Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

V šedesátých letech se začalo závodit na silnicích mezi Moravany a Kostelcem díky Eduardu Klimkovi, který založil s partou nadšenců i místní AMK. Trať si o pořádání silničních závodů doslova říkala. Měla všechno, co má správný závodní okruh mít. Dlouhé rovinky, stoupání, klesání a hodně zatáček. Jezdilo se zde pravidelně dlouhých 12 let až do roku 1978..

Dovolím si tvrdit, že jeden z nejkrásnějších přírodních okruhů u nás se nacházel kousek pod Brnem, v malé obci Ořechov. Takové české motocyklové Monte Carlo. Naprostá bomba! A nic na tom nemění fakt, že silnici těsně lemovaly domy z obou stran. Jakoby tu nejdřív někdo postavil ideální motocyklový okruh a teprve pak se k němu přistavila vesnička…

Jenom jednou se jelo na náročném a rychlém 5 km dlouhém okruhu nedaleko Poděbrad a to v roce 1977 jako volný závod pod názvem: Cena Cidliny. Tehdy asfaltový povrch nebyl nic moc a dnes? Svezení po horní části okruhu velmi připomíná tratě v Irsku včetně přejezdů přes horizonty!

O jaké jiné motokrosové trati začít psát než o té, kde začaly kořeny našeho motokrosu. Mnozí z řad mladé motoristické generace o tom už totiž nemají ani tušení, ale historické prameny nelžou: v neděli 18. července 1948 se jel ve Stříbře vůbec první oficiální motokrosový závod na území tehdejšího Československa!
Pojďme si tedy představit Stříbro, kolébku českého motokrosu a její historii.

Eurospeedway Lausitz

Okruh byl vybudován na místě bývalého povrchového dolu, což s sebou přináší jistá specifika, která jinde nenajdete.

 

V polovině šedesátých let začala pořádat 6. ZO Svazarmu Motosportklub Praha silniční závody motocyklů v Dolních Břežanech u Prahy. Okruh Břežany - Lhota pak v sedmdesátých letech vystřídala o něco delší trať na opačném konci obce: Dolní Břežany - Zlatníky.

Sepang

Sepang v roce 1999 opravdu nadchl motoristický svět, když poprvé představil tento nádherně navržený a ultra-moderní autodrom. Je známý především svojí architekturou a střechami nad hlavní tribunou, které připomínají květy ibišku.

Městec Králové - bývalá meka silničního motocyklového sportu v Čechách. Závodit se zde začalo v roce 1958 a to na okruhu přímo ve městě. Městečtí však pořádali závody i na dalších okruzích v okolí města: Činěves, Opočnice, Dymokury. Prostě závodit bylo vždycky kde a mnohdy i několikrát v roce… Představme si nyní původní okruh, který vedl ulicemi města.

Estoril

Portugalský autodrom v Estorilu je plný kontrastů. I přes to, že má velmi dlouhou cílovou rovinku, tak je to nejpomalejší okruh v kalendáři závodů MotoGP.

Kdo hledá, najde. Motocyklové závody se v Litomyšli jezdily ve městě i na jeho okraji a to hned na několika verzích okruhů. V roce 1973 ale pořadatelé našli konečně ten správný. Silniční okruh mezi obcemi Morašice - Lažany byl jezdecky i divácky zajímavý a navíc kousek za městem. Vyvrcholení pěti ročníků přišlo v roce 1977 - jel se zde jeden z tehdejších vrcholů - Pohár míru a přátelství..

Nejnovější komentáře

Drak napsal komentář k WorldSBK se pojedou v Mostě!
Paráda :P, jen škoda, že ceny jsou nastavené dost vysoko.. ...
Jeden z mála závodů u nás v Mostě a bude to německý mistrák.. Brzo u nás budou závodit němci častě...
ducatis55 napsal komentář k Závody motocyklů 1961
Nádhera Moc děkuji za úžasné čtení a přehled výsledků, rád vzpomínám na minulé časy (tedy jen co se...
kawas napsal komentář k Tenkrát v Dymokurech...
Ano, Dymokury se v tomto termínu jedou..