Slavná éra rychlostních závodů v Lounech vyvrcholila v roce 1959. Na sedmikilometrové trati ve tvaru trojúhelníka se jelo mistrovství republiky. Okruh se čtyřmi zatáčkami a dlouhými rovinkami prověřoval rychlost a spolehlivost strojů obou našich tehdejších motocyklových továren…
V ulicích Městce Králového jedou v roce 1978 rychlé motocykly naposledy. Pořadatelé se další rok definitivně stěhují z města. Tentokrát na superrychlý okruh u obce Opočnice, kde konečně hostí naše nejlepší silniční jezdce v závodech mistrovství republiky..
V roce 1981 se na okruhu u Opočnice jel jeden ze závodů tehdejšího mistrovství republiky silničních motocyklů. V zatáčce " U trafostanice" je dobře vidět styl a technika jednotlivých závodníků tříd 125 a 250 ccm v sobotním tréninku..
Jeden z prvních motocyklových závodů na území našeho státu se jel v malé obci na Vysočině už v roce 1927. Závody o „Stříbrný triangl“ konané později na kratší trati byly vypsány také pro sajdkáry a automobily. Po válce tam pak motocyklové závody obnovil Svazarm Chotěboř..
Morbidelli je slavná italská značka, která vznikla díky velké lásce Giancarla Morbidelliho k závodním motocyklům. Firma začínala jako výrobce dřevoobráběcích strojů. Morbidelliho firma měla až 300 zaměstnanců, nicméně jeho největší vášeň byla u motocyklů a motocyklových závodů a tak použil všechny prostředky z podnikání k financování výroby závodních motocyklů a i k samotnému závodění. Největší úspěchy dosáhla firma ve třídě 125ccm, kde získala tituly mistra světa v letech 1976, 1977, 1978 a také ve třídě 250ccm v roce 1977.
AMK Městec Králové uspořádal v roce 1975 kromě dvou závodů ve městě ještě třetí - na přírodním okruhu u obce Činěves. Rychlou a členitou trať byli pořadatelé nuceni po dvou letech opustit kvůli výstavbě silničního obchvatu obce..
Největší mezinárodní silniční závody motocyklů těsně po válce se u nás jezdily v Táboře, na okruhu v Sezimově Ústí. V roce 1958 byla dráha prodloužena a kromě soustředění jezdců před sezónou se tam jezdily i závody o body do mistrovství republiky..
O motoristické burze nebo veteránském muzeu v Chotusicích u Čáslavi se můžeme dozvědět na internetu téměř vše jediným kliknutím myši. Na motocyklové závody pořádané v šedesátých letech minulého století se však už jaksi zapomělo…
Sedmdesátá léta byla pro československé motokrosaře doslova zlatá éra. Kromě úspěchů v závodech mistrovství světa se naši nejlepší motokrosaři Jaroslav Falta a Zdeněk Velký velmi úspěšně účastnily i motokrosových a superkrosových závodů po Americe. Na videu je vidět jízda Zdeňka Velkého při superkrosovém závodě v Americe v roce 1975. Zdeněk má startovní číslo 77.
Video z předválečného závodu v roce 1936 a z prvního poválečného ročníku v roce 1961. Na snímku je mimo jiné zachycen pád jezdce, po kterém dostala zatáčka před cílem své jméno. Miroslav Kudrnáč byl velmi nešetrným způsobem odnášen ze silnice.. Video režíroval a natočil p. Jaromír Dušek spolu s dalšími jedenácti členy automotoklubu Hořice..