web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Premiéra nových modelů Harley-Davidson® Pan America™ 1250 a Pan America™ 1250 Special

Motocykl Harley-Davidson Pan America™ je všestranný stroj pro jezdce, kteří chtějí cestovat i za hranice zpevněných silnic. Tento robustní, výkonný a technologicky vyspělý univerzální stroj je od základů postavený tak, aby dával jezdci jistotu a posiloval požitek z dobrodružství, ať tě cesty zavedou kamkoli.

Harley-Davidson plně využil své špičkové designové a konstruktérské dovednosti a vytvořil modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special, úplně nové motocykly kategorie adventure touring, oba se špičkovými komponentami a funkcemi, úžasným výkonem a inovativními technologiemi.

„Už od svého zrodu před více než stoletím, kdy velkou část cest tvořily jen trochu upravené vyjeté koleje, Harley-Davidson podporoval dobrodružství. Proto jsem hrdý na to, že mohou představit model Pan America jako první motocykl kategorie adventure touring, který byl navržen a postaven v Americe,“ řekl Jochen Zeitz, předseda, prezident a generální ředitel Harley-Davidson. „Modely Pan America vyzařují ten pravý cestovatelský přístup, sdílený jezdci z USA i z celého světa, kteří chtějí poznávat svět ze sedla motocyklu.“ Stejně cestovatelskou vášeň sdílí také herec a ambasador naší značky, Jason Momoa, který se připojil k našim kreativcům a pomáhá představit dobrodružnou podstatu modelu Pan America celému světu.

Modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special používají nový dvouválcový V-Twin Revolution® Max 1250 s potenciálem až 150 koní, kapalinovým chlazením a zdvihovým objemem 1 250 cm3. Motor nabízí sílu v širokém rozsahu otáček s výraznou výkonovou špičkou ve vysokých otáčkách. Kvůli minimalizaci celkové hmotnosti motocyklu (Pan America 1250 má provozní hmotnost 245 kg, Pan America 1250 Special 258 kg) je motor Revolution Max nosnou součástí rámu. (Kompletní technické údaje viz samostatná tisková zpráva k motoru Revolution Max 1250)

Modely Pan America jsou vybavené řadou technologií pro lepší zážitek z jízdy, včetně několika elektronicky řízených jízdních režimů a sady asistenčních systémů Cornering Rider Safety Enhancements. Tato široká nabídka funkcí zajišťuje, aby výkon motocyklu vždy odpovídal dostupné trakci během akcelerace, zpomalování a brzdění. Model Pan America 1250 Special je vybavený elektronicky nastavitelným semiaktivním předním a zadním odpružením. Jako první v motocyklové oblasti je model Pan America vybaven systémem adaptivního řízení výšky ARH (Adaptive Ride Height). Tento revoluční systém odpružení automaticky upravuje výšku motocyklu mezi nízkou polohou při stání a optimální jízdní výškou, když je motocykl v pohybu.

Designové a konstruktérské týmy Harley-Davidson úzce spolupracovaly při návrhu a pečlivém dolaďování modelů Pan America™ 1250 a Pan America™ 1250 Special, hlavní vizí přitom stále byla dokonalá funkčnost. Stejně jako u kvalitního víceúčelového nástroje i u těchto modelů Harley-Davidson® forma těsně následuje funkci. Od pohodlných řídítek až po integrované úchyty zavazadel nebo vodorovný světlomet pro lepší osvětlení při jízdě v terénu, tady všude je patrné, že funkce definuje styl. Modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special se inspirovaly duchem americké off-roadové všestrannosti a vizuálně se odlišují od ostatních strojů kategorie adventure touring. Jejich design věrně odráží jejich kvalitu.

Dealeři Harley-Davidson® pro modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special nabízejí širokou škálu příslušenství včetně tří odolných zavazadlových systémů a kompletní jízdní výbavy pro muže i ženy, kterou jsme vyvinuli ve spolupráci s uznávaným evropským výrobcem motocyklového oblečení, značkou REV’IT!. (Viz samostatná tisková zpráva s detaily o oblečení a příslušenství)

Modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special dorazí na dealerství Harley-Davidson v červnu 2021.

Model PAN AMERICA 1250

Harley-Davidson® Pan America 1250 je odolný, výkonný a technologicky vyspělý univerzální stroj pro jezdce, kteří vyhledávají dobrodružství. Nabízí výborné jízdní vlastnosti, intuitivní řízení a dobrou ovladatelnost i v těch nejobtížnějších podmínkách.

Optimalizovaný podvozek

Architektura, volba materiálů a optimalizace všech komponent motoru i celého motocyklu se soustředila na výkon a minimalizaci hmotnosti, s cílem dosáhnout optimální poměr síly a váhy. Motor tvoří nosnou součást rámu, takže nebylo nutné použít tradiční rám. Tři samostatné prvky – přední rám, středový rám a podsedlový rám – jsou upevněny přímo na pohonnou jednotku. Tato konstrukce snižuje hmotnost motocyklu a ve výsledku dává pevný a tuhý rám, který přispívá k precizní ovladatelnosti. Litá hliníková kyvná vidlice minimalizuje podíl neodpružených hmot. Podvozek má rozvor 1580 mm, ideální pro cestování (zvláště se spolujezdcem a zavazadly) i obratnost, která je potřeba pro manévrování v terénu.

Litá hliníková kola (o průměru 19 palců a 17 palců vzadu) mají pevnou, ale zároveň lehkou konstrukci a jsou určená na silnice i na nezpevněný povrch, například šotoliny polní a lesní cesty. Harley-Davidson úzce spolupracoval s výrobcem Michelin, aby pro modely Pan America společně vyvinuli pneumatiky Scorcher Adventure přesně podle požadavků cestování ve stylu adventure touring. Pro jezdce, kteří vyžadují razantní jízdu a maximální trakci v terénu budou u našich dealerů prostřednictvím nabídky originálních dílů a příslušenství Harley-Davidson® k dispozici také pneumatiky Michelin Anakee Wild.

Brzdy Brembo®

Harley-Davidson a Brembo pro modely Pan America™ společně připravili zcela nový brzdový systém, který jezdci poskytne skvělou odezvu brzd a perfektní výkon. Nové radiální čtyřpístkové brzdiče monoblock (30 mm) plně využívají všechny výhody použitých materiálů a vyznačují se větší pevností a sníženou celkovou váhou. Dvojité přední brzdové kotouče mají průměr 320 mm, zadní kotouč má průměr 280 mm. Odlehčený pístek přední brzdy má nastavitelný chod brzdové páčky.

Nastavitelné odpružení

Model Pan America 1250 má prémiové plně nastavitelné přední a zadní odpružení s možností úpravy předpětí pružiny a komprese/odskoku tlumení. Zdvihy odpružení vepředu a vzadu jsou 190 mm. Přední odpružení zajišťuje obrácená vidlice SHOWA® 1x1 o průměru 47 mm. Zadní odpružení je SHOWA® se samostatnou nádržkou a hydraulickým nastavením předpětí pružiny. Zadní odpružení používá systém přepákování, který poskytuje progresivní odezvu v celém rozsahu zdvihu a zajišťuje pohodlí a dobré vedení na silnici, současně podporuje špičkové vlastnosti při off-roadové jízdě.

Dotykový displej

Zobrazení všech údajů a funkcí infotainmentu zprostředkuje naklápěcí 6,8palcový dotykový displej TFT (technologie Thin-Film-Transistor s výbornou kvalitou obrazu a vysokým kontrastem). Displej je krytý antireflexním sklem, aby umožňoval lepší sledování za všech světelných podmínek. Dotykové ovládání displeje je deaktivováno, když je motocykl v pohybu, ale jezdec může pomocí ručních ovladačů ovládat celou řadu funkcí na displeji i za jízdy. Přístrojový displej podporuje zobrazení infotainmentu z mobilního zařízení jezdce s podporou Bluetooth, včetně přenosu telefonních hovorů a hudby. Navigaci zajišťuje bezplatná aplikace Harley-Davidson® App pro iOS nebo Android. (Kompletní údaje viz samostatná tisková zpráva k technické výbavě Pan America 1250/Special)

Bezpečnostní systémy Cornering Rider Safety

Model Pan America 1250 je vybavený sadou asistenčních systémů Cornering Rider Safety, která má za úkol dávat jezdci větší jistotu v nepříznivých podmínkách a pomáhá mu bezpečně zvládnout neočekávané situace. Použité systémy jsou elektronické a využívají nejnovější technologie řízení brzd a pohonné jednotky. Náklonová technologie používá jednotku měření inerciálních sil (IMU) a k dosažení optimálního účinku zasahuje odlišným způsobem, když je motocykl v náklonu, v porovnání se vzpřímenou pozicí. Sada Cornering Rider Safety Enhancements pro model Pan America 1250 zahrnuje: Systém propojených brzd C-ELB (Cornering Enhanced Electronically Linked Braking), náklonový systém C-ABS (Cornering Enhanced Antilock Braking System), náklonovou kontrolu trakce C-TCS (Cornering Enhanced Traction Control System), systém C-DSCS (Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System) a asistenta rozjezdu do svahu (Hill Hold Control). (Kompletní údaje viz samostatná tisková zpráva k technické výbavě Pan America 1250/Special)

Jízdní režimy

Nastavitelné jízdní režimy elektronicky ovládají výkonové charakteristiky motocyklu a míru intervence ze strany asistenčních technologií. U základního modelu je k dispozici pět režimů (4 předprogramované a jeden s možností vlastního nastavení). Model Pan America™ 1250 Special má dva další režimy, které si může vlastník sám nakonfigurovat. Předprogramované jízdní režimy pro modely Pan America 1250 obsahují režimy Road, Sport, Rain, Off-Road a Off-Road Plus. Každý jízdní režim se skládá ze specifické kombinace nastavení nástupu výkonu, brzdění motorem, systému C-ABS (Cornering Enhanced Antilock Braking System) a systému C-TCS (Cornering Enhanced Traction Control System). Jezdec může pomocí tlačítka MODE na pravé rukojeti řídítek změnit aktivní jízdní režim za jízdy i po zastavení, s určitými výjimkami. (Kompletní údaje viz samostatná tisková zpráva k technické výbavě Pan America 1250/Special)

Další vlastnosti a funkce modelu Pan America™ 1250

• Lehký a pevný výfukový systém je vyrobený z nerezové oceli třídy 304 a splňuje globální emisní standardy (včetně Euro V) a hlukové předpisy, aniž by to jakkoli snižovalo jeho odolnost, výkon a prožitek jezdce. Katalyzátor je umístěný v těsné blízkosti motoru, takže může mít minimální velikost i hmotnost a současně odklání nadbytečné teplo stranou od jezdce. Dvojice tlumičů – jeden pod motorem a druhý na pravé straně motocyklu – zajišťuje potřebný objem výfukové soustavy a umožňuje efektivní tlumení zvuku s minimálním zpětným odporem, což má pozitivní vliv na celkový výkon. Výfukový systém je konstruován tak, aby ponechával volný prostor pod motorem a snižoval možnost poškození při off-roadové jízdě a současně neomezoval úhel náklonu.
• Přední část sedla určená pro jezdce má dvě polohy, nízkou a zvýšenou, takže si jezdec může motocykl lépe přizpůsobit podle svých potřeb. K úpravě nastavení výšky sedla nejsou potřeba žádné nástroje. Výška nezatíženého sedla je 868 mm v nižší poloze a 894 mm ve vyšší poloze.
• Větrný štít má čtyři polohy v rozmezí 46 mm, které je možné měnit jednou rukou pomocí páčky u displeje, takže si každý jezdec může zvolit optimální polohu podle své výšky postavy a prostředí.
• Součástí standardní výbavy je tempomat.
• Lehká hliníková nádrž o objemu 21,2 litrů podporuje velký dojezd. Plnicí víčko nádrže je umístěné v přední části, takže i po nasazení většiny tankvaků bude umožňovat přístup při tankování i bez snímání tankvaku. Tvar palivové nádrže umožnil optimalizovat airbox a sání motoru, které se nacházejí pod nádrží.
• Model Pan America™ 1250 má LED osvětlení s výrazným designem a výborným výkonem, klade přitom důraz ne velkou odolnost a optimální osvětlení při jízdě v terénu. Světlomet Daymaker® Signature LED byl konstruován pomocí nové technologie fotometrické analýzy a poskytuje výjimečně kvalitní osvětlení s dokonale rovnoměrným kuželem světla bez jakýchkoli rušivých mezer.
• Přední směrovky jsou umístěné tak, aby byly při off-roadové jízdě chráněné rámem.
• Barevné provedení: Černá Vivid Black, šedá River Rock Gray + Medallion
• Cena: 411 182 Kč, včetně DPH (černá Vivid Black) dle aktuálního kurzu 22. 2. 2021

Model PAN AMERICA 1250 SPECIAL

Model Pan America 1250 Special je prémiový motocykl adventure touring vybavený následujícími dalšími exkluzivními funkcemi:

• Semiaktivní přední a zadní odpružení se systémem řízení zátěže VLC (Vehicle Loading Control)
Model Pan America™ 1250 Special je vybavený elektronicky nastavitelným semiaktivním předním a zadním odpružením. Na základě dat ze senzorů v motocyklu tento systém odpružení automaticky řídí tlumení podle převažujících jízdních podmínek a charakteru jízdy. Komponenty odpružení dodala firma SHOWA, řídicí software byl vyvinutý přímo společností Harley-Davidson. Systém řízení zátěže VLC (Vehicle Loading Control) sleduje hmotnost jezdce, spolujezdce a zavazadel a vybere optimální dráhu odpružení pomocí automatického nastavení předpětí zadní pružiny. Výška nezatíženého sedla je 848 mm v nižší poloze a 874 mm ve vyšší poloze. (Kompletní údaje viz samostatná tisková zpráva k technické výbavě Pan America 1250/Special)

• Systém sledování tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System)
Systém TPMS zobrazuje aktuální tlak v přední a zadní pneumatice na barevném displeji a v případě nízké hodnoty tlaku zobrazí indikátor s upozorněním na nutnosti kontroly tlaku. Udržování správného tlaku v pneumatikách je důležité pro chování vozidla i životnost pneumatiky.

• Centrální stojan
Centrální stojan udržuje zaparkovaný motocykl ve svislé poloze. Motocykl postavený na centrální stojan vyžaduje méně plochy než při zaparkování pomocí bočního stojánku, což se hodí v omezeném garážovacím prostoru. Stojan také zvedne zadní kolo nad zem, což usnadňuje údržbu a případnou výměnu kola, doma i na cestách.

• Pedál zadní brzdy s několika polohami
Pedál zadní brzdy je možné bez pomocí nástrojů překlopit do jiné výšky, která podporuje lepší ovládání a pohodlí při jízdě ve stoje ve stupačkách. Řízení se stáním ve stupačkách může v terénu zlepšit ovladatelnost i výhled jezdce na cestu.

• Ochranný rám
Ochranný trubkový rám kryje chladič a podepírá motocykl při případném pádu na bok.

• Hliníkový ochranný kryt
Tento odolný ochranný kryt chrání klikovou skříň motoru před nárazy.

• LED adaptivní světlomet Daymaker® Signature
Adaptivní technologie světlometu Daymaker® pomocí dat z jednotky IMU systému ABS sleduje úhel náklonu motocyklu a automaticky směruje přídavné osvětlení na vnitřní stranu zatáček. Díky tomu osvětluje ty části vozovky, které by jinak s LED světlometem bez této technologie zůstaly ve tmě. To pomáhá zvýšit jistotu jezdce při jízdě v noci.
• Obsahuje tři LED prvky pro každou stranu, uložené nad hlavním reflektorem světlometu Daymaker.
• Adaptivní světelné prvky se rozsvítí postupně podle úhlu náklonu motocyklu: 8, 15 a 23 stupňů.
• Adaptivní prvky ale nejsou aktivovány pouhým zapínáním a vypínáním, jsou rozsvěcovány průběžně, takže je přídavné osvětlení progresivní a působí plynule.
• Tento systém je funkční, když je světlomet v režimu potkávacích nebo dálkových světel.

• Vyhřívané rukojeti a chrániče rukou
Oba tyto prvky poskytují dodatečný komfort za jízdy v chladném počasí. Vyhřívané rukojeti mají tři stupně nastavení teploty, které lze přepínat pomocí tlačítka na rukojeti řídítek.

• Tlumič řízení
Tlumič řízení zlepšuje dynamický výkon během agresivní jízdy v terénu.

• Volitelné tovární příslušenství: Adaptivní řízení výšky
Harley-Davidson je první značkou, která v motocyklovém odvětví nabízí tuto technologii. Adaptivní řízení výšky ARH (Adaptive Ride Height) je volitelné vybavení, dostupné pouze pro model Pan America™ 1250 Special. Adaptivní řízení výšky dává jistotu v různých situacích tím, že sníží výšku sedla po zastavení, ale nijak neomezuje světlou výšku motocyklu za jízdy.

Tento revoluční systém odpružení automaticky upravuje výšku motocyklu mezi nízkou polohou při stání a optimální jízdní výškou, když je motocykl v pohybu. Umožňuje jezdci snadno nasednout na motocykl Pan America 1250 Special s jistým došlápnutím oběma nohama na zem po zastavení díky snížení výšky sedla o 2,5 až 5 cm (v závislosti na automatickém nastaveném předpětí zadní pružiny, které určuje výšku za jízdy). Výška nezatíženého sedla je 830 mm v nižší poloze a 856 mm ve vyšší poloze. Systém ARH zachovává všechny funkce semiaktivního předního a zadního odpružení.

• Systém ARH nijak nezkracuje dráhu zdvihů odpružení – neustále je k dispozici plný rozsah zdvihů – a neomezuje úhel náklonu, světlou výšku ani kvalitu jízdy.
• K dispozici jsou čtyři volitelné podrežimy adaptivního řízení výšky ARH:
 - Automatický režim, Auto: Systém určí, jak rychle má snížit odpružení, na základě intenzity předchozího brzdění, aby bylo odpružení po zastavení motocyklu plně snížené.
 - Režimy krátké či delší prodlevy, Short Delay/Long Delay: V těchto režimech je funkce snížení opožděná, dokud motocykl úplně nezastaví, takže je při jízdě nízkou rychlostí udržována plná jízdní výška, například při manévrování na parkovací místo.
 - Uzamčený režim, Locked: Systém adaptivního řízení výšky bude stále udržovat běžnou jízdní výšku a po zastavení neklesne. Tento režim si může zvolit třeba vysoký jezdec, který nepotřebuje snížení pomocí systému adaptivního řízení výšky po zastavení, nebo při off-roadové jízdě, kdy je požadována plná výška podvozku i při nízkých rychlostech.

• Volitelné tovární příslušenství: Bezdušová kola s výpletem
Kola s výpletem používají nerezové dráty, vedené po stranách hliníkového ráfku mimo patku pneumatiky. Tato kola mají z pohledu jezdce při jízdě off-road několik výhod oproti litým kolům.
 - Tato konstrukce umožňuje použít bezdušové pneumatiky, takže odpadá hmotnost vnitřní duše.
 - Jednotlivé dráty je možné opravit i na cestě bez nutnosti demontáže kola z motocyklu a sundávání pneumatiky z ráfku.
 - Kola s výpletem mají robustní i moderní vzhled.

• Barevná provedení: Černá Vivid Black; šedá Gauntlet Gray Metallic; zelená Deadwood Green (k dispozici pouze na vybraných trzích); dvoutónová oranžová Baja Orange a bílá Stone Washed White Pearl. Všechny s grafikou Split Graphic
• Cena: 472 372 Kč, včetně DPH (černá Vivid Black) dle aktuálního kurzu 22. 2. 2021

Nejnovější komentáře

Zajímavý, za mě do lesa a přírody elektromotorky určitě dávají smysl 👍
V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...