Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Novinky u Aprilie: Aprilia RS 660 Extrema a Projekt Aprilia Electrica

Na Eicma 2022 se představuje speciální verze nejprodávanějšího sportovního motocyklu: charakterizuje ji exkluzivní paket výbavy a sportovní synonymum v názvu. Výfukový systém SC project, karbonové komponenty, kryt zadního sedla a software pro obrácené řazení: RS 660 Extrema je nejsportovnější a nejlehčí model v řadě. Naproti tomu projekt Aprilia Electrica hledí do budoucnosti mobility mladých lidí. Inovativní vize touhy po svobodě a zábavě, v souladu se základními principy a hodnotami značky Aprilia. Hodnotami, které zůstanou základem všech modelů značky v blízké budoucnosti.

Aprilia RS 660 Extrema

Za velkým úspěchu modelu RS 660, prodávaného v 72 zemích a v současnosti nejprodávanějšího sportovního motocyklu v Evropě stojí projekt Aprilia 660, který umně interpretuje sportovní charakter inovativním a moderním způsobem prostřednictvím řady lehkých a výkonných motocyklů, stejně jako technické a elektronické prvky, běžně používané jen u modelů vyšších kategorií. Ty zkušeným jezdcům nabídnou vzrušení z jízdy, a zároveň zábavu při každodenním použití začínajícími jezdci.

Aprilia představuje model RS 660 Extrema, nejsportovnější verzi této aktuální modelové řady. Název připomíná Aprilii 125 Extrema, jeden z nejvýkonnějších a nejrychlejších osminkových modelů, vyráběný v letech 1992 až 1994.

Díky své vyladěné a nové standardní výbavě se RS 660 Extrema pyšní neuvěřitelnou pohotovostní hmotností 166 kg a mění standardy poměru hmotnosti a výkonu (ten je s hodnotou 100 koní nejvyšší ve své třídě), který je, jak známo, zcela zásadní pro zábavu na silnici i efektivní jízdu na okruhu.

Tohoto milníku se podařilo dosáhnout díky speciální standardní výbavě, která zahrnuje především nový a lehčí homologovaný výfukový systém SC Project s karbonovou koncovkou na pravé straně (a již ne pod motorem). Ten se dodává včetně držáku koncovky z černého eloxovaného hliníku, který umožňuje odmontovat stupačky spolujezdce, což přispívá k ještě nižší hmotnosti. K celkovému snížení hmotnosti pomáhá také přední blatník a klín pod motorem se zbrusu novým designem a z vysoce kvalitního karbonu.

Sportovní charakter RS 660 Extrema podtrhuje také kryt zadního sedla, který nahrazuje sedlo spolujezdce a umocňuje elegantní design zadní části. Sedlo spolujezdce se dodává s motocyklem, který je stále homologovaný pro jízdu ve dvou. Kromě standardní elektroniky modelu RS 660 (která zahrnuje kontrolu trakce, náklonové ABS, motorovou brzdu, mapy motoru a wheelie control – to vše nastavitelné) má RS 660 Extrema ve výbavě také software, který umožní nastavit quickshifter na obrácené řazení. To znamená, že převodovku lze na silniční nebo závodní řazení přenastavit zcela nezávisle, bez výměny jakéhokoli komponentu – což je ideální pro okruhové dny. Nové speciální bílé a červené provedení je očividně inspirováno sportem a přispívá k nezaměnitelnému vzhledu.

 

Projekt Aprilia Electrica

Projekt ELECTRICa představuje vizi značky Aprilia na téma mobilita pro nejmladší jezdce blízké budoucnosti. Je to okno, které se otevírá směrem k budoucnosti, je to kvalifikovaný a pečlivě promyšlený pohled dopředu, který Aprilia, coby značka nejvíce nakloněná experimentům, nabízí novým generacím, aby jim zaručila zábavu při jízdě na motocyklu v jakémkoli prostředí a bez jakýchkoli omezení.

Přesně tak, jako při představení platformy 660, která dokonale naplnila požadavky nejmladší generace motocyklových jezdců řadou výkonných, lehkých a zábavných – ale zároveň snadno dostupných – motocyklů, je ELECTRICa originálním a zcela novým projektem společnosti Aprilia věnovaným další generaci.

Projekt ELECTRICa využívá veškeré know-how mateřské skupiny Piaggio, která pracuje na elektrickém pohonu již od roku 1975 a během té doby představila celou řadu vozidel, jako je například MP3 Hybrid, první hybridní skútr na světě.

Obrovské možnosti, které přináší digitalizace a sociální sítě, vedou k všeobecným radikálním změnám životních návyků. Vzhledem k tomu, že stále větší množství aktivit lze provozovat na dálku, mění se i potřeby dojíždění. Neomezený pohyb ale zůstane nutností, zejména mezi nejmladšími lidmi. Vzrušující zážitek z jízdy, který může poskytnout pouze motocykl, nelze virtuálně nahradit ani reprodukovat. Projekt ELECTRICa je nový koncept – lehký motocykl s nulovými emisemi pro zábavnou a uspokojující jízdu, která poskytne maximální svobodu a potěšení z jízdy i při používání ve městech budoucnosti. Ani tam zábava a svoboda jízdy nebudou smět chybět a vždy budou základními hodnotami všech strojů vyrobených Aprilií, továrnou na špičkové sportovní motocykly.

Vzhled je nezaměnitelný zejména zepředu, kde vyniká moderní pojetí trojitého světlometu, typického pro všechny Aprilie, který vyniká výraznými sportovními liniemi. Snadnou ovladatelnost zaručují kompaktní rozměry a malá výška sedla, ale také nízká hmotnost a ovládací prvky obou brzd na řídítkách, které usnadňují přechod ze skútrů.

Elektromotor je umístěn ve střední části a pohání řetězový sekundární převod. Bezklíčový systém, LCD přístrojový panel a ráfky generující zvuk tu zastupují technologie zaměřené na praktičnost i aktivní bezpečnost, což je oblast, ve které vždy byla Aprilia průkopníkem a stále patří mezi světovými výrobci na špičku.

Komentáře (0)

K článku nejsou žádné komentáře

Přidejte komentář

  1. Komentář píšete jako host. Zaregistrujte se, nebo se přihlašte k Vašemu účtu.
0 znaků
Opište text z obrázku níže

Nejnovější komentáře

V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...
Dobrá zpráva, Jackovi fandím už moc dlouho a myslím, že si to zaslouží Snad nebude zbrklej a nebud...