Přihlásit se
x
x
Registrovat
x

Kawasaki ZRX 1200 - Retro raketa

Kapitoly článku

Když jsem tuhle motorku viděl poprvé, říkal jsem si s despektem velká hora železa a nic víc. Jaké však bylo moje překvapení po usednutí za řidítka – příjemná motorka s velkou a dobře dávkovatelnou silou a se super podvozkem a kvalitními brzdami v dané třídě. Hned při prvním svezení mi nabídla efektní powerslide a od té doby k ní chovám úctyhodný respekt – prostě jsem si ji zamiloval.

Sice se už nějaký ten pátek nevyrábí a vlastně nemá ani žádného nástupce, protože Kawasaki Z1000 je žánrově trochu někde jinde, přesto se o téhle motorce dá říci, že se za dobu své existence stala kultovním power bikem. Stačí se podívat na různé přestavby, které mají v mnohých případech implantované turbo. I to svědčí o kvalitách motoru, který je schopen vydžet nadopování daleko přes 250 koní. To se pak z tohoto motocyklu stává opravdový trhač asfaltu.

Motor s medvědí silou vás bude vždycky bavit - tady je naměřený průběh výkonu

Nestárnoucí retro design, který jen tak neomrzí

Závodní geny z přelomu 70. a 80. let

Plně seřiditelný podvozek

ZRX 1200 s turbem

Stručná historie

Kawasaki ZRX 1200 bývá označována jako reminiscence slavného závodního motocyklu Kawasaki Z1, s níž závodil Eddie Lawson. Na první pohled se Z1 nese designově podobné znaky jako je trojúhelníková zadní kyvka, podobný tvar nádrže a celkové vnější rysy.

Eddie Lawson AMA Z1

Jejím faktickým předchůdcem je Kawasaki ZRX 1100 – na první pohled téměř shodný bike. ZRX 1200 se liší hlavně v detailech, například mírně přepracovaná zadní kyvná vidlice a hlavně motor. Objem narostl na 1164ccm a výkon se zvedl z nějakých 75kW na 90kW.

Design

Ten v sobě nezapře inspiraci 70.léty, zejména u verze s označením ZRX 1200 R se svým hranatým předním reflektorem a kapličkou proti větru. Celkem existují tři odvozeniny tohoto motocyklu – a to nahatá verze ZRX 1200, mírně kapotovaná s hranatým reflektorem ZRX 1200 R a polokapotovaná ZRX 1200 S.

Kubovo ZRX 1200 R 05Největší sexappeal má asi právě Eddie Lawson replika – ZRX 1200 R v zelené Kawasaki metalíze, která na pohled nejvíc připomíná dávné americké superbiky ze seriálu AMA. Polokapotovaná verze ZRX 1200 S s sebou přináší nejvíce praktičnosti – účinný velký větrný štít a na palubce má i teploměr. Ostatní dvě mají kromě tachometru a otáčkoměru jenom palivoměr. Ale na druhou stranu verze S je taková neosobní a chybí ji ta typická jiskra budící respekt pravého power biku. Nahatá verze ZRX 1200 stojí někde mezi, používá klasické a osvědčené designové prvky, díky nimž má nestárnoucí vzhled.

Za fotky ZRX 1200 ve verzi R děkujeme Kubovi ZRX. Není to přímo originální stav, ale je to nádherná a povedená přestavba se 155 Hp na zadním kole - co víc si přát.

Kubovo ZRX 1200 R 01Kubovo ZRX 1200 R 03

My vám přinášíme test Kawasaki ZRX 1200 z roku 2002 s najetými 17000km. Plně v sériové výbavě, pouze s přidaným tlumičem řízení značky Hyperpro.

ZRX 1200 53

Jestli v něčem tahle motorka překvapí, pak je to právě provedení v detailu. Při prvním pohledu vás vždy zaujmou dvě věci – neobvyklá trojúhelníková zadní kyvka a motor, který toho z motorky zabírá asi nejvíc. Na těchto dvou prvcích je taky docela znát, že se moc nešetřilo, a to je dobře. Kvalita zpracování a výběr materiálů je na vysoké úrovni, asi tak jako u každého novějšího japonce. Pochvalu zaslouží kvalitní lakování, které nemá sklon k ošoupávání se - zejména o oblečení.

ZRX 1200 27ZRX 1200 30

Článek byl naposledy upraven: 29.03.2019

Komentáře (6)

Tento komentář byl správcem sbalen (minimalizován)

jede jako čert a já už jinou nechci. rozdělí nás jen stk

Tento komentář byl správcem sbalen (minimalizován)

Souhlas, moc pekna motorka, ale moje není.

Tento komentář byl správcem sbalen (minimalizován)
to je tvé kawasi? jinak moc pekny, jako kazdy pecovany rexík
Tento komentář byl správcem sbalen (minimalizován)

Moc pěknej testík Mám ZRX 1100 Eddie Lawson Replicu a je to paráda

Tento komentář byl správcem sbalen (minimalizován)

Teda, zdá se mi, že už tady máte docela hic...

Tento komentář byl správcem sbalen (minimalizován)

Celkem hezky napsaný test a i s naměřeným výkonem, to se jen tak nevidí Jsem se kdysi rozhodoval mezi ZRX a XJR, nakonec jsem vzal Yamahu. A je pravda, že v létě ve městě fakt hicuje. Mějte se a jen tak dál

K článku nejsou žádné komentáře

Přidejte komentář

  1. Komentář píšete jako host. Zaregistrujte se, nebo se přihlašte k Vašemu účtu.
0 znaků
Opište text z obrázku níže

Nejnovější komentáře

Michal napsal komentář k Most
Parádní článek. díky! V posl. čísle magazínu Automobil vyšel článek o mostecké Interseri...
tomini napsal komentář k 1979
Pěkně udělaný přehled silničních závodů, zatím v létech 1975 až 79 dle dostupných mater...
Vladik58 napsal komentář k Divišov 1955
Parádní fotky, ta nostalgie!
Škoda, že tu nejsou i okruhy předválečné.. ve třicátých letech se jezdilo taky skoro každ...