ale stále ctí svou tradici.

Od svého znovuzrození v roce 2008 kráčí Moto Guzzi V7 po cestě neustálé evoluce a těší se rostoucí oblibě u širokého a rozmanitého publika. Po významné modernizaci v roce 2021, kdy byl představen motor o objemu 850 cm3, nabízí řada Moto Guzzi V7 pro rok 2025 pozoruhodná stylová a technická vylepšení a vítá zpět legendární jméno. Vedle známých modelů V7 Stone a V7 Special debutuje nová Moto Guzzi V7 Sport jako dosud technologicky nejvyspělejší V7.

Ikonický příčně uložený vzduchem chlazený motor V-Twin s pohonem, kardanem, jedinečná konfigurace ve světovém měřítku, nyní splňuje novou emisní normu Euro 5+ a prošel výraznými vylepšeními, včetně implementace víceúrovňového ovládání plynu Ride-by-Wire. Tato inovace umožňuje preciznější a přizpůsobitelnější dávkování výkonu a zahrnuje tempomat již ve standardní výbavě. Výkon motoru vzrostl o 4 %, ale především posílená a plynulejší křivka točivého momentu přináší okamžitě znatelné výhody ve všech podmínkách jízdy.

Nová Moto Guzzi V7 Sport kombinuje ikonický styl s moderními technologickými inovacemi. Jako nejdynamičtější a nejpokročilejší V7, která kdy byla vyrobena, je vybavena novými obrácenými vidlicemi, dvojitými předními kotoučovými brzdami, speciálním jízdním režimem Sport a inerciální platformou pro vylepšenou kontrolu trakce a funkcí náklonového ABS.

Jedinečný styl dotažený do posledního detailu

Stylistická vyváženost modelu V7 je mistrovskou kombinací dědictví Moto Guzzi a moderní motocyklové technologie, která je dále zdokonalena detaily, jež zdůrazňují jeho čisté, základní linie a potvrzují dojem vysoce kvalitní konstrukce.

Kovová nádrž o objemu 21 litrů, největší ve své třídě, dává vyniknout válcům 90° V-Twin motoru. Nové boční panely, kratší zadní blatník a agresivnější konfigurace výfuku dodávají modelu V7 štíhlejší, dynamičtější vzhled.

Pečlivé zpracování se promítá i do detailů, jako je ergonomicky tvarovaný klíček zapalování se stylizovaným logem orla.

V7 Special sice zůstává věrná duchu původního modelu s elegantním vzhledem bohatým na chromované prvky, ale nyní je vybavena full LED osvětlením, které nahradilo analogovou přístrojovou desku a halogenový světlomet, a má denní svícení ve tvaru orla Moto Guzzi, spolu s digitální přístrojovou deskou, která byla dříve k vidění na modelu V7 Stone.

Jednoduchý kulatý LCD displej, který je součástí standardní výbavy všech modelů, je nyní opatřen přehlednou grafikou a dalšími funkcemi, jako jsou zobrazení jízdního režimu a rychlost nastavená tempomatem. V7 Sport navíc nabízí ukazatel hladiny paliva.

Každá verze sdílí stejný designový jazyk, ale uchovává si svou jedinečnou osobnost. To je patrné i na novém modelu V7 Sport, který vyniká množstvím specifických prvků a dedikovaných povrchových úprav, včetně nově navržených sportovních kol z lehkých slitin, hliníkových držáků světlometu, zpětných zrcátek na koncích řídítek, horního držáku řídítek, hliníkových vložek na bočních panelech a sportovního sedla s červeným prošíváním.

Nejvýkonnější a nejefektivnější motor v historii modelu V7

Dvouválcových motorů existuje na světě mnoho, ale pouze jeden podélně uložený V-Twin vytvořený v roce 1967 vizionářskou myslí inženýra Giulia Cesara Carcana. Díky svému jedinečnému uspořádání válců je nedílnou součástí designu motocyklu a podobá se autentickému dílu moderního umění.

Architektura motoru zůstává ikonická: 90° příčně uložený V-Twin, vzduchem chlazený, s rozvodem OHV s vahadly a dvěma ventily na válec – to je hrdá tradice z Mandella. Objem činí 853 cm3 s poměrem vrtání a zdvihu 84 x 77 mm.

Tento nejvýkonnější a nejúčinnější motor v historii modelu, který splňuje normy Euro 5+, je srdcem nové řady V7. Maximální výkon se zvýšil o 4 %, z 65 k při 6 800 ot./min na 67,3 k při 6 900 ot./min. Ještě výrazněji vzrostl točivý moment ze 73 Nm při 5 000 ot./min na 79 Nm při 4 400 ot/min, přičemž 95 % točivého momentu je k dispozici při 3 500 ot./min. To znamená mnohem pružnější dodávku výkonu, zejména v nízkých a středních otáčkách, což zvyšuje komfort a potěšení z jízdy při každodenním dojíždění a dodává vzrušení při dynamické jízdě.

Řídicí jednotka motoru poprvé využívá elektronické víceúrovňové ovládání Ride-by-Wire s jednou 52mm škrticí klapkou, které nahrazuje tradiční lankem ovládanou škrticí klapku. Tento systém umožňuje precizní otevírání škrticí klapky, což optimalizuje celkovou účinnost a spotřebu paliva, zatímco Ride-by-Wire umožňuje pohodlné elektronické nastavení parametrů, například kontroly trakce MGCT a odezvy plynu, prostřednictvím jízdních režimů. Všechny modely nabízí jízdní režimy ROAD a RAIN, zatímco SPORT byl vyvinut speciálně pro model V7 Sport.

Zavedení systému Ride-by-Wire také umožnilo použití agresivnějších profilů vaček řídících zdvih ventilů, což zvýšilo výkon.

Další vylepšení zahrnují zvýšení objemu airboxu o 27 % a zlepšení chlazení pístů prostřednictvím zdokonaleného systému mazání pomocí olejových trysek, který přispívá k vysoké spolehlivosti motoru, a to i při zvýšených výkonnostních parametrech. Výfukový systém byl také optimalizován pro plynulejší křivku točivého momentu a je vybaven třetím lambda snímačem, který splňuje nové požadavky normy Euro 5+.

Další výjimečné prvky motoru, jako je ventilový rozvod s rolnami na válečkových ložiscích, hliníkové zdvihátka a lehké písty s čepy o průměru 20 mm, zůstávají nezměněny. Motor Moto Guzzi označovaný jako „small block“ je rovněž úsporný a konstrukčně minimalizuje třecí ztráty (rozvodový systém s tyčkami a vahadly je jedním z nejúčinnějších v minimalizaci třecích ztrát výkonu) a nepotřebuje chladicí čerpadlo ani dlouhé rozvodové řetězy či řemeny.

Suchá spojka obsahuje zesílený přítlačný talíř a výkonnou spojkovou lamelu; trojitý drážkový synchronizační systém snižuje hlučnost při řazení a vůli v převodech, zejména při zařazení první rychlosti. Konečný převod zahrnuje robustní kardanový hřídel s dvojitým kloubem a robustním šikmým ozubením, což zajišťuje odolnost a spolehlivost při přenosu vysokého točivého momentu dvouválce.

Kompletní elektronika pro snadnou, zábavnou a bezpečnou jízdu

Nová Moto Guzzi V7 nabízí ještě rozsáhlejší sadu elektronických funkcí, které zlepšují zážitek z jízdy při každodenním používání, na cestách i při dynamické jízdě. Elektronické ovládání plynu Ride-by-Wire přináší výhodu jízdních režimů, které mají za cíl učinit jízdu snadnější a bezpečnější.

Každý jízdní režim má specifické kalibrace pro MGCT (Moto Guzzi Traction Control, která je volitelně deaktivovatelná) a přizpůsobenou odezvu plynu. ABS systém je dvoukanálový systém Continental, který je trvale aktivní na obou kolech. Jezdec si jednoduše vybere preferovaný režim a může si být jistý, že výrobce pro každý jízdní režim připravil optimální elektronická nastavení.

Pro modely V7 Stone a V7 Special jsou k dispozici následující dva jízdní režimy:

  • ROAD: určen pro plynulou a pohodovou jízdu. Poskytuje mírnou úroveň kontroly trakce MGCT a progresivní odezvu plynu.

  • RAIN: ideální pro jízdu na mokrém povrchu se sníženou přilnavostí, čímž zajišťuje maximální bezpečnost. Tento režim nabízí nejvyšší úroveň kontroly trakce a jemnější odezvu plynu.

U modelu V7 Sport však elektronika dosahuje nové úrovně díky implementaci šestiosé inerciální platformy. Systém využívá interní akcelerometry a gyroskopy k detekci polohy motocyklu vůči vozovce, zaznamenává a zpracovává údaje o jízdě a zasílá data do řídicí jednotky ECU. Díky tomu umožňuje ještě přesnější a jemnější řízení elektronických systémů, aktivuje funkce Cornering ABS a Cornering Traction Control, které regulují brzdný a akcelerační výkon motoru v závislosti na úhlu náklonu, čímž zvyšují bezpečnost a jízdní výkon.

Dodatečný jízdní režim SPORT, speciálně vyvinutý pro V7 Sport, nabízí minimální zásahy kontroly trakce, aby podpořil vzrušující jízdu na suchém asfaltu s vyšší mírou bezpečnosti. Tento režim obsahuje mapu motoru s živější a dynamičtější odezvou plynu. ABS, optimalizované v náklonech, je aktivní na obou kolech.

Všechny modely V7 mají tempomat jako standardní výbavu, což jezdci umožňuje udržovat nastavenou rychlost. Aktivace systému je jednoduchá, stačí stisknout a podržet příslušné tlačítko na levé straně řídítka.

Rám navržený pro maximální požitek z jízdy, dále zdokonalený pro V7 Sport

Zkušenosti značky Moto Guzzi s navrhováním skvěle konstruovaných rámů jsou legendární. Příjemné jízdní vlastnosti modelu V7 mají dlouhou tradici: v roce 1970 si policejní oddělení LAPD (Los Angeles Police Department) vybralo model V7 Police, což dokazuje, že značka ovládá dynamiku motocyklu i na mezinárodní úrovni.

Ocelový rám si zachovává klasickou konstrukci dvojité kolébky s odnímatelnými částmi a charakteristickým rozložením hmotnosti, které se v posledních letech stalo typickým znakem tohoto modelu. Již tak úspěšné trojúhelníkové uspořádání sedlo-řídítka-stupačky zůstává nezměněno a díky nízkému sedlu a dobře umístěným hliníkovým stupačkám zajišťuje pohodlí jezdcům všech velikostí.

Co se týče odpružení, modely V7 Stone a V7 Special si zachovávají tradiční teleskopickou vidlici o průměru 40 mm, zatímco V7 Sport představuje novou obrácenou vidlici s průměrem 41 mm a nastavitelným předpětím, což zdůrazňuje sportovnější a dynamičtější zaměření tohoto modelu. Lehké paprskové ráfky z hliníkové slitiny, které jsou specifické pro model V7 Sport a o 1,8 kg lehčí než u modelu V7 Stone, přispívají ke zlepšení ovladatelnosti.

Velkoryse dimenzované dvojité tlumiče s možností nastavení předpětí zajišťují pohodlnou jízdu i na nerovném povrchu. Nabízejí progresivní a kontrolovanou odezvu za všech podmínek, a to i se spolujezdcem na palubě.

Nový model V7 Sport přináší také vylepšený brzdový systém pro trvale silný brzdný účinek i při dynamické jízdě. Vpředu jsou dva 320mm plovoucí kotouče z nerezové oceli spárované s monoblokovými radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo, které jsou ovládány citlivějším hlavním brzdovým válcem.

Brzdový systém u modelů V7 Stone a V7 Special zůstává beze změny. Je vybaven jedním 320mm předním kotoučem se čtyřpístkovým třmenem Brembo, který zajišťuje spolehlivé a citlivé brzdění v každé situaci. Všechny modely mají zadní 260mm kotouč s dvoupístkovým třmenem.

Verze a barvy

Moto Guzzi V7 Stone

V7 Stone je nejvíce eklektická a minimalistická verze modelu s 850cm3 motorem, vyráběná v italském Mandellu. V souladu s nedávnou tradicí nenabízí žádné chromované detaily. Místo toho sází na matně černý lak, který působí temně, a sedlo je vybaveno popruhem pro spolujezdce. Boční panely zdobí nové logo, které ladí se šestipaprskovými litými koly.
V7 Stone je k dispozici ve dvou výrazných saténových barvách: Nero Ruvido a Blu Profondo.

Moto Guzzi V7 Special

V7 Special se nejvíce blíží duchu původního modelu. Je klasická a elegantní, s mnoha chromovanými detaily a dodává se ve dvou výrazných lesklých provedeních: Nero Smeraldo a Bianco 1969. Paprsková kola mají leštěné ráfky a černé náboje. Stejně jako ostatní verze je vybaven kulatým digitálním displejem a LED světlometem s denním svícením ve tvaru orla Moto Guzzi, orámovaným chromovaným rámečkem.

Model V7 Special je také vybaven opracovanými žebry chlazení válců speciálním černým sedlem.

Moto Guzzi V7 Sport

Nový model V7 Sport je zepředu okamžitě rozpoznatelný díky technickým prvkům, jako jsou obrácená vidlice a dvojité přední brzdové kotouče, které spolu s šestipaprskovými koly s novým sportovním designem působí na první pohled dynamičtěji.

Nechybí ani řada jedinečných detailů, jako jsou propracované hliníkové držáky světlometů, hliníkové vložky na bocích a na zakázku navržená horní objímka řídítek s laserem vyrytým logem V7 Sport.

Zrcátka na konci řídítek umocňují elegantnější vzhled, zatímco černé sedlo zdobí sportovní červené prošívání.

Model V7 Sport je k dispozici ve dvou barvách: Verde Legnano, klasický odstín z prvního modelu V7 Sport, a Grigio Lario v pastelovém provedení.

Originální příslušenství Moto Guzzi: široká nabídka pro každou potřebu

Již tak rozsáhlá nabídka originálního příslušenství pro Moto Guzzi V7, navržená pro zábavné a bezpečné přizpůsobení motocyklu s důrazem na pohodlí a funkčnost, byla dále rozšířena.

Mezi hlavní novinky v bohatém katalogu patří:

Měkké brašny: Černé boční brašny s logem Moto Guzzi a elegantními ocelovými přezkami dodávají motocyklu jedinečný vzhled a zvyšují jeho všestrannost. Součástí je voděodolný obal.

Tvarované boční kufry: Tyto pevné boční kufry dokonale zapadají do designu motocyklu. Jsou mimořádně praktické a lehké, s celkovou kapacitou 42 litrů. V balení jsou voděodolné vnitřní tašky.

Tankvak a zadní brašna: Praktický a stylový tankvak s objemem 10 litrů je opatřen popruhy pro upevnění a dokonale ladí s designem motocyklu. Je ideální pro uložení často používaných věcí, jako jsou peněženka nebo mobilní telefon. Průhledná voděodolná kapsa umožňuje navigaci pomocí telefonu. Ve stejném stylu je zadní brašna, snadno namontovatelná a rozšiřitelná z 7,5 na 10 litrů.

Stylové sedlo: Nové stylové sedlo rozšiřuje již tak širokou nabídku sedel pro V7 a vyniká elegantním prošíváním a rafinovaným vzorem.

Vyhřívané gripy: Navržené tak, aby ladily s estetikou motocyklu, nové vyhřívané gripy jsou nastavitelné ve třech úrovních intenzity, což zajišťuje pohodlí i v chladnějším počasí.

Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) (pouze V7 Sport): Zobrazuje tlak v pneumatikách na přístrojovém panelu a upozorní, pokud hodnoty klesnou pod optimální úroveň.

Chrániče nádrže: Měkké gumové chrániče s logem Moto Guzzi, které chrání nádrž před poškrábáním a opotřebením.

Hliníkový držák řídítek: Na horní objímce řídítek z černého hliníku je uprostřed stylizovaný orel.

Hliníkové kryty vstřikovačů: Krytky vstřikovačů z broušeného hliníku propůjčují mechanice V7 rafinovanější a elegantnější vzhled.

Nová řada Moto Guzzi V7 zahrnuje také dvě nové řady technického oblečení: MG Contrail Line, která klade důraz na autentický vzhled kombinující technickou funkčnost s osobitým stylem, a MG Groundspeed Line, která nabízí oblečení sportovnějšího, dynamičtějšího vzhledu.

Přilba MG Contrail: Tato jet přilba kombinuje styl, pohodlí a ochranu. Elegantní bílá skořepina s jednoduchou, čistou grafikou vytváří nadčasový design vhodný pro každou příležitost. Nastavitelný sluneční štít zajišťuje optimální viditelnost za všech podmínek.

Kožená bunda MG Contrail: Kožená bunda s ležérním, ale zároveň elegantním střihem je ideální pro ochranu při jízdě, aniž by jí chyběl styl. Vyrobena z hovězí kůže a vybavena odnímatelnou vnitřní vrstvou.

Kožené rukavice MG Contrail: Tyto rukavice z perforované kůže jsou perfektní pro jízdu ve městě i mimo něj. Díky nastavitelnému pásku na suchý zip zajišťují ochranu s vyztužením na kloubech a dlaních.

Džíny MG Contrail: Slim-fit džíny navržené pro nošení na motorce i mimo ni. Vysoce kvalitní strečová látka s prvky Cordura poskytuje vždy pohodlí a ochranu. Chrániče kolen jsou nastavitelné a snadno vyjímatelné.

Bunda MG Groundspeed Sport Air-Tex: Vyrobena z lehkého, oděru vzdorného materiálu, takže je ideální na cesty v mírnějších teplotách. Jsou v ní certifikované chrániče na ramenou a loktech, což představuje perfektní kombinaci stylu a funkčnosti.

Rukavice MG Groundspeed Air: Navržené pro maximální ochranu i v teplejším počasí, v moderním designu a umožňující ovládání dotykových zařízení díky speciálnímu materiálu na ukazováčku. Jsou zesílené na dlani a nastavitelné na zápěstí pomocí pohodlného pásku na suchý zip.

Moto Guzzi V7: Technické specifikace

Motor

Podélně uložený vidlicový dvouválec 90°, dva ventily na válec, vzduchem chlazený, Ride-by-Wire

Rozvody

Dva ventily z lehké slitiny ovládané vahadly

Zdvihový objem

Vrtání

Zdvih

853.4 cm3

84 mm

77 mm

Koncový převod

Kardanový pohon

Převodovka

6stupňová

Maximální výkon na hřídeli

49.5 kW (67.3 k) při 6 900 ot./min

Maximální točivý moment na hřídeli

79 Nm při 4 400 ot./min

Rám

 

Rozvor

Závlek

Úhel řízení

Dvojitá kolébka s odnímatelnými částmi, vyrobená z ALS oceli

1 450 mm

104 mm

28°

Přední odpružení

 

Hydraulická teleskopická vidlice, Ø 40 mm

- V7 Sport: 41mm obrácená hydraulická vidlice s nastavitelným předpětím

Zdvih předního odpružení

138 mm

Zadní odpružení

 

 

Zdvih zadního odpružení

Kyvná vidlice z lehké slitiny se dvěma tlumiči s nastavitelným předpětím

 

120 mm (zdvih tlumiče 98 mm)

Přední brzda

Plovoucí nerezový kotouč 320 mm, třmen Brembo se čtyřmi protilehlými písty

V7 Sport: dvojitý plovoucí nerezový kotouč, Ø 320 mm, monoblokový třmen Brembo se čtyřmi diferenciálně a protilehle umístěnými písty

Zadní brzda

Nerezový kotouč 260 mm s plovoucím dvoupístkovým třmenem

Přední kolo

18" z lehké slitiny (Special: drátěné), pneumatika 100/90

Zadní kolo

17" z lehké slitiny (Special: drátěné), pneumatika 150/70

Výška sedla

780 mm

Kapacita palivové nádrže

21 litrů (rezerva 4 litry)

Pohotovostní hmotnost*

218 kg (Sport 220 kg; Special 223 kg)

 

(V souladu s normami VO (EU) 168/2013, se všemi provozními kapalinami, standardní výbavou a nádrží naplněnou alespoň na 90 % využitelné kapacity)

Spotřeba (cyklus WMTC)

4,9 l/100 km

Emise CO₂ (cyklus WMTC)

116 g/km

Nejnovější komentáře

Zajímavý, za mě do lesa a přírody elektromotorky určitě dávají smysl 👍
V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...