Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Celej rok posloucháme, že silnice skončí. ČZ má nového ředitele a ten naslouchá šeptandě, že se má dělat jen motokros. Prej skončíme už po Brně. Jsem z toho celej špatnej a chci mít jasno, ale soudruh ředitel mě odmítl přijmout! Je to klasická soudružská habaďůra.“

Dnes bych vám rád vyprávěl příběh závodní motorky Suzuki RK67 50 ccm. Myslím, že z hlediska techniky je opravdu mistrovským dílem, o tom není pochyb. Abychom pochopili o jak vyjímečný stroj se jedná, musíme si říci něco o době která předcházela a doby v jaké vznikla. Nevznikla za lásky a nadšení jako Jamathi, ale jako produkt ekonomické potřeby.

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice:  Bohoušova kariéra se neskládala jen z vrcholných podniků - závodů MS. Jezdil vše, kde se mohl svézt, pouťáky, mistrovství republiky, volné mezinárodní závody doma i venku. Už v roce 1962, v Krajském přeboru přišly první vítězné vavříny….

1993 - 6. závod - Piešťany

6. závod mistrovství České a Slovenské republiky silničních motocyklů ve třídách  125, 250, HPB Cup supersport 600, superbike - 29.8.1993 - letiště Piešťany - 4.400m.

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Hvězdy! Většinou to byli obyčejní kluci jako my. Jejich láskou byly motocykly. Taky se našly primadony, ale to je ve všech lidských činnostech. Poznal jsem mnoho jezdců, ale asi největším byl Agostini. I když kdo byl opravdu nejlepším jezdcem se nedá říct.“

Dnes vám napíši fantastický příběh tří kamarádů a závodních strojů značky Jamathi. Jméno Jamathi, je zkratka od jmen Jan a Martin Thiel. Tato talentovaná skupina Holanďanů stavěla závodní motorky do třídy 50ccm, bez finančních prostředků,  kdy z dřevěné kůlny vyrazili rovnou na světová kolbiště.

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Po startu mi Ago ukázal, ať se za něj zavěsím, odtáhl mě od ostatních na 30 vteřin. Pak prásknul do koní  a byl pryč. Já byl spokojenej, druhej flek za Agostinim - co můžu chtít víc? Ale Ago najednou zvolnil, měl potíže. Najednou  vedu Velkou cenu!“

Historie motocyklových závodů v Banské Bystrici  je poměrně dlouhá: do roku 1970 se jezdilo na několika variantách městských okruhů, v sedmdesátých až osmdesátých letech na známé dálniční trati u Badína a nakonec v devadesátých letech na letišti ve Sliači ještě za asistence sovětských okupačních vojsk...

1993 - 5. závod - Kopčany

5. závod mistrovství České a Slovenské republiky silničních motocyklů ve třídách 125, HPB Cup supersport 600 a volná třída superbike - 25.7.1993 - Kopčany - 3 700 m.

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „hned na začátku tréninku jsem byl jeden z prvních, kdo projížděl kolem Ivyho havárie. Když to vypadalo, že silnice opět půjde u nás nahoru, takováhle rána. S odstupem času se to dá hodnotit jako jedna z prvních ran, které smetly silniční závody u nás...“

Nejnovější komentáře

Standa napsal komentář k Mít či nemít aneb jak na Hyperpro
Ahoj, kde jsi sehnal vsechna ta tesneni. Ceka me taky repas. Diky moc....
Dobrý den, prosím Vás, dokázal by někdo identifikovat jezdce na obrázku? Děkuji předem. V. Volf...
Dobrý den, závody na okruhu Slatina se pořádaly od roku 1962. Přehled závodů v Moravském Krumlově - ...
Ahoj, dobrý večer. Prosím vás, neměli byste někdo nějaké podrobnosti k závodům v Moravském Krumlově?...