Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Těžký byl pro Milana začátek závodění mezi nejlepšími českým a slovenskými jezdci té doby v rámci federálního mistrovství. Prasklá ojnice v Brně potom znamenala předčasný konec sezóny. Pozitivem byl alespoň stříbrný věnec ze závodu v Tachlovicích.

Nový motocykl Yamaha a výborně zajetý přeborový závod v Brně (2. místo) pomohl k dalšímu postupu – tentokrát již do Mistrovství ČSSR nejsilnější kubatury 500 ccm. Nebýt nečekaných technických závad, mohlo být těch věnců v roce 1988 víc...

Když jsme u Jana Novotného, bývalého továrního jezdce týnecké Jawy byli naposledy a domlouvali další návštěvu po zimě, ani ve snu nás nenapadlo, že se už nikdy neuskuteční. Na samém konci roku přišla velmi smutná zpráva.. 

Po naprosto nepovedené sezóně 1986 přišlo zlepšení a první postup - do Přeboru ČSR 350 ccm. Byl zahájen závodní provoz na novém autodromu v Brně, v kalendáři ale stále převažovaly přírodní okruhy. V tomto roce také začal závodit Martin Markalous; s jeho týmem jsme se spojili a jezdili na závody společně.

Slavkov a jeho okolí jsou známé především bitvou tří císařů v roce 1805. Další velké bitvy se zde odehrávaly i ve století dvacátém a to přímo v ulicích samotného města - při rychlostních motocyklových závodech jezdců moravského přeboru..

Hodně divoká a ve svém konečném výsledku nejméně povedená sezóna. Ani jeden závod Milan nedokončil buď pro technické závady anebo havárie. Přesto stále dál věří, že příští rok musí být lepší...

Přestupem Milana na vysokou školu do Moskvy, kde v té době pracovali jeho rodiče, byla naděje na slušné celkové umístění a případný postup pryč. Do Československa se dostal až v červnu. Mezitím se bez jeho účasti odjely čtyři mistrovské závody krajského přeboru A+B..

První rok závodění ve sdruženém krajském přeboru A + B ve třídě 250 ccm přinesl především technické problémy s motocyklem Jawa Junior, které vyplývaly z naší nezkušenosti. Většina závodů končila poruchou, přišlo ale také první umístění na stupni vítězů...

Geniální myšlenku propojit část staré a nové silnice za městem v silniční okruh realizovali členové místního AMK v roce 1981. S jedinečnou přírodní tratí, která vedla zcela mimo zástavbu, měli další velké plány. Kvůli nedostatku financí však tento pěkný okruh zanikl už po třech letech, škoda!

OnBoard video: Moravská Třebová

Stará část bývalého motocyklového okruhu u Linhartic pomalu zarůstá křovím. Projedeme si ho celý ve směru tak, jak se zde jely závody naposledy. Vzhledem ke svodidlům, které lemují hlavní silnici vyjímečně nezačneme od místa startu...

Nejnovější komentáře

Jeden z mála závodů u nás v Mostě a bude to německý mistrák.. Brzo u nás budou závodit němci častě...
ducatis55 napsal komentář k Závody motocyklů 1961
Nádhera Moc děkuji za úžasné čtení a přehled výsledků, rád vzpomínám na minulé časy (tedy jen co se...
kawas napsal komentář k Tenkrát v Dymokurech...
Ano, Dymokury se v tomto termínu jedou..
Věra Kostrounová napsal komentář k Tenkrát v Dymokurech...
Dobrý den, prosím o informaci zda závod silničních motorek 5.9.-6.9.2020 v Dymokurech se pojede nebo...