Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Osobnosti a životopisy

Bohumil Staša - 12. kapitola

Bohumil Staša mladší: začínal s motokrosem, svůj první silniční závod absolvoval v roce 1988, kdy jeho otec ukončil svou aktivní kariéru. Po 6ti domácích titulech a účasti v závodech ME, MS a IDM se opět vrátil k motokrosu nejen jako jeho jezdec, ale i konstruktér motocyklů VM Motor…

Bohumil Staša - 11. kapitola

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „stále jsem jel špičku, takže to nešlo jen tak skončit, ono se sice říká v nejlepším přestat, ale jednomu to nedá. Konečně se i u nás zase jely půllitry a půjčená Suzuki 500 mi hodně zvedla náladu. Potom přišla Honda a byl zde v roce 1985, ten dvacátej titul.

 

Bohumil Staša - 10. kapitola

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „přišel rok 1977 a Jawa konečně vypotila pořádnou motorku. Hodně se angažoval Peter Baláž a byl ve výborné formě. Já jsem věřil, že s pořádnou motorkou mě to zase chytne, že krize pomine. Dá se říct, že to vyšlo, na konci roku byl doma další titul, ale boje byly velmi tvrdé“.

Bohumil Staša - 9. kapitola

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Celej rok posloucháme, že silnice skončí. ČZ má nového ředitele a ten naslouchá šeptandě, že se má dělat jen motokros. Prej skončíme už po Brně. Jsem z toho celej špatnej a chci mít jasno, ale soudruh ředitel mě odmítl přijmout! Je to klasická soudružská habaďůra.“

Bohumil Staša - 8. kapitola

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice:  Bohoušova kariéra se neskládala jen z vrcholných podniků - závodů MS. Jezdil vše, kde se mohl svézt, pouťáky, mistrovství republiky, volné mezinárodní závody doma i venku. Už v roce 1962, v Krajském přeboru přišly první vítězné vavříny….

Bohumil Staša - 7. kapitola

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Hvězdy! Většinou to byli obyčejní kluci jako my. Jejich láskou byly motocykly. Taky se našly primadony, ale to je ve všech lidských činnostech. Poznal jsem mnoho jezdců, ale asi největším byl Agostini. I když kdo byl opravdu nejlepším jezdcem se nedá říct.“

Bohumil Staša - 6. kapitola

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „Po startu mi Ago ukázal, ať se za něj zavěsím, odtáhl mě od ostatních na 30 vteřin. Pak prásknul do koní  a byl pryč. Já byl spokojenej, druhej flek za Agostinim - co můžu chtít víc? Ale Ago najednou zvolnil, měl potíže. Najednou  vedu Velkou cenu!“

Bohumil Staša - 5. kapitola

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „hned na začátku tréninku jsem byl jeden z prvních, kdo projížděl kolem Ivyho havárie. Když to vypadalo, že silnice opět půjde u nás nahoru, takováhle rána. S odstupem času se to dá hodnotit jako jedna z prvních ran, které smetly silniční závody u nás...“

Gabriele Gnani

Je všeobecně známo, že Italové jsou národ umělců, vynálezců a sportovců. Celý svět zná jména jako Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarrotim, Alessandro Volta, Rossi, Biaggi či Capirossi, ale i technické klenoty jako Ferrari, Ducati, Aprilia, MV Agusta, Pinifarina, Bertone a další. Dnes bych Vám chtěl představit jednoho malého muže s velkým srdcem pro techniku a sport - jeho jméno je Gabriele Gnani.

Bohumil Staša - 4. kapitola

Bohumil STAŠA - legenda československé silnice: „K mistrovství světa jenom tolik, je to absolutní vrchol, nikde jinde se rychleji nejede. Byla to moje touha a taky jsem se pěkně načekal. V roce 1964 jsem si myslel, že mi svět leží u nohou. Cha, cha. Bylo to úplně jinak. Takhle to fungovalo venku, ale ne u nás."

Nejnovější komentáře

tomini napsal komentář k 1979
Pěkně udělaný přehled silničních závodů, zatím v létech 1975 až 79 dle dostupných mater...
Vladik58 napsal komentář k Divišov 1955
Parádní fotky, ta nostalgie!
Škoda, že tu nejsou i okruhy předválečné.. ve třicátých letech se jezdilo taky skoro každ...
Roman napsal komentář k Závody ve Staré a Nové Pace....
Podle vzpomínek už nežijící babičky se můj děda závodu I. nopopackého okruhu účastnil. M...