Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

CEC2 - nová cesta k závodění pro amatéry

Je poslední srpnová neděle. Dopoledne na Masarykově okruhu v Brně. Vzduch se s horkostí chvěje těsně nad asfaltem závodní dráhy. To ticho! Sem tam někomu vrzne kombinéza. Holky bez úsměvu zarývají nehty do dlaní. Pod hledím se začíná srážet pot a vlastní srdce slyšíte bít rychleji než jindy. Náhle vzduch rozrazí třepot startovní vlajky….a ozve se strašlivý řev:“Pojď! Pojď! Pojď!!!!“


jezdci se po startu rozbíhají ke svým strojůmSTART ZPŮSOBEM LE-MANS

Jezdci seřazeni na kraji dráhy se v plné výbavě rozběhnou k motorkám, které na druhé straně přidržuje za podsedlák jejich mechanik. Ve vteřině startují a vystřelují na trať. V nastalé tlačenici jedou mnozí nejdříve po zadním kole, jak se jejich stroje perou s brutálním výkonem. Ti kdo si věří se snaží prodrat kupředu ještě před první zatáčkou. Do té se během několika vteřin vměstná 64 jezdců.

Když po průjezdu první táhlou pravou všichni v pořádku opouští výhled z hlavní tribuny leckterému přihlížejícímu se uleví. Někteří fanoušci zůstávají na vyhlídce, jiní běží zpět do boxů k televizím sledovat pořadí jezdců po prvním kole.

Uplyne něco málo přes dvě minuty než plnou rychlostí znovu projedou startem.

CO JE TO ZA ZÁVOD A KDO STOJÍ NA STARTU?

Závod Czech endurance cup (CEC) letos zažívá již čtvrtý ročník. Agentura IV Racing přišla ve své době s báječným nápadem umožnit amatérům bez závodních licencí  prožít atmosféru celé závodní sezóny.

Zorganizovala seriál čtyřhodinových vytrvalostních závodů vypsaných pro týmy až o 4 členech na různých tuzemských i zahraničních okruzích poskytující nadšencům dostatek adrenalinu od jara až do podzimu…

Postupem času se ve startovním poli stali stálicemi jezdci z předních postů mistrovství republiky a celá řada závodníků s licencí, což „lidi z ulice“, pro které byl seriál původně určen, odrazovalo …soutěži však přibyla prestiž a stala se za krátký čas téměř legendou.

na zavodni drazeV tomto roce (2009) se IV Racing rozhodl obnovit původní myšlenku CEC a vyhlásil zkrácený a finančně přístupnější dvouhodinový závod CEC2 na okruzích v Brně, v Mostě a na Slovakiaringu. Byl to výborný nápad. Prvním vítězem ve všech kategoriích se na okruhu v Brně stal superbikový SRAnDa team #68.

Na start se tak může postavit kdokoliv z nás, kdo má dostatek kuráže a základní zkušenosti z jízdy na okruhu. Můžete si koupit jen jeden závod, nebo celý seriál.

Vraťme se ale tam, kde jsme nedělní závod CEC2 opustili.

stridani na pitlane - vymena transponderuDŮLEŽITÁ ROLE TŘETÍHO NA PITLANE

Mechanik teamu „Plejba a Kráťa“ nervózně přešlapuje na pitlane. Měl přes noc mnoho práce. Zatímco většina osazenstva boxů zažívala čerstvě grilované maso, nebo usínala vedle vyleštěných strojů, musel ohledat Plejbovu motorku po střetu se zajícem v sobotním tréninku. Všechno je v pořádku, přesto však výsledky jednoho z šesti týmů účastnících se v kategorii „nakedbike“ nejsou po kvalifikacích takové, jak je zvyklý. Blíží se dvacátá minuta závodu, což je čas, kdy začínají odcházet fyzické síly prvních jezdců a v boxech se vše chystá na střídání.

V boxové uličce zavládne nervozita. Na boxové zídce se sleduje, až dá jezdec znamení, že příští kolo zajíždí do boxů. Náhle se přiřítí, mechanik přesune transponder měřící celkový čas týmu na čerstvou motorku a pořádnou herdou do zad signalizuje start druhému závodníkovi, který už v té chvíli drží stroj jen na spojce.

Střídání je velmi důležitým strategickým momentem závodu. Některé týmy se rozhodnou jen pro jednu zastávku, pak je vedle fyzické kondice důležitá též spotřeba paliva.

DRAMA AŽ DO POSLEDNÍ CHVÍLEfoto zavod cec2

V nedělním závodě se vítězové v nejnabitější kategorii superbike (54 týmů) vlezli společně do necelých 26 vteřin, což je po dvou hodinách potu a krve v závodě opravdu kuriózní a navíc druhý Ultimate racing team #89 (2:15.262 nejrychlejší kolo ve všech kategoriích) se opozdil za vítězi z týmu Dafit s. r. o. #888 (2:16.128 BestLap) přesně o 748 tisícin!!! Pro pořádek v kategorii drama na zavodni drazeNakedbike zvítězil již vzpomínaný tým „Plejba a Kráťa“ #15 s nejrychlejším kolem  2:22.350 a v kategorii Supersport, kde se zůčastnilo 14 týmů byl jedničkou tým PS MOTO se startovním číslem 707. Nejrychlejší kolo Supersportů bylo 2:22.388.

Závod bohužel nedokončilo pět týmů, z toho dva z nich utrpěli pád v samém závěru závodu. Srovnání nejrychlejších kol jednotlivých týmů ukazujeoslava po konci závodu rozdíl 27 vteřin na 1 kolo, což je jistě výsledek vzájemného vyhecování, protože v kvalifikaci byl odstup mezi nejlepšími koly 42 vteřin.

SHRNUTÍ. A KAM PŘÍŠTĚ?

Závodu Czech endurance cup II se zůčastnilo 64 týmů, což je zároveň maximální propustnost trati Masarykova okruhu v Brně. Závodníci měli také možnost vyzkoušet v sobotních trénincích své umění na mokré dráze. Zajímavé konstelace by jistě přinesl i mokrý závod, avšak v neděli již hřálo slunce a celé drama se tedy odehrálo před očima několika stovek spokojených diváků na přírodních tribunách. Po skončení závodu vítězové převzali poháry od několikanásobného mistra republiky ve 250ccm dvoutaktech Michala Filly.

pohary pro viteze
Chcete-li zažít neopakovatelnou atmosféru amatérských závodů, cítit tep života v boxech a řev motorů na dráze, přijeďte alespoň v roli diváka podpořit závodníky 11. září do Mostu, nebo 25. září opět do Brna. Můžete být mezi nimi i Vy! Možná už letos, možná příští sezónu…

 

 

zavodniky prijely potesit policistky z PPtuningu

divaci na boxove vyhlidce

sobotni spatne pocasi pri trenincich

 

Článek byl naposledy upraven: 25.09.2013

Komentáře (0)

K článku nejsou žádné komentáře

Přidejte komentář

  1. Komentář píšete jako host. Zaregistrujte se, nebo se přihlašte k Vašemu účtu.
0 znaků
Opište text z obrázku níže

Nejnovější komentáře

Ještě mi na e-mail: napište prosím svou adresu. Děkuji
Dobrý večer zítra fotky balím a pošlu ...
Dobrý den, pokud máte nějaké fotografie, pošlete nám je naskenované nebo poštou (obratem po...
Irena36 napsal komentář k Cena města Jičína - fotogalerie
Moc pěkný fotky ...