Jestliže řada okruhů u nás měla v názvu trojúhelník, pak ten Horoměřický byl určitě ten nejtrojúhelníkovatější ze všech, skoro by se dalo říct až rovnoramenný. Trať byla z jezdeckého hlediska velmi jednoduchá - 3 rovinky, 3 zatáčky na křižovatkách a jedna srdcovka navíc. Na této trati měly rychlé stroje navrch.
V šedesátých letech se začalo závodit na silnicích mezi Moravany a Kostelcem díky Eduardu Klimkovi, který založil s partou nadšenců i místní AMK. Trať si o pořádání silničních závodů doslova říkala. Měla všechno, co má správný závodní okruh mít. Dlouhé rovinky, stoupání, klesání a hodně zatáček. Jezdilo se zde pravidelně dlouhých 12 let až do roku 1978..
Dovolím si tvrdit, že jeden z nejkrásnějších přírodních okruhů u nás se nacházel kousek pod Brnem, v malé obci Ořechov. Takové české motocyklové Monte Carlo. Naprostá bomba! A nic na tom nemění fakt, že silnici těsně lemovaly domy z obou stran. Jakoby tu nejdřív někdo postavil ideální motocyklový okruh a teprve pak se k němu přistavila vesnička…
Jenom jednou se jelo na náročném a rychlém 5 km dlouhém okruhu nedaleko Poděbrad a to v roce 1977 jako volný závod pod názvem: Cena Cidliny. Tehdy asfaltový povrch nebyl nic moc a dnes? Svezení po horní části okruhu velmi připomíná tratě v Irsku včetně přejezdů přes horizonty!
O jaké jiné motokrosové trati začít psát než o té, kde začaly kořeny našeho motokrosu. Mnozí z řad mladé motoristické generace o tom už totiž nemají ani tušení, ale historické prameny nelžou: v neděli 18. července 1948 se jel ve Stříbře vůbec první oficiální motokrosový závod na území tehdejšího Československa!
Pojďme si tedy představit Stříbro, kolébku českého motokrosu a její historii.
Okruh byl vybudován na místě bývalého povrchového dolu, což s sebou přináší jistá specifika, která jinde nenajdete.
V polovině šedesátých let začala pořádat 6. ZO Svazarmu Motosportklub Praha silniční závody motocyklů v Dolních Břežanech u Prahy. Okruh Břežany - Lhota pak v sedmdesátých letech vystřídala o něco delší trať na opačném konci obce: Dolní Břežany - Zlatníky.
Sepang v roce 1999 opravdu nadchl motoristický svět, když poprvé představil tento nádherně navržený a ultra-moderní autodrom. Je známý především svojí architekturou a střechami nad hlavní tribunou, které připomínají květy ibišku.
Městec Králové - bývalá meka silničního motocyklového sportu v Čechách. Závodit se zde začalo v roce 1958 a to na okruhu přímo ve městě. Městečtí však pořádali závody i na dalších okruzích v okolí města: Činěves, Opočnice, Dymokury. Prostě závodit bylo vždycky kde a mnohdy i několikrát v roce… Představme si nyní původní okruh, který vedl ulicemi města.
Portugalský autodrom v Estorilu je plný kontrastů. I přes to, že má velmi dlouhou cílovou rovinku, tak je to nejpomalejší okruh v kalendáři závodů MotoGP.