Připadáte si již příliš staří na to, abyste řídili jednostopý stroj, který již při středních otáčkách rozduní široké okolí? Zároveň vás však nohy neposlouchají natolik, abyste došli do obchodu po svých, ale městskou hromadnou dopravu využívat nechcete? Pořiďte si motorizovaný invalidní vozík, který vás doveze, kam potřebujete a ve většině případů s ním dokonce můžete vjet i přímo do obchodu.
Zdroj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/
Nejčastěji jednomístné městské stroje, které skromně pomáhají lidem dojet do obchodu na čtyřech kolech, poháněné elektromotorem, který při vhodných povětrnostních podmínkách a správném sklonu vozovky atakuje rychlost 10km/h. Výhodou je možnost úpravy dle vlastních možností a chuti takže nechybí zpětná zrcátka, aby jejich uživatelé dobře viděli na kolonu, která se za nimi tvoří. Že tohle není nic pro vás? Podívejte se, s jakou mašinou kategorie invalidní vozík přišli dva Angličané.
Během závodu PokerStars 2014 ManxDrag and Drift konané při příležitosti každoročního závodu Isleof Man TT, kde se kromě závodů motorek, sprintů a smykování jelo i o rekordy do Guinessovy knihy, se se svým mazlíčkem představili David Anderson a MathewHine. Pochlubili se svým zeleným vozítkem, ovšem žádná žabka Kuňkalka to rozhodně není. Podívejte se.
Zdroj:
http://www.pokerstarsblog.com/2014/records-smashed-at-pokerstars-drag-and-drift-150903.shtml
Oba pánové se sami podíleli na úpravách, a že jich nebylo málo. Pod záštitou Andersonova Body Shopu z Ballasally modifikovali invalidní vozík o upravené chassis z motokáry, kterému přidali motor ze Suzuki Banditu, tedy 600 kubických centimetrů objemu a čisté síly. O zelenou nálepku pro životní prostředí se postará dělený výfuk a dvojitý karburátor. Vše je pěkně zabalené do třpytivě zelené hliníkové karoserie.
Suzuki Bandit, zdroj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/
Aby ovšem stále šlo zařadit jejich výtvor do kategorie invalidních vozíků, nesmí chybět sedačka s opěrkou zad, snížený prostor pro nohy téměř až nad zem a hlavně nákupní košík. Součástí je také plně funkční klakson.
Co tím pánové sledovali? Chtěli pokořit aktuálně platný rekord Dána Klause Petersena, který svým vozíkem překonal rychlostní hranici 82 mil za hodinu, tedy přes 130 km/h! Andersonův stroj pilotovaný mladíkem Hinem již během domácích neoficiálních testů překonal rekordní rychlost, když mu bylo naměřeno přes 107 mil za hodinu.
Celkem absolvovali během svého komisaři měřeného pokusu 4 jízdy, které jim po oficiálním vyhodnocení vyneslo rychlost 107,6 mil za hodinu, tedy 172 km/h. To vše zvládlo přibližně za 12 vteřin na čtvrt míli, tedy čtyřech stech metrech. Pro takové přibližovadlo velmi slušný výkon. Nemluvě o tom, že řidič ukočíroval svůj stroj i při ne příliš velké boční stabilitě, jak je vidět ve videu. Snahou do budoucna bude ještě trošku odtučnit vozítko o nepotřebné součástky a tím i kila a třeba i s přispěním lepšího paliva zlepšit tento již tak úctyhodný výkon.
Bohužel však tento téměř závodní monopost nemůže být připuštěn do běžného provozu, jelikož nemá přední brzdy a nemůže mu tak být vystaven technický průkaz. Pokud se budete poohlížet i vy po podobném stroji, přijďte se nejdříve podívat na každoroční setkání na Manu, kde se třeba dokážete inspirovat k lepší koupi, než co nabízí běžní prodejci. O skvělém zážitku z celého víkendu ani nemluvě.