web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

V polovině šedesátých let začala pořádat 6. ZO Svazarmu Motosportklub Praha silniční závody motocyklů v Dolních Břežanech u Prahy. Okruh Břežany - Lhota pak v sedmdesátých letech vystřídala o něco delší trať na opačném konci obce: Dolní Břežany - Zlatníky.

Sepang

Sepang v roce 1999 opravdu nadchl motoristický svět, když poprvé představil tento nádherně navržený a ultra-moderní autodrom. Je známý především svojí architekturou a střechami nad hlavní tribunou, které připomínají květy ibišku.

Městec Králové - bývalá meka silničního motocyklového sportu v Čechách. Závodit se zde začalo v roce 1958 a to na okruhu přímo ve městě. Městečtí však pořádali závody i na dalších okruzích v okolí města: Činěves, Opočnice, Dymokury. Prostě závodit bylo vždycky kde a mnohdy i několikrát v roce… Představme si nyní původní okruh, který vedl ulicemi města.

Estoril

Portugalský autodrom v Estorilu je plný kontrastů. I přes to, že má velmi dlouhou cílovou rovinku, tak je to nejpomalejší okruh v kalendáři závodů MotoGP.

Kdo hledá, najde. Motocyklové závody se v Litomyšli jezdily ve městě i na jeho okraji a to hned na několika verzích okruhů. V roce 1973 ale pořadatelé našli konečně ten správný. Silniční okruh mezi obcemi Morašice - Lažany byl jezdecky i divácky zajímavý a navíc kousek za městem. Vyvrcholení pěti ročníků přišlo v roce 1977 - jel se zde jeden z tehdejších vrcholů - Pohár míru a přátelství..

Pořadatelé v Litomyšli nikdy dlouho bez motocyklových závodů nevydrželi. Závodilo se s menšími přestávkami  ve městě a jeho okolí od roku 1928 až do roku 1977. Připomeňme si teď  okruhy na území města do roku 1970 a také jedinný ročník závodu Litomyšl - Strakov - Janov v roce 1971.

Donington Park

Donington Park je jeden z nejslavnějších a nejkrásnějších okruhů ve Velké Británii. Pojďme si ho nyní podrobně představit v prvním článku ze seriálu o světových autodromech.

Další silniční závod motocyklů do vrchu na území Prahy. Stromy, svodidla, hluboké srázy, obrubníky a skály místo únikových zón.. Zkrátka závodění jen na 70%. Slyšet rozléhající se zvuk závodních dvou nebo čtyřdobých motorů v lese, ale rozhodně stál za to!

Jen 3x se jel na náročném okruhu Tachlovického trojúhelníku, poblíž Prahy, silniční závod motocyklů. Poprvé tu v roce 1968 zvítězil František Šťastný ve dvou třídách. O celých 19 let později se jelo podruhé a naposled se v Tachlovicích závodilo v roce 1989. Stav silnice další pokračování na této pěkné trati  bohužel nedovolil..

V letech 1982 - 1985 se v Chomutově jezdily silniční závody motocyklů na okruhu dálničního charakteru, na čtyřproudové silnici kolem městského lesoparku. Dlouhé, rychlé rovinky se střídaly s technickými partiemi..

Nejnovější komentáře

Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...
Zdravím. Ano, Karel Pomikálek z Liberce na Jawě 250 - nahlížím do programu závodu v roce 1956. Pokud...