Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Novinky u Vespy: Nová Vespa GTV, Primavera a 946 10° Anniversario

Vespa překvapuje modelem GTV, nejautentičtějším sportovním modelem všech dob. Jako další je exploze barev v kombinaci s nadčasovými tvary Primavery: vzniká nová speciální řada Color vibe a nakonec Vespa 946 10° Anniversario je poctou budoucím trendům roku 2023, se speciálním barevným provedením.

Nová Vespa GTV

Vespa GTV je neobyčejnou kombinací legendy a moderny: nízký světlomet a odkrytá trubková řídítka doplňují zcela nové sportovní prvky a hi-tech výbava a společně tvoří dosud nevídanou Vespu!

Nový digitální přístrojový panel, světla kompletně osazená led a bezklíčový systém. Motor 300 hpe s výkonem více než 23 koní je nejsilnější pohonnou jednotkou v dějinách značky Vespa

Vespa GTV je od svého zrodu v roce 2006 ambasadorem nejčistšího klasicismu v rámci rodiny Vespa díky nízkému světlometu „faro basso“, umístěnému na předním blatníku, a odkrytým trubkovým řídítkům, která odkazují na styl nejznámějších modelů minulosti.

Na EICMA 2022 se představuje Vespa GTV ve zcela revolučním designu, který si zachovává základní rysy původu legendy, ale kombinuje je s ultra moderním technologickou výbavou a zcela novými sportovními prvky. Výsledkem je mimořádné spojení tradice a moderny, klasicismu a agresivity, které se projevuje v nejautentičtější sportovní Vespě všech dob.

Nová Vespa GTV je poháněna silným jednoválcem 300 hpe (High Performance Engine) se čtyřmi ventily, kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním paliva. S výkonem 17,5 kW (23,8 k) jde o nejsilnější motor, jaký Vespu kdy poháněl.

Autentický styl, ještě sportovnější charakter

Nová Vespa GTV má ještě sportovnější charakter a vyznačuje se množstvím zásadních designových vylepšení, představených dříve u řady GTS, s ještě pečlivějším zaměřením na detaily a konstrukční kvalitu, které ji povyšují na bezkonkurenční úroveň.

Přední světla jsou nyní kompletně osazena LED, včetně charakteristického nízkého světlometu, zatímco nový přístrojový panel si zachovává elegantní kruhový tvar, ale je již plně digitální, což je řešení, které umožňuje plně využít funkce nabízené systémem konektivity Vespa MIA. Ten je k dispozici jako volitelné příslušenství.

Přístrojový panel je na řídítkách upevněn pomocí originální konzoly a obklopuje jej malý, ale agresivní štít s očividnou inspirací ve světě závodů. Je vylepšený o tři horizontální průduchy a lakováný oranžovou barvou, která se zároveň objevuje v grafice a kontrastních detailech Vespy GTV.

Nepřehlédnutelnou „kravatu“ uprostřed přední kapotáže zdobí sportovní detaily a oranžové lemování. Nový je také pětipaprskový design ráfků kol, lakovaných matnou černou barvou s oranžovou grafikou.

Dalším charakteristickým prvkem Vespy GTV je jednomístné dvoubarevné sedlo v závodním stylu. Jeho zadní část je připravena na montáž pevného krytu barevně sladěného s kapotáží, který připomíná typické kapoty závodních Vesp. Kryt je k dispozici jako volitelné příslušenství. V každém případě je sedlo homologované pro jízdu ve dvou a vyznačuje se dostatkem prostoru i pohodlí. Jeho styl podtrhuje technická grafika a kontrastní oranžové prošívání na okrajích.

Celkový vzhled modelu Vespa GTV vyniká matně černou povrchovou úpravou, která pokrývá rám dolního světlometu a rámeček zadního světlometu, ozdobnou lištu podél obvodu karoserie, madlo a stupačky spolujezdce, kryt koncovky výfuku, zpětná zrcátka a držák a rámeček přístrojového panelu.

Nová Vespa GTV se dodává ve speciálním barevném provedení Beige Avvolgente Opaco s kontrastní oranžovou grafikou vedenou šikmo přes boční panely.

Hi-tech výbava

Vespa GTV přebírá technologie a cestovatelské ambice nedávno modernizované řady Vespa GTS, slavné „Vespone“. Proto typicky dokonalou Vespa ergonomii umocňuje pohodlí velké kapotáže; přirozená poloha sedla umožňuje dokonalou kontrolu nad skútrem a zajišťuje absolutní pohodlí i na dlouhých trasách.

Pohodlí a praktičnost zvyšuje použití bezklíčového systému, který umožní nastartovat bez nutnosti vkládat klíč do zámku. Na vnitřní straně kapotáže je praktický ovladač místo klasické skříňky zapalování se zámkem. Pro nastartování vozidla stačí jej jednoduše stisknout a otočit do polohy ON. Motor se spouští obvyklým způsobem pomocí tlačítka umístěného na pravém ovládacím bloku.

Použití nových digitálních LCD přístrojů umožňuje zobrazení velkého množství cestovních informací (maximální rychlost, průměrná rychlost, okamžitá spotřeba, průměrná spotřeba, dojezd a stav nabití baterie), stejně jako všechna upozornění na hovory, zprávy a hudbu, pokud je skútr připojen k chytrému telefonu prostřednictvím systému VESPA MIA (k dispozici jako volitelné příslušenství).

USB zásuvka je součástí standardní výbavy a nachází se v přihrádce na vnitřní straně kapotáže, zatímco úložný prostor pod sedlem je vybaven podložkou a praktickým osvětlením.

Pokud jde o bezpečnost, standardní výbava zahrnuje elektronickou kontrolu trakce ASR a protiblokovací brzdový systém (ABS).

Nová Vespa primavera color vibe

Eklektická dvoubarevná kombinace se mísí s černými detaily a exkluzivními tyrkysovými ráfky a vytváří tak jedinečnou hru kontrastů.

Vespa Primavera je mladou a svěží duší značky Vespa: je ikonou i experimentátorem, modelem s nadčasovým stylem a předchůdcem trendů. Světoběžník, který se na veletrhu EICMA 2022 představí v ještě pestřejším a vyzývavějším hávu.

Zrodila se nová Vespa Primavera Color Vibe, speciální řada, která je poctou barevnému a bezstarostnému vesmíru značky Vespa. Vespa Primavera Color Vibe se vyznačuje speciálním dvoubarevným lakováním: karoserie, která je k dispozici v oranžové barvě Arancio Colour Vibe a bílé Bianco Colour Vibe, je kombinována se stupačkou v barvě Ottanio, což je tyrkysový odstín s výrazným charakterem.

Originální "barevná skvrna", lemovaná černými kontrastními prvky, prochází přes celou karoserii skrze grafiku na bocích. Typická "kravata" na štítu a exkluzivní ráfky kol, vyrobené exkluzivně pro tuto verzi, jsou taky zbarvené ve speciálním odstínu Ottanio.

Výbavu, která je dalším důkazem eklekticismu značky Vespa, doplňují černé sportovní detaily: rámečky předních a zadních světel, ozdobné lišty po obvodu štítu, ozdoba na předním blatníku, kryt tlumiče a pružina předního kola, madlo pro spolujezdce a kryt tlumiče výfuku. Sedlo je černé s antracitovým prošíváním.

Vespa Primavera Color Vibe je k dispozici ve verzích 50 a 125 cm3, přičemž objem motoru je na bocích vyznačen oranžovou barvou.

Vespa 946 10° Anniversario

Vespa 946, vytvořená v roce 2013 a pokračující v odkazu humanistického přístupu k designu, v němž je lidská postava zároveň tvůrcem i středobodem nápadu, je nyní symbolem značky Vespa pro nadcházející generace. Je to mistrovské dílo italského řemesla, které se nyní stalo skutečným sběratelským artiklem, jenž se formuje na specializované výrobní lince, připomínající spíše ateliér haute couture než továrnu.

Po deseti letech Vespa 946 debutuje ve speciální edici 10° Anniversario s exkluzivním barevným provedením, které je moderním pojetím klasické a pro Vespu ikonické zelené barvy. Jedná se o jemný a sametový odstín s nádechem dravosti, díky kterému je velmi originální. Není náhodou, že se tento odstín objevil jako trend v módních kolekcích pro jaro a léto 2023 na newyorském, londýnském a milánském týdnu módy. Tato barva působí na první pohled pastelově, ale s nasvícením pak získává na hloubce.

Všechny detaily modelu Vespa 946 10° Anniversario jsou vyrobeny s rafinovanou leštěnou povrchovou úpravou v teplých odstínech, počínaje paprskovými ráfky z hliníkové slitiny, jejichž lamely mají odkazovat na historickou bubnovou brzdu, kterou byly vybaveny první Vespy. Okraj ráfku je naproti tomu zelený, aby ladil s karoserií. Dvojitě čalouněné sedlo je černé s prošíváním a stejně jako rukojeti je ručně šité.

Vespa 946 10° Anniversario - Technologie

Tradice a inovace: Ocelová karoserie s hliníkovými prvky: řídítka, sedlo, boční panely, přední blatník, podpěry zpětných zrcátek.

Maximální bezpečnost: 220 mm dvojité kotoučové brzdy, dvoukanálový brzdový systém ABS, elektronický systém kontroly trakce ASR. Velká 12" kola, paprskové ráfky z hliníkové slitiny.

Ekologie a úspora: 3V motory o objemu 125 a 150 cm³, elektronické vstřikování, nejúspornější spotřeba paliva a snížení emisí ve své třídě.

Technologie a styl: LED světlomety se systémem rozptylu tepla, LED zadní světla a směrovky, víceúčelová přístrojová deska s LCD displejem.

Komentáře (0)

K článku nejsou žádné komentáře

Přidejte komentář

  1. Komentář píšete jako host. Zaregistrujte se, nebo se přihlašte k Vašemu účtu.
0 znaků
Opište text z obrázku níže

Nejnovější komentáře

V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...
Dobrá zpráva, Jackovi fandím už moc dlouho a myslím, že si to zaslouží Snad nebude zbrklej a nebud...