Sepang v roce 1999 opravdu nadchl motoristický svět, když poprvé představil tento nádherně navržený a ultra-moderní autodrom. Je známý především svojí architekturou a střechami nad hlavní tribunou, které připomínají květy ibišku.
Městec Králové - bývalá meka silničního motocyklového sportu v Čechách. Závodit se zde začalo v roce 1958 a to na okruhu přímo ve městě. Městečtí však pořádali závody i na dalších okruzích v okolí města: Činěves, Opočnice, Dymokury. Prostě závodit bylo vždycky kde a mnohdy i několikrát v roce… Představme si nyní původní okruh, který vedl ulicemi města.
Portugalský autodrom v Estorilu je plný kontrastů. I přes to, že má velmi dlouhou cílovou rovinku, tak je to nejpomalejší okruh v kalendáři závodů MotoGP.
Kdo hledá, najde. Motocyklové závody se v Litomyšli jezdily ve městě i na jeho okraji a to hned na několika verzích okruhů. V roce 1973 ale pořadatelé našli konečně ten správný. Silniční okruh mezi obcemi Morašice - Lažany byl jezdecky i divácky zajímavý a navíc kousek za městem. Vyvrcholení pěti ročníků přišlo v roce 1977 - jel se zde jeden z tehdejších vrcholů - Pohár míru a přátelství..
Pořadatelé v Litomyšli nikdy dlouho bez motocyklových závodů nevydrželi. Závodilo se s menšími přestávkami ve městě a jeho okolí od roku 1928 až do roku 1977. Připomeňme si teď okruhy na území města do roku 1970 a také jedinný ročník závodu Litomyšl - Strakov - Janov v roce 1971.
Donington Park je jeden z nejslavnějších a nejkrásnějších okruhů ve Velké Británii. Pojďme si ho nyní podrobně představit v prvním článku ze seriálu o světových autodromech.
Další silniční závod motocyklů do vrchu na území Prahy. Stromy, svodidla, hluboké srázy, obrubníky a skály místo únikových zón.. Zkrátka závodění jen na 70%. Slyšet rozléhající se zvuk závodních dvou nebo čtyřdobých motorů v lese, ale rozhodně stál za to!
Jen 3x se jel na náročném okruhu Tachlovického trojúhelníku, poblíž Prahy, silniční závod motocyklů. Poprvé tu v roce 1968 zvítězil František Šťastný ve dvou třídách. O celých 19 let později se jelo podruhé a naposled se v Tachlovicích závodilo v roce 1989. Stav silnice další pokračování na této pěkné trati bohužel nedovolil..
V letech 1982 - 1985 se v Chomutově jezdily silniční závody motocyklů na okruhu dálničního charakteru, na čtyřproudové silnici kolem městského lesoparku. Dlouhé, rychlé rovinky se střídaly s technickými partiemi..
V minulém století se u nás silniční závody motocyklů jezdily téměř výhradně na přírodních a městských tratích. Postupně Vám je budeme představovat v rubrikách: Bývalé české okruhy a Bývalé slovenské okruhy.